wat was jullie eerste synth ,/app

Heh... kheb geen synths.. :erm:

Na een hele zomer te ploeteren (lang geleden) als vakantiewerker kon ik deze kopen
(daarvoor had ik nog een C64 overigens, ook best een leuke "synth"):

Attachments

• pk4900s.jpg
    pk4900s.jpg
    32,3 KB · Bekeken: 100
MS-20 (aangeschaft in 1980)

mijn eerste keyboard was een casio pt30(ik was toen 4):{.
mijn eerste drumcomputer was een roland tr707(helemaal gaar).
en mijn eerste synth zit er aan te komen dat is een yamaha djx(voor 10euro!!!!!)*D
dat was het
als iemand mijn msn wilt voeg me gerust toe.
vandijk50@Hotmail.com
ik heb nu een casio wk3000 en die bevalt me wel.

Laatst gewijzigd:
eerste synth

eerste synth

Mn eerste synth was n CS1x...
Kwas dr hekemaal gek mee :luv: en kheb dr veel plezier van gehad. Kgebruik em nu nog als contoller-keyboard. de toesten zitten los en de knoppen zijn helemaal wobbley geworden :peukie: maar ik kan em niet wegdoen... Soms gebruik ik em nog voor een sequensje... :biertje:

Groetjes :doei:

Mijn eerste geval met toetsen,eind jaren 70, was de casio vl tone 8)
En na jaren rondgezworven te hebben ,heb ik deze weer terug.

Maar de eerste echte synth was toch de kawai 110f
kaw100f01sm.jpg

Ben deze ook al weer 20 jaar kwijt, maar wil hem toch wel weer een keertje terug.

Re: eerste

Re: eerste

Origineel geplaatst door R-ond
lachuh altyd
een ouwe trhread vanmezelf...toenik nog een andere naam had ..hmhmhm
ik denk dat ik een nieuwe thread ga beginnen ,...wat is jullie nieuwste synth
nou de mijne word een elke ek22/ en een ax80
zo nou jullie weeer

oja mn eerste was een dx9 [pokkeding]

haha weer deze wel en goede draad
ok was een dx9 idd
ben tegen woordig aardig gecharmeerd van bv een tg77 / tx802 ...bets value fm synth 4 money
200 eu en je hebt een dikke bakk

met de jaren leer je
net as mn laatste aankoop een cz casio wie had dat ooit gedacht

:halleluja

Origineel geplaatst door Hilltree
Mijn eerste geval met toetsen,eind jaren 70, was de casio vl tone 8)
En na jaren rondgezworven te hebben ,heb ik deze weer terug.

Maar de eerste echte synth was toch de kawai 110f
kaw100f01sm.jpg

Ben deze ook al weer 20 jaar kwijt, maar wil hem toch wel weer een keertje terug.

zelfde as 60f toch qa structuur mooie bak egwaar
arpie achtig - 250 .eu moet lukken !
:okdan:

hum heb eerst op de digitale piano van mn ouders gespeelt.
Toen na zomervakantie me dood werken een Roland G800 gekocht.
Niet echt een synth maar toch erg leuke bak eigenlijk :)
Daarna een orgeltje Elka X705.
Daarna een Oberheim OB12, gave bak.

Ik heb ze allemaal inmiddels niet meer maar zou de OB12 eigenlijk best graag wel weer terug willen hebben.
Gave bak als je et mij vraag.

mijn eerste ervaring was met mn AWE64 soundblaster. die had een interessant in te stellen iets wat ik nog noooit had gezien... cutoff?????

toen ik er eenmaal achter was wat er met die kaart (AWE32 based) kon, wilde ik iets hebben waarmee ik die geluidskaart kon aansturen,

na een zoektocht op toen nog altavista naar "control"; "knobs" en "cutoff" kwam ik uiteindelijk bij een yamaha cs1x terecht... dat was uiteindelijk mijn eerste echte synth :)

Roland MT32. De aankoop daarna: Roland TR 909 voor 300 gulden. De aankoop daarna SC Pro-One voor 300 gulden. etc etc

Origineel geplaatst door Groene ridder
Eerste keyboard: Casio PT-10

Ik had ook ooit een Philips MSX-2 met midi-muziekmodule, Music Composer software en een Philips-keyboard. Kent iemand die nog?

Ja, die heb ik ook een keer een blauwe maandag gehad, best leuk, maar nogal weinig software was er voor die te leveren, behalve dan de software die erbij zat.

Ik heb ook beide Yamaha MSX computers gehad.:D

Net als 6 trak een Poly 800. Meer geld kon ik niet sparen van mijn krantenwijk omdat ik toen net was gaan studeren. Hier heb ik het op geleerd maar ik heb hem na een jaar verkocht. Een half jaar daarna een DX-21 gekocht die ik lang heb gehad en waarmee ik ook CD's heb opgenomen. Tegelijk met de Poly-800 heb ik nog een half jaar een 808 gehad, die ik helaas heb verkocht omdat hij geen cassette-interface had. We praten over de midden jaren tachtig toen digitaal de klok sloeg. Tsja... spijt.. en toch heb ik er nooit meer een teruggekocht.

Op mijn 19e (1991) kocht ik een Roland Juno 60 en TR-606... want Gabber werd gemaakt met een Juno en een TR!!! Maar helaas niet met deze 2 :stupid

Maar goed, de arpeggiator van Juno triggeren vanuit de TR-606 en dan lekker met de knoppie's en de bender pielen :P Het zaakje oversturen in een mixertje en klonk het nog best agressief en dik, hoor :okdan:

Gekko.

Mijn eerste was een Korg Prophecy. Was wel een ramp om zonder enige synthervaring dat ding te programmeren. Uiteindelijk wel erg veel van geleerd.

Amiga 500 met 1mb ram, Noisetracker en een 8bit Technosound sampler cartridge. Lekker bassen rampen.

Laatst gewijzigd:
Back