Niet meer dan 500,- ....dan zit je toch in de beurt van een JX8p of een Juno 60 of een SH 101.
Los van de JX8p zijn de andere twee synths en ook andere analogies voor die prijs vrij beperkt in hun mogelijkheden.
(Nu krijg ik waarschijnlijk het halve synthforum over me heen)
Ik heb zelf bijvoorbeeld de Juno 60. Ik vind hem geweldig voor bassounds en zal hem alleen al daarvoor niet weg doen maar voor veelzijdigheid is het niet de juiste machine.
Ik heb gelezen dat je zo'n beetje dé virtueel analogies hebt die op dit moment aan de top staan.
In dat geval zou ik ook iets meer uitgeven aan dat echte analogie en gaan voor een machine die in zijn tijd ook top was en waar deze apparaten van zijn afgeleid.
Voor mij zijn dat de Juper 6 en 8 of de module versie, de MKS-80. Daar zou ik dan wel een programmer bij zoeken anders is hij onhandelbaar.
Ik heb zelf ook de top VA's die jij hebt en wilde ook wat écht analoog erbij hebben. Ik heb een MKS-80 (2 maal) aangeschaft omdat die op een paar modulatie mogelijkheden na, de moduleversie van de Jupiter 8 is. Hij is wat vetter dan de Jupiter 6. echter heb ik nog geen programmer kunnen scoren en zonder is het echt drama dus momenteel staan ze even werkeloos. Ik heb vlak daarop een in prachtige staat verkerende jupiter 6 kunnen scoren (900,-) en ben helemaal verliefd op deze bak. Hier kun je echt op horen wat het verschil is met een VA en een echte analoog en dat hoor je echt Frantz. De Jupiter 6 heeft ook heel veel modulatie mogelijkheden en zijn layout is heel simpel. Alles is hands on en de sound die eruit komt is gewoon fantastisch. De Jupiter 8 of MKS-80 is wel wat vetter nog maar daar is de prijs ook wel naar. Voor een J8 betaal je zo 1.900,- en voor een MKS-80 met programmer zit je zo'n beetje op dezelfde prijs.
Voor 900,- echter kun je een geweldige J6 scoren.
Mijn advies dus, als je een analogie wilt, spaar dan even door en doe het goed. Ik denk dat je snel bent uitgekeken als je een analogie aanschaft die niet meer dan 500,- mag kosten. Gezien je smaak van die VA's denk ik dat je geen spijt zult krijgen als je even doorspaart en gaat voor een Jupiter 6. Deze hoort in het rijtje 'beesten' thuis die je thuis al hebt staan. Laat't me weten!
gr. Tom