wat was jullie eerste synth ,/app

de korg ms 20!!!
gekocht in 1982. nieuw in de doos voor f 1495!! bij muziek staffhorst in utrecht. had het geld niet op voorraad, dus ik kon een leuke afbetalingregeling treffen.
een leuk en zeer leerzaam apparaat.
ik wist er in het begin totaal niets van af, dus lekker lukraak aan de knoppen draaien en snoertjes prikken.
als je iets leuks had, was je een half uur bezig de standen te noteren! :D
ik kreeg er al snel een crumar compac piano en een elka string (zo,n irritante mug) en heb ik pianoles genomen
een paar jaar later had ik een minimoog 2e hands weten te scoren, en die klonk dusdanig veel beter dat ik de korg de deur heb uitgedaan. ondanks een stuk minder mogelijkheden.
later de minimoog ook weer ingeruild voor een prophet 5, die toen bij kick music te hilversum voor 3000 gulden stond, (minimoog voor 800 gulden ingeruild, :stupid ) later kwamen er via kick music (de leukste muziekwinkel van nederland voor compleet gestoorde deals al moest je wel goed uitkijken wat je kocht) bij een kop koffie en een renteloze afbetalingsregeling, nog de yamaha cs 80, mellotron, rhodes piano, en ik weet bijgod allemaal niet wat nog meer, mij huis binnen.
later de minimoog weer teruggekocht, maar nu voor f 3500- bij een zekere jim van bemmel (de naam van de winkel in den haag is mij ontschoten)

Laatst gewijzigd:
in 2001 begonnen met reason 1.
in 2004 mc-09 gekocht nieuw.
in 2004 yamaha ry30
in 2005 akai ax73, s2000 en mackie 1402 vzl

Mn eerste muzikaal apparaat was een Casio SK1 (die ik nog steeds heb) toen ik 8 jaar was ofzo..
Dan kreeg ik een kindergitaartje (met echte snaartjes :) )
Dan kocht ik op mn 12e een electrische guitar waarop ik soms tokkelde.
Dan op mn 13e met 1 of andere Fasttracker en sampletjes en qwerty toetsenbord gepruld.
Dan Fruityloops 1 denkik.
Dan veel plezier beleefd aan Technomaker XXL :D
Dan nog meer plezier beleefd aan een Roland MC303
Dan een degelijk pc gekocht met een Soundblaster en Reason 1.

... en tussendoor nog wat problemen gehad met Cubasis... =(

En nu gebruik ik Logic en een MPC4000.

Een orgel ergens rond '80 (AAARRRGGHHH !!!! Met Stef Meeder cursus op cassettebandjes !!),
en daarna m'n eerste synth, Korg MS10 in '84.

Zoals zovelen een MC-303 toen gekocht voor 650 gulden.
Deze heb ik ongeveer een half jaar geleden verkocht om een MC-505 te kopen. Vandaag heb ik per post weer een MC-303 ontvangen om hem te gebruiken als sequencer voor mijn Nova en MB33-II.
Daarvoor heb ik trouwens ook een hele zooi aan gitaren versleten, nu raak ik er geen 1 meer aan.

Mijn eerste synth was een Gem S2 eind 1992, waardeloze bak, f 3500,- voor betaald en dat was een koopje destijds, blijft een waardeloos ding :D

HA Ha
Dat was zo'n 17 jaar geleden een "Yamaha Portasound-PSS-480"
Ik wilde de ritmes als background gebruiken voor mijn saxofoon oefeningen.
De verkoper (bij Muziek en Visie) vertelde dat er ook MIDI op zat.Pas op meneer ,zei íe, het kan echt verslavend zijn hoor.
Hij heeft helemaal gelijk gekregen.

Origineel geplaatst door DJ_H@NK
Een Yamaha Portasound-480 (das heeeeel lang geleden)
Ik weet nog dat de verkoper tegen mij zei:
"MIDI is wel verslvend hoor"
hij heeft gelijk gekregen

Haha! MIDI schijnt ook nog eens heel slecht voor je geheugen te zijn. Of was dat nou saxofoon spelen? Ik weet het niet meer 8o)

Als VSTI's ook meetellen: Native Instruments Pro-53 :halleluja

als eerste heb ik 6jaar terug een Korg sm10 gekocht voor 25 g. deze was van Ben Liebrand kwam uit het "veronica´s muziek museum" geinig he

coole thread!!

coole thread!!

ben begonnen (lang geleden) met modtracker : 4 kanaals tracker op de pc.

later een keyboard gekocht (want ik wist niet dat het gene wat ik wilde een synthesizer heette haha)

paar jaar later : HR16 drumbakje.. toen een tr707 en pedaaltjes (bigmuff) etc.

met die hr16 kon je rare dingen krijgen als je de sounds heel dicht bij elkaar plaatste.. lekker over z'n nek!!
een vriend van me had een yamaha cs01 mk2 (vette bliebjes!!!)

en wat ik nu allemaal heb .... poe hee! dat had ik me toen niet voor kunnen stellen.. nogal uit de hand gelopen haha!!

dan ook maar wat diten in het zakkie........

dan ook maar wat diten in het zakkie........

Tja...........,ik was begonnen ooit..........met een.................eeuuuhhh..................Yamaha CS15D!!!
Dat was,en is een lekker scheur bakkie!!
Tja,en dat allemaal ,door het zien van Depeche Mode in TOTP in 1981 ,en 2 jaar daarna begon bij mij de gekte!!

Vandaar ............MindBleep....Bleep!Bleep! :dubbel:

Ik heb een paar maanden geleden mijn eerste Synth aangeschaft, een Yamaha An1x, geweldig verslavend,
Ben alweer aan het kijken voor een aanvulling van deze Synth.

De eerste synthesizer die ik aanraakte was een Yamaha cs-5 de eerste synth die ik kocht was een Casio CZ-5000 ...pokke ding voor 400 gulden 2dehands gekocht,maar 3dehands voor 800 gulden verkocht.

Daarvoor hadden we ook nog een Casio SK-1 samplekeyboard...geinig,maar geen synth ;)

Toen ik 4 was had ik ook vd sint een orgeltje gehad waar van die héle dikke batterijen in moesten en die klonk als een föhn bij het aanzetten van dit kleine bruine monster.

1ste App = Soundtracker > Amiga

eerste synth:
Ensoniq ESQ-1 (Synton in BXL bestond nog) heb deze nog steeds, zal altijd de eerste liefde blijven denk ik.

eerste drumcomputer (met nadruk op computer)
Boss Dr-55 in 1983 ( daarna geruild voor een leren jack, een mens doet soms rare dingen)

Attachments

• img_0028.jpg
    img_0028.jpg
    218,5 KB · Bekeken: 90
Ben begonnen met een Nord modular (key) om de basisprincipes te leren kennen. Achteraf gezien had ik beter meteen een creamware kaart kunnen kopen met die mooie modular. Heb er iig veel van geleerd.

Back