Monitors/Hardware

druid

Ouwe rot
Ik werk nog maar sinds kort met hardware en moet zeggen dat het ingewikkelder is om mee te werken dan alleen software. In het verleden heb ik mensen met alleen software horen zeuren dat als ze hardware hadden... Ik denk dat het werken met hardware meer van je vraagt alleen al om dat je niet langer alles makkelijk bij elkaar hebt en met 1 klik alles weer zo hebt staan als je het opgeslagen had.

Ik heb vandaag een paar Alesis M1 Active MK2 monitors gekocht, zodat ik kan leren mijn muziek af te mixen. Met meer mogelijk heden komen ook meer dingen die je fout kan doen... ik was verrast toen ik net wat oude fasttracker XM's terug speelde hoe ik die toch goed heb kunnen afmixen door ze "overal" te gaan luisteren en er heel veel tijd in te steken.

Druid

studio.jpg

Ik hoop dat je met de nieuwe monitors goed kunt afmixen.
Het is natuurlijk wel even wennen aan die Alesis monitors
maar als je eenmaal weet hoe ze reageren dat kun je daarop
goed afmixen:okdan:

monitors harware

monitors harware

ken het probleem
heb 2jaar alles op de pc gedaan
liep een half jaar geleden vast
hardware heren dit is alleen myn persoonlyke menig
is best wel een stuk moelyker
maar geeft als het lukt een vele malen grotere kick
adrenaline doet rare dingen
succes man

Ik moet niet alleen aan m'n monitors wennen maar ook aan m'n andere gear... (heb het allemaal nog maar net)

Ik was met m'n monitors een beetje bang dat m'n schuine dak (zolderkamer...) het geluid zou verknallen... maar omdat de baspoorten aan de voorkant zitten zijn ze niet zo heel gevoelig voor plaatsing geloof ik. Ik heb vandaag de hele dag plaatjes zitten luisteren het is echt tof om te horen hoeveel aandacht er aan het geluid is besteed door sommige producers. :halleluja

Druid

Back