Mijn studio annex crib XVII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik ben op zolder een aangename nieuwe studio aan het bouwen van ruim 30m²

2255192640103382518S600x600Q85.jpg

Netjes! Ga je er ook nog een extra zoldertje bovenin maken, of komt er nog ergens een muurtje tussen? Knal je niet met je kop tegen die balk daar in het midden? (schaal is even wat lastig in te schatten zo)

Nieuw record: zo weinig mogelijk gear op een foto van je studio. :D

Ik ben op zolder een aangename nieuwe studio aan het bouwen van ruim 30m², omdat mijn oude hokje van 10m² extreem veel te klein werd. Ik kan er letterlijk niet meer binnen. De nieuwe ruimte is nu af, maar alle gear moet nog naar boven gesleept worden, opgesteld en aangesloten.

2264865280103382518S600x600Q85.jpg

wow mooi zeg dat wit met hout!
lijkt wel japans :halleluja

@Yoozer: ik knal in die balk in het midden (met ietsje bukken kan ik er onder, ik schat dat ze 1.70 hoog hangt ofzo), dus nog een zoldertje erboven zou voor een benauwend laag plafond zorgen. En ook wat overkill. :) Ik richt het zo in dat er bv geen stoel recht onder die balk staat, dan is er geen risico in. Er komen geen extra muren ofzo in, ik wou gewoon een grote open speelruimte. Met lekker open gebinte.

Ik denk dat ik er geen moeite mee zou hebben, zo'n zoldertje :-)

Lekker ruimtelijk alles neer zetten, niks stapelen, alles om je heen en dan nog om je tafels heen kunnen lopen om kabeltjes om te leggen enzo, nooit meer over een synth heen hangen om met je aansteker de midi out te zoeken!

Ik gebruik sowieso geen MIDI. :D Maar inderdaad, het idee gaat zijn dat ik ook met enig gemak aan de achterkant kan. Nu heb ik wel genoeg gear om deze ruimte vol te krijgen hoor, maar het komt in orde. :)

Ik neem in meerdere takes op naar een 24 spoors audiorecorder. Geen PC of sequencersoftware. Het enige wat ik wel eens doe, is een onboard arpeggio of 16 step sequencer (in de modular of JX3P bv) syncen aan de drumdoos. Zelfs de recorder gebruikt geen tijdssignaal, daar heb ik me nooit in verdiept. :) Er staat wel een PC in de studio, maar dat is enkel om de uiteindelijke stereomix op te slaan en op CD te branden.

Ik ben ondertussen met de verhuis naar de zolder begonnen. Wat een werk.

Ik zoek trouwens nog zo'n doorzichtige plastic mat om onder een bureaustoel te leggen tegen krassen op de vloer. Eentje voor de stoel en eentje voor het drumstel. Geen idee waar dat verkocht wordt.

@ Nicolas2000: Die van IKEA is idd ideaal. Wellicht minder geschikt voor het drumstel omdat het plastic vrij hard is en de boel snel gaat schuiven, denk ik. Tapijtje?

Hey Raph jij ging toch voor een grotere Oram dacht ik? Waarom niet? Was het toch geen succes?

Jawel,

maar te veel opties die ik eigenlijk niet gebruik, de subgroups, de EQ's, alle 8 sends en de kabelzooi
SSL X-DESK + X-panda is meer kanalen, dan ORAM 24, maar geen EQ of subgroups tevens is de mix insert in/uitschakelbaar. Voor mastering is dit makkelijker.

de 24 zou samengaan met een Argosy maar door de crisis, tegenvallende verkopen, m'n Benchmark DAC1 HDR die nog steeds niet verkocht is en het huidige meubel wat onverkoopbaar is voor een normale prijs, maakte het ORAM 24 avontuur te kostbaar. X-DESK + X-PANDA is wel iets duurder per kanaal, maar geluid is ook erg prettig en kan m'n meubel houden

@Nicolas, het lijkt er op dat je zolder niet geisoleerd is? Gaat dat niet heel koud worden in de winter? Brrr... :)

Geen paniek. Er is een overzetdak geplaatst en daaronder ligt isolatie. Je voelt wel wanneer het zomer en winter is, maar het vriest er niet. :) Als iemand een nog stabielere temperatuur wil, kan die nog altijd meer isoleren maar voor mij hoefde dat echt niet.

@Vinnieq: ik denk inderdaad aan een tapijtje voor het drumstel. Voor de bureaustoel moet ik nog eens bedenken hoe ik alles ga plaatsen qua mixer enzo.

Geen spijt dus van van de Oram 16t verkoop?

Heb je trouwens geen outboard fx dus? Als masteraar kan ik me daar wel iets bij voorstellen, als muzikant helemaal niets :) Net als handson eq's. Vond je de eq's van de Oram vervangbaar door software?

Subgroups zou ik niet zonder kunnen, 8 in op de geluidskaart dus 4 stereo subgroups zijn hier de standaard. Maar dat is puur workflow.

ik gebruik de SSL faders als subgroups, de Alphalink is m'n mixer
ik heb al m'n FX ITB (Valhalla / Waves / Sonnox) en daar bewerk ik ook m'n outboard synths mee
outboard EQ's heb ik van SSL (alpha channels) en API (5500)
maar die zet ik in op de mixbus
channel EQ is dus eigenlijk altijd ITB

De ORAM was erg mooi, maar te veel opties voor mijn workflow
ik heb nu bijv de FX send 1 & 2 van de X-desk op de sidechain inserts van de API en SSL-G gezet. kan ik dus analoog sidechainen, maar een Lexicon of eventide ga ik niet meer kopen, zit nog wel ff te flirten met de El Capistan & bluesky van Strymon, maar aan de andere kant moet die dan wel heel veel beter zijn als wat nu ITB kan.

Channel-eq van de Oram was dus niet overtuigend genoeg om de itb-eq's te vervangen?

Mmm, vraag me af of dat slecht nieuws is over de Oram of goed nieuws over Waves/sonnox :) Ben erg blij met de Metric channel-strip of de plugin alliance spullen(Elysia, SPL, Softube) maar hoop toch met hardware te gaan upgraden qua EQ.

Geen Eventide? Zeker weten? :D

Jawel,

maar te veel opties die ik eigenlijk niet gebruik, de subgroups, de EQ's, alle 8 sends en de kabelzooi
SSL X-DESK + X-panda is meer kanalen, dan ORAM 24, maar geen EQ of subgroups tevens is de mix insert in/uitschakelbaar. Voor mastering is dit makkelijker.

de 24 zou samengaan met een Argosy maar door de crisis, tegenvallende verkopen, m'n Benchmark DAC1 HDR die nog steeds niet verkocht is en het huidige meubel wat onverkoopbaar is voor een normale prijs, maakte het ORAM 24 avontuur te kostbaar. X-DESK + X-PANDA is wel iets duurder per kanaal, maar geluid is ook erg prettig en kan m'n meubel houden

En ik zat nog wel te wachten totdat de meubel de verkoop in ging :maffia:
Zonder gekkigheid, netjes hoor! Alles bij elkaar een meer als indrukwekkende setup

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back