Ik heb hier toch nog een zooi boeken- en vvv bonnen liggen, kijken of Donner Rdam hem ook kan bestellen. Gaat ook over mixen, fx etc. Lijkt me wel geinig
De heruitgave van dit inmiddels klassiek geworden boek over de algemene muziekleer doet vermoeden dat het werk nog steeds aan een behoefte voldoet. Het betreft hier de ongewijzigde herdruk van de vorige, 9e druk van 1985 (zie a.i. 85-44-234-, met als enig verschil dat de tekst thans op groter boekformaat is afgedrukt. De auteur (hij leefde van 1893 tot 1952) werd in 1941 hoofdleraar theoretische vakken aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag; hij schreef enkele studieboeken voor de vakstudent, waaronder het bovenstaande in 1944. Wat het boek mijns inziens na 50 jaar nog zo aantrekkelijk maakt, is het taalgebruik van de auteur: de helder-zakelijke toon waarmee de vaak taaie theorie wordt uiteengezet. Voor de huidige muziekstudent is het boek goed te gebruiken! Een minpunt is, dat het boek te veel steunt op citaten en theorieën van thans minder bekende muziektheoretici, ook de bibliografie is verouderd - het blijft een document van een halve eeuw terug.
Wil je liever een boek dan is eenvoudige muziekleer deel 1&2 van Bernard Nelleke een goede optie. Twee boeken voor 18 euro.
ove instrumenten, theorie, etc.
Wil je liever een boek dan is eenvoudige muziekleer deel 1&2 van Bernard Nelleke een goede optie. Twee boeken voor 18 euro.
ove instrumenten, theorie, etc.
owkee... dit is een wel heel erg ouwe thread... maar wat zo schitterend is, is dat die link nog steeds werkt! en het is een vraag die toch af en toe eens terug komt op het forum. ook van mezelf soms (schaamrood)
maar goed. na wat zoeken op het forum heb ik dus weer nieuw leeswerk
Hee thanks ,die link naar hku is te gek! mooie heldere uitleg over lichte muziek. Heel herkenbaar allemaal, nu kan ik dingen makkelijker bij de naam gaan noemen!
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.