wat was jullie eerste synth ,/app

mijn eerste apparaat waarmee ik muziek begon te maken was een computer, ik weet niet of dat telt maar in mijn huidige setup komt er GEEN computer meer aan te pas.

en als het gaat om een echte hardware synth is het de Novation Supernova.

mijn eerste moet ook de kompjoeter geweest zijn ( met voyetra als sequencer, dewelke volgens mij zelfs als een van de eerste pc sequencers audio en midi kon kombineren, maar dat terzijde )

eerste synth was een DX-7 :P

Origineel geplaatst door Bass
Mn aller-aller-allereerste toetsenbord was een Magnus orgel die werkte met een ventilator en een soort accordeon principe...; een toetsenbord met links ernaaast 2 rijen zwarte en witte knoppen voor de akkoorden...

G sus, toen was ik 6 ofzo!

Het eerste wat ik erop kon spelen was Equinoxe 1 :D

(shit kan nergens een plaatje vinden...=( )

Ik heb identiek dezelfde hier staan LOL

wat was mijn eerste synth ,/app

wat was mijn eerste synth ,/app

de geweldige yamaha CS1x !:luv:
best nog leuke dingen mee gedaan!8~

Tja volgens mij had ik meer knoppen aan de linkerkant IDD...

Heb je misschien een foto ervan RVooh ????

Origineel geplaatst door Bass
Tja volgens mij had ik meer knoppen aan de linkerkant IDD...

Heb je misschien een foto ervan RVooh ????

ah niet direct nee./ binnenkort een digitaal fototoestel dat ik kan gebruiken.

heb toch een kleine pic gevonden

Attachments

• magnusklein.jpg
    magnusklein.jpg
    2,4 KB · Bekeken: 91
Soundtracker

Soundtracker

Ik begon ooit hiermee :

soundtracker.JPG

De eerste soundtracker.. op een Amiga 1000 (die toen de aanduiding 1000 nog niet had). 256 Kb ram.. en gaan met die handel! Hier heb ik echt heel veel muziek mee gemaakt.

Later (ja.. raar, maar waar) begon ik pas C64 muziekjes te maken..

Mijn eerste echte synth was een Roland XP-80.. die ik overigens nieuw gekocht heb..

Origineel geplaatst door RVooh
heb toch een kleine pic gevonden
Die heb ik nog geen jaar geleden nog van twee goede vrienden gekregen op mijn intrek feestje. Oorspronkelijk afkomstig van marcuuu... :)
Het is zo vet om daar de godfather op te spelen..

De eerste was een Yamaha VSS-30 Digital Voice Sampler :D

vss30.jpg

Heb deze ook nog steeds. Deze sampler heeft legendarische samples voortgebracht, zoals: Roozendaal hierkomme! en Voor drie gulden mag je 'm lenen Erik! :D

Daarvoor had ik al zitten klooien op ons Yamaha orgel en stiekum op m'n broer's Yamaha PSR-36 (geloof ik) Keyboard

En dit was mijn eerste syntje was een 100f,medio 1986....dat ding stond al een tijdje in een schuur stof te vangen,ik vroeg wat hij er voor moest hebben als hij dat ding weg zou doen.
Hij zei vind je het een leuk ding...ik zeg ja...zegtie..neem maar mee dan.
Heb de 100f behoorlijk lang gehad,en om in de traditie te blijven heb ik de synth zelf weer kado gedaan aan ruud lecx(rude 66,bunker)zo blijftie toch een beetje in de familie.

Attachments

• 100f.jpg
    100f.jpg
    25,1 KB · Bekeken: 92
A500 met soundtracker of noisetracker...aaahhh 4 kanalen 8 bit's samples....ik had zelf geen samplercartridge: die leende ik af en toe van een maatje om nieuwe gleuiden in dat ding te krijgen...

Tja...daarna een Pc met een AWE32 geluidskaart en en yamaha db50xg kaartje...cubase 2.5 ofzo.....na de aankoop van een mc303 begon de gekte pas goed.....ik weet nog dat ik toen zwetend van opwinding 500 gulden neerlegde voor de awe32 hier in delft bij 'fandos' en dat ik maand droog brood heb gegeten...nu leg ik 1350 euro neer voor een paar electroachtige drumgeluiden (machine drum) maar de honger naar meer, meer, meer verdwijnt niet....aaaaargh

p.s. Als iemand van zijn of haar VSS-30 af wil...ik hou me aanbevolen.

Origineel geplaatst door bazziman
A500 met soundtracker of noisetracker...aaahhh 4 kanalen 8 bit's samples....ik had zelf geen samplercartridge: die leende ik af en toe van een maatje om nieuwe gleuiden in dat ding te krijgen...

Tja...daarna een Pc met een AWE32 geluidskaart en en yamaha db50xg kaartje...cubase 2.5 ofzo.....na de aankoop van een mc303 begon de gekte pas goed.....ik weet nog dat ik toen zwetend van opwinding 500 gulden neerlegde voor de awe32 hier in delft bij 'fandos' en dat ik maand droog brood heb gegeten...nu leg ik 1350 euro neer voor een paar electroachtige drumgeluiden (machine drum) maar de honger naar meer, meer, meer verdwijnt niet....aaaaargh

p.s. Als iemand van zijn of haar VSS-30 af wil...ik hou me aanbevolen.

Tja inderdaad, samplerdoosje voor de A500 heb ik ook nog gehad, dat was m'n 2e aankoop geloof ik.

Maar VSS-30 verkopen? Hmmm, is toch niks waard volgens mij (ongeveer 15 jaar geleden voor 300 piek 2e hands gekocht). Ik denk dat ik 'm maar hou als decoratie zeg maar :D

Wat wil je ermee dan?

Oei, dan heb ik wel schandalig uitgepakt ...
Mijn eerste synth is nog steeds m'n allergrootste:
Kurzweil K2500XS

Screamtracker op de 386 van mijn Pa! lekker lowrez samples aan mekaar plakken. Vindt ik eigenlijk nog steeds prettig werken, die trackers. RETE strakke timing, en alles lekker overzichtelijk. Mijn eerste hardware synth was een Yamaha CS1X. Goed ding voor de prijs en leert je eigenlijk superveel over midi en synths.

Ik maakte voor het eerst muziek op een, jawel...AMIGA met PROTRACKER.. :)

Mijn eerste hardware synth was een YAMAHA An1x..heb 'm nog steeds.. :okdan:

Laatst gewijzigd:
Mijn eerste geluidsmodule was de Philips PCM 100. (hij stond een tijdje geleden nog in de Interface beschreven)
Daarna heb ik de Roland TR-505, Roland R5 en de Alesis SR-16 gehad. Allemaal drumcomputers waar ik veel te weinig mee gewerkt heb.
Mijn eerste sampler was de Roland M1. (met gratis een echt sample ceedee ! Cool !!!
Mijn eerste synthesizer was een Roland JV-35. Samen met mijn eerste profesionele sampler, een Akai S-2000 kon ik mijn eerste tracks in elkaar prutsen. Dat deed ik dan op jawel een Amiga 500 en Octamed.
Vervolgens heb ik nog de Yamaha QY-70 en de Roland JV-880 gehad.

Nou uiteindelijk ben ik dan beland bij de JP 8000, Virus-b en een S-3000.

Groetsels

Dengooseleare

Back