muziek boeken (theorie solfege etc etc)

Kaymir

Stamgast
Yo

weten jullie namen en plaatsen waar ik via internet of ergens anders goede boeken of muziek theorie kan vinden?

alvast erg bedankt!

Kaymir

Ik heb er laatst één gezien op de site van SOS, die ga ik waarschijnlijk kopen.

Effe zoeken hoor. Kan hem nu natuurlijk weer niet vinden...

....

Oh hiero bij amazon: Electronica Dance Music Programming Secrets

Ik heb hier toch nog een zooi boeken- en vvv bonnen liggen, kijken of Donner Rdam hem ook kan bestellen. Gaat ook over mixen, fx etc. Lijkt me wel geinig

Ennuh, voor hardcore muziektheorie is er toch zat te vinden in de (grotere) bieb?

Veel (grotere) boekenzaken hebben ook zat boeken met akkoordenschema's etc.

Grondslagen van de muziektheorie / druk 10

Recensie('s):

De heruitgave van dit inmiddels klassiek geworden boek over de algemene muziekleer doet vermoeden dat het werk nog steeds aan een behoefte voldoet. Het betreft hier de ongewijzigde herdruk van de vorige, 9e druk van 1985 (zie a.i. 85-44-234-8), met als enig verschil dat de tekst thans op groter boekformaat is afgedrukt. De auteur (hij leefde van 1893 tot 1952) werd in 1941 hoofdleraar theoretische vakken aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag; hij schreef enkele studieboeken voor de vakstudent, waaronder het bovenstaande in 1944. Wat het boek mijns inziens na 50 jaar nog zo aantrekkelijk maakt, is het taalgebruik van de auteur: de helder-zakelijke toon waarmee de vaak taaie theorie wordt uiteengezet. Voor de huidige muziekstudent is het boek goed te gebruiken! Een minpunt is, dat het boek te veel steunt op citaten en theorieën van thans minder bekende muziektheoretici, ook de bibliografie is verouderd - het blijft een document van een halve eeuw terug.

Laatst gewijzigd:
thanx jongens

damn dope forum is het eigenlijk :)

ga denk die van amazon kopen en heb die van HKU uitgeprint, heb ik weer leesvoer voor me studie!!!

later

Kaymir

Origineel geplaatst door ªh?
Kijk eens op het volgende adres
http://www2.hku.nl/oops/muziek/ShowObject_id_2931_jaar_1.html
Hier kun je veel informatie van afhalen . (algemene muziekleer, geluidsleer, muziekanalyse)

Wil je liever een boek dan is eenvoudige muziekleer deel 1&2 van Bernard Nelleke een goede optie. Twee boeken voor 18 euro.
ove instrumenten, theorie, etc.

Ian

owkee... dit is een wel heel erg ouwe thread... maar wat zo schitterend is, is dat die link nog steeds werkt! en het is een vraag die toch af en toe eens terug komt op het forum. ook van mezelf soms (schaamrood)

maar goed. na wat zoeken op het forum heb ik dus weer nieuw leeswerk :D

-peace

cloudman

Hee thanks ,die link naar hku is te gek! mooie heldere uitleg over lichte muziek. Heel herkenbaar allemaal, nu kan ik dingen makkelijker bij de naam gaan noemen!

:halleluja

Back