takes gelijk timen (Nuendo/cubase)

boeklanoei

Ouwe rot
In principe voor Cubase/Nuendo, maar eigenlijk universeel/elke DAW:

Ik heb een aantal vox tracks waarvan deze tezamen een complete backing tracks (totale stack) moet worden. Soms lopen deze qua timing betreft niet of nauwelijks gelijk met elkaar. Gewoon verschillende getimde takes.

Is er een andere manier, dan gewoon per stuk zin of woord deze tracks te knippen en gelijk aan elkaar te zetten?

M.a.w: een andere manier dan alles met de hand stuk voor stuk gaan aanpassen (opzich eventjes werk, maar is te doen en te overzien)?

Een andere manier bedoel ik een vaste tool,optie,mogelijkheid,technieknaam of wat dan ook binnen een DAW die takes gelijk qua timing aan elkaar gelijk kan zetten, zonder alles met de hand hoeven te doen?

Dit alles tav de engineer:
- Mocht er een manier zijn; dan zou dit een snellere/betere taak vd engineer kunnen zijn.
- Wanneer er alleen alles met de hand gedaan moet worden (rechtknippen tov elkaar) is prima, maar als ik het maar weet.

Tav progjes als Vocaligh: Ideaal voor wanneer er refrein 1,2,3 doubles bevat bijv.
Maar wanneer er 10-40 tracks aan backings zijn, lijkt me (vocaligh behandeld 1 voor 1?) dit net zoveel werk als met de hand corrigeren.

Ik hoor het graag.

Back