wat was jullie eerste synth ,/app

Een Roland TB-303... echt! Het wordt nog mooier, want samen met een TR-808 en een MC-202 gekocht voor ongeveer 450 gulden.... Heel, heel lang geleden toen iedereen dat op zolder had staan er niets meer mee deed.

naja ga ik ook maar weer opsomme...

begonnen met music center 2. genesis midi's maken. daarna in 2002 een PSR 70 gekocht in de zomer. Tijdje mee geprutteld samen met wat soundfonts etc. Daarna een JX1 erbij gekocht in oktober. In december een SC155. Daarna ging het redelijk snel.:

MX8 in januari
MMT8 in maart
ff rust ;) Een VFX in juli (helaas ging de proteus FX niet door)
In augustus/september een M160 Mixer
Oktober november een TX81Z en naja tis ff zoeken wat ik tegen kom op me pad... Zie veel leuks en wil best veel. iig nu ff 50 euro kwijt aan een rack kast (2X 20 eenheden. lekker dingetje :D)

zit ff te kijken wat ik kwijt kan deze maand... hoop een korg bakkie. kan ik leuke pads uit halen. X5DR bevalt me wel. N5 ook... tja ik zie wel weer...

Ik ben ook begonnen met de beruchte (Casio) SK1. Hij is nog wel ergens in de familie of zo, maar wie weet, dat inlijstwerk van dagoose is wel een leuk idee voor de toekomst. Het eerste serieuze apparaat waar ik iets mee gedaan heb is een PSR-6700. Zo'n beetje de zwaarste en minst bekende PSR ooit gemaakt denk ik. Prima apparaat dat met de gebruiker mee kan groeien. Toch ook inmiddels de deur uit, om weer wat anders te financieren (Korg Z1).

78_1.JPG

Origineel geplaatst door Danny
Toen ik 13 was (1980), opnieuw begonnen met Roland System 100 Model 101, tweedehands voor 15.000 BEF (gebruik hem nog steeds).
Een half jaartje later een ARP AXXE gekocht (oranje model), ook weer tweedehands, ook weer voor 15.000 BEF.
Kort daarop een Evans Echopet EP100 aangeschaft.

13 jaar en dan al een system 100?

mijn eerste muziek app was MAX/MSP 3.X (ik denk .5) en dan maar tientalen sinussen elkaar laten aansturen en daar dan uren naar luisteren ...

mijn eerste "normale" (whats in a name?) muziek app was reason toen ie net uit was.

eerste hardware was een CS-5 van yamaha, gekregen van een nonkel die zijn punk (echt!) verleden achter zich liet.

mijn eerste keyboard was een GEM px-7. Daar zaten rudimentaire geluidsbewerkingsmogelijkheden op (hoewel ik er aardig wat vette leads uit kon halen, zoals de melodie van rendez-vous 4.)
Mijn eerste "echte" synth was een korg poly800. Wilde eigenlijk een polysix kopen, maar in de tijd dat ik nog aan het sparen was, was ie al weer weg. :( Zal in 91 geweest zijn geloof ik.

Mijn eerste setup was in 1991 Roland A50, Roland PRO-E, en een Roland D110... :) een een Roland R8...

Wat een tijd was dat joh :D

een JP8000 omdat ik mn eigen sounds wilde kunnen bouwen...

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
mijn eerste keyboard was een GEM px-7. Daar zaten rudimentaire geluidsbewerkingsmogelijkheden op (hoewel ik er aardig wat vette leads uit kon halen, zoals de melodie van rendez-vous 4.)

Hehe mijn eerste keyboard was een GEM px-5, met beperktere sounds/edit mogelijkheden maar ik kon er iets uit halen wat op de lead leek van God is a DJ.

Mijn eerste synth was mijn CS1x. Voordat ik aan de hardware begon werkte ik eerst met Impulse tracker en later buzz.

m'n eerste app was pro tracker op de commodore amiga
m'n eerste synth was een Djx ( :bekdicht: )

Mijn eerste was een of ander vaag Casio ding.
Ingeruild voor een Roland E-15. Daarmee op de Amiga met Music-X heel wat shit gemaakt. :peukie:

Leuke tijd. Samen met een vriend met een drumcomputer, gitaar en een 4-sporenrecorder vreselijke dingen gespeeld!! hehehe

1,5 jaar geleden een DX200 voor € 500,- !! =( Had ik nou maar meteen een RM1x of iets dergelijks gekocht.. Wist ik veel dat je met alleen een DX200 niet veel kan.. :P Maja.. RM1x heb ik nog steeds niet hoor.. Maar dat was om aan te geven dat er betere apparaten zijn om mee te beginnen.. :)

Owja.. Een tijd daarvoor al begonnen met trackertjes als FT2.. Toen ff met Rebirth 2.0 gespeeld.. En TOEN pas de DX200.. ;)

In 1982 een casio PT 20 (was nieuw 220 gulden)
In 1985 een Elka Synthex met ingebouwde MIDI (ik was toen 15 jaar oud). Ding gekocht voor 1250 gulden
In 1985 een VSS 30 van Yamaha (met sample optie, resample optie en FM synthese). Apparaat was volgens mij nieuw iets van 450 gulden

Laatst gewijzigd:
In 89 kocht ik een jx-8p bij Kick music, daarna een ms-10 bij Morel en daarna raakte ik verslaaft aan synth's en kwamen er meerderen.=(

Origineel geplaatst door Catalunya
In 1985 een Elka Synthex met ingebouwde MIDI (ik was toen 15 jaar oud). Ding gekocht voor 1250 gulden
wacht ff... meneertje nog maar 15 jaar oud... 1250 gulden (verdomd veel geld voor 1985)...
je maakt mij niet wijs dat je die met je krantenwijkje bij elkaar hebt geschooierd... was/is je pappie doctor ofzo?

idd, diezelfde van de Cat en Watch Out! ... Doctor's CATalunya zeg maar :D

Origineel geplaatst door 6 trak
wacht ff... meneertje nog maar 15 jaar oud... 1250 gulden (verdomd veel geld voor 1985)...
je maakt mij niet wijs dat je die met je krantenwijkje bij elkaar hebt geschooierd... was/is je pappie doctor ofzo?
[/size]

Ik kom uit een Lage loontje Huis tuin en keuken familie. Vanaf mijn 12e (tja toen waren de autoriteiten nog niet zo streng) had ik een krantenwijk. Flink voor gespaard en toen kwam ik hem tegen bij Feedback Rotterdam. Daar gingen wel al mijn spaarcentjes. Maarja eenmaal besmet met het synthvirus kom je er ook niet zo snel vanaf en heb je er alles voor over om zo'n ding te krijgen.
Probleem is alleen dat ik die Synthex weer zou willen, maarja Synthiaks was niet zo gul=(
Met zo'n krantenwijk verdiende ik iets van 150 gulden per maand. Dus ja, het was wel een jaar flink sparen

Dit bewijst twee dingen:

- ik ben net zo oud als Catalunya

- ik was zo stom om in dat zelfde jaar een okazie Poly61 te scoren voor 1500 piek. (Big One Zwolle)

Nee, alle centjes met vakantiebaantjes bij elkaar gesprokkeld.

Origineel geplaatst door 6 trak

idd, diezelfde van de Cat en Watch Out! ... Doctor's CATalunya zeg maar :D

Back