Quantising

justin

Shauna
Laten we het eens over quantising hebben,niet dat deze threat hier hoord,maar jullie mensen zijn fun om mee te praten,
iemand ervaring met quantising???

Origineel geplaatst door 6 trak
met note quantising? lijkt me duidelijk toch... :z

nou vertel als je het zo duidelijk weet,gebruik het weleens,maar vind het best ingewikkeld de theorie ervan.

de ingespeelde noten worden op de maat 'uitgelijnd'... Als je bedoeling was om 16e en 32e noten te spelen zet je de quantizer op 32 stappen en dan lijnt ie per maat de noten uit op het dichtsbijzijnde 'stapje'.

zo zat het ongeveer jatoch? :)

Origineel geplaatst door Shivah
?

nou in iedergeval is het niet perse nodig om op een killermelodie killerquantisatie gebruiken.

HHHAHAAHA! Goeie!

Origineel geplaatst door Shivah
?

nou in iedergeval is het niet perse nodig om op een killermelodie killerquantisatie gebruiken.

Nee HeHe hoor je mij dat zeggen dan? dat maak jij ervan anders had ik het wel bij de vorige threat gepost,vind quantising gewoon interresant.

Het komt er op neer dat dus bijna niemand er verstand van heeft toch?behalve 6trak dan

Re: Quantising

Origineel geplaatst door justin

iemand ervaring met quantising???

soms denk ik toch echt dat ze ermee aan't rammelen zijn

:erm:

Waar kun je quantizing voor gebruiken ??
1 Om ''net er naast'' partijen recht te trekken
2 Om een strakke groove te laten swingen

Maar soms is het beter om niet ''te'' strak te quantizen want dan klinkt je muziek wat levendiger ga bijv. op een drumtrack
niet de snare precies op de 2 en 4 zetten maar net er naast evenals de hats (hoewel dit niet op elke stijl van toepassing is)
Door dus alles lichtjes te verschuiven krijg je een ''levendiger'' effect prober het maar eens met een snare en een clap zet de clap iets voor de 2de en de 4de tel vind ik (persoonlijk) veel lekkerder klinken.
Maar dat is dus iedre voor zich het beste is om gewoon wat te experimenteren :okdan:

Origineel geplaatst door 6 trak
ik vond flying panther ook wel een aardig loike omschrijving geven... en ik weet zeker dat de rest heeft er ook wel kaas van gegeten... ;)

maar erm... weet je het zelf niet of wil je alleen maar kijken of anderen het wel of niet weten te omschrijven?

ik doe m'n best hè? :engel:

Het komt er op neer dat dus bijna niemand er verstand van heeft toch?behalve 6trak dan

wat voor verstand moet je er van hebben dan speciaal?

weet iemand dan wat tuplets zijn of dotted???

weet iemand dan wat tuplets zijn of dotted???

niet tuplets maar tRIplets (triolen) & dotted zijn gepunte noten (verlengd met de helft)

met quantisen pleur je idd de noten als het ware in een raster.

Je kunt ook vaak swing erin stoppen op die manier, met een percentage (waarbij 50% strak is)

vaak is het lekker om bepaalde delen van je drumtrack te shufflen met 55% ofzo, voor net een bijna onmerkbare groove

Back