freeware player

sh1000

Stamgast
Hallo,

Bij het uitzoeken van lastige stukjes gebruik ik meestal Cubase. MP3 laden en AB-loop over een paar maten en goed luisteren / meespelen. Daarna hetzelfde met een solo of couplet.

Nu zou ik dat ook op mijn mini-laptop willen doen. Lekker mobiel, geen DVD speler en zo maar wel zo klein dat ik hem op mijn synth kan zetten. En daarvoor zoek ik een freeware programma; dus met AB-loop en de waves zichtbaar zodat je makkelijk de A/B punten kan bepalen.

Wie kent zo'n (gratis) programma?

tnx

ga ik direct proberen

PS
- musicbee heeft ondanks andere berichten blijkbaar geen AB repeat
- bestpractice werkt niet met (mijn) windows 7

Hey DaVince bedankt :)

Wavosour doet precies wat ik bedoelde (en nodig heb) en lijkt ook nog eens op cubase dus ik kan er gelijk mee aan de gang

Top, veel succes ermee. Voordeel van dit soort software is ook de time stretch functie. Je kunt dan de opname langzamer laten lopen en dan de snelle stukjes makkelijker horen. Een hele verbetering in vergelijking met een oude spoelenrecorder die ik vroger gebruikte....

Gisteren de solo van Davy's on the road uitgezocht met Wavosour. Geen time stretch maar wel 50% pitch, dus halve snelheid & octaafje omlaag. Zal de time stretch ook eens proberen... kijken wat makkelijker gaat :)

Back