De Eerste Tel

leuk! die van miami sound machine grooved nog ook!

armand van helden heeft in dit nummer ook een groove zonder eerste tel, maar stapt daar al wat snel vanaf (helaas) vanaf 1 minuut. begint het en op 1.17 is het weer over..
een echt dancenummer heb ik nog niet kunnen spotten zonder eerste tel. Ergens verdenk ik fatboy slim er wel van dat hij dit kan. hij heeft in een aantal tracks een keiharde stilte zitten, zeg maar het accent leggen met een stilte. de 4 is daar geschikter voor dan de 1 denk ik.

Heb hier zat dance staan in de platenkast waarbij ze er schijt aan hebben gehad. Is wel bijna allemaal voor 1996..

Er is wel een verschil tussen de eerste tel spelen en ervaren. In het eerste voorbeeld van de topicstarter gaat de luisteraar vanzelf opschuiven met de eerste tel. Uirgesxchreven zal het anders zijn, maar men ervaart het anders.

In Afrika, met de vele drum-polyritmes, bestaan veel maten uit acht tellen, behalve de eerste, die heeft er maar zeven. Als er gasten zijn, dan is die eerste tel aan hen, waarna de rest op de tweede tel invalt.

Wout

hebben "we"t dan niet over syncope ritmes? of t nou house of nha ja whatever hebben.? daarintegen... wel gaaf 3kwarts maats tegen een 4de maat in te laten hakken.... en inderdaad t voorbeeld van raggea , dat je de tel verplaatst..... de 1 !! bestaat niet! alhoewel ik m wel aanhoud.... ach brr...koud...:peukie:

Laatst gewijzigd:
Back