Hanz
Anonieme Analogist
Mijn eerste toetsen-apparaat was een Casio ToneBank CA-100. Moest 'm delen met m'n zusje...
Een draak van een apparaat, en hoewel ik al snel doorhad dat ik meer zou hebben aan een keyboard met MIDI (dan kon ik 'm tenminste nog gebruiken met m'n computer) waren mijn ouders een andere mening toegedaan.
"Boer daar ligt een kip in 't water", dáár had je toch geen hypermoderne snufjes voor nodig?
De verkoper in de lokale muziekzaak knikte ijverig mee... (huichelaar!)
Enige jaren later toch nog overgegaan tot aanschaf van een échte Roland D-10, m'n eerste synth.
Maar da's een ander verhaal...
Een draak van een apparaat, en hoewel ik al snel doorhad dat ik meer zou hebben aan een keyboard met MIDI (dan kon ik 'm tenminste nog gebruiken met m'n computer) waren mijn ouders een andere mening toegedaan.
"Boer daar ligt een kip in 't water", dáár had je toch geen hypermoderne snufjes voor nodig?
De verkoper in de lokale muziekzaak knikte ijverig mee... (huichelaar!)

Enige jaren later toch nog overgegaan tot aanschaf van een échte Roland D-10, m'n eerste synth.
Maar da's een ander verhaal...

) en er is ondertussen een PC vol plugins bijgekomen, die roland E-... is terug naar de eigenaar en vervangen door een yam. Cs-2x En er is nu een analoogje(korg x-911) onderweg naar mij.....