Korg Kronos? Namm 2011

het begint spannend te worden.

omdat ze de vorige keer met een poep-ding kwamen(die monotron), denk ik dat ze geïnvesteerd hebben in iets groters.

de naam klinkt weer grieks en heeft iets weg van de radias. Denk dat het de opvolger ervan zou kunnen worden.

Maar.... We wachten spannend af:P

het begint spannend te worden.

omdat ze de vorige keer met een poep-ding kwamen(die monotron), denk ik dat ze geïnvesteerd hebben in iets groters.

de naam klinkt weer grieks en heeft iets weg van de radias. Denk dat het de opvolger ervan zou kunnen worden.

Maar.... We wachten spannend af:P

niet dat ik het koop trouwens, vind het gewoon leuk om het te bekijken.

De Monotron had geen teaser.

Opmerkelijk is dat alle releases van de higher end producten van Korg vooraf met een "donkere" teaser werden aangekondigd. (Trinity, Oasys) Dus deze teaser geeft hoop.
Dat het om een synthesizer gaat, is nu wel duidelijk. Maar in welke vorm? ... Morgen, morgen, morgen.

Daarentegen heeft Korg de laatste jaren een hoop goedkoop spul op de markt gezet. (Dat zal vast een hoop centen hebben opgeleverd en je moet maar hopen dat een groot deel daarvan naar de afdeling Research & Design is gegaan.)
Van de M50, uitgebracht in het jubileum jaar van Korg, had ik veel meer verwacht. Zowel qua design als qua inhoud. Maar die had dan ook geen teaser.

Bericht hoort niet in deze draad thuis.

Hoezo?! KARMA was exclusief voor Korg en er werd gespeculeerd dat KRONOS iets met KARMA 3.0 te maken heeft - dit geeft een interessante draai aan het verhaal.

Nee, een foto van Angelina Jolie hoort thuis in deze thread...

Patrick.

Laatst gewijzigd:
... een acht uur geleden uitgebracht bericht koppelt aan de KRONOS het nummer 9.
Wat dat ook mag betekenen, deze persoon gokt er lekker op los.

KORG: The KORG Kronos (teaser video) - based on the audio in the video and other sources, rumor has it that it will be a hardware synth encompassing their legacy line of synths. Korg's version of the Arturia Origin? A hardware chameleon of the Legacy line of synths? The full Legacy line including the Analog Edition (Polysix, MS20 & Mono/Poly), the Digital Edition (M1, Wavestation), or both?

Update via Juan Vilchez in the comments: "Hi! Korg Kronos it's as you suggested something like the Arturia Origin.

Kronos = Time, legacy, heritage...

Why I am so sure?

Check this out:
Compare 000:Vaporization Pad on Korg Legacy Cell with the main sound used on Kronos teaser.

http://www.juanvilchez.es/vaporization_pad.mp3

9 could be the number of legacy synth engines present on this machine. So far I count 5 (Polysix, MS20, Mono/Poly, M1 and Wavestation). Which are the remaining 4?"

--------------------------------------------------------------------------------

Stephen Kay's antwoord op de vraag van "geef ons een hint" op Karma Forum's :-)
"it's a new product, very advanced, with a certain special relationship to the number 9. Got it? "
Ben benieuwd :-)

nog even afwachten, maar ik loop er niet echt warm van.
4Gb. aan piano samples is niet hetgene waar Ik op wacht.

meer van hetzelfde, maar nogmaals met karma 3 en diverse zaken onder de motorkap KAN het natuurlijk een goedkope oasys zijn.

hoewel goedkoop? ik schat toch wel zon 2500 euroo voor de 61 keys.

Helemaal geweldig. 't Is gelukkig een workstation in een stevige behuizing en groot touchscreen.
Ik ben hier wel blij mee!!!

Zal wel weer een behoorlijk hoog prijskaartje aan hangen.

Tjonge tjonge en dat noemen ze een "new product,very advanced " ;-)
Het enige verschil ligt hem dat de basis multisamples op een solid state harddisk zitten zodat ze direct
aanspreekbaar zijn en je dus niet zou moeten wachten tot alles ingeladen is in RAM zoals met de Oasys.
Dus je hebt nu wat akoustic en electric piano's met meer samples en layers.
Verder zit er alles in van een Korg Oasys,zelfs de sequencer zou maar 16 tracks hebben,t'is te hopen dat ze deze nu meer gaan updaten als die van de Oasys met een fatsoenlijke key-editor die toch op de M3 aanwezig was.
Ach,ben eigenlijk toch teleurgesteld,het is weer niet vernieuwend en het lijkt dat de markt op workstation gebied heel traag evolueerd

Dat ze die legacy synths er in stoppen valt me een beetje tegen, is natuurlijk al oude code, hoewel wel heel goede :)
Maar dan hadden ze toch ook die M1 en de wavestation erin kunnen stoppen?...
Ik ben wel benieuwd naar die nieuwe physical modelling engine, en de VPM ( korg's versie van FM )..
Orgeltjes.. leuk... oh ja karma 3, hehe ik ken karma 1 nog niet eens eerlijk gezegd.

Nou ik ben echt benieuwd hoe het allemaal klinkt, want echt amazed.... nee.
Toch zou ik het wel een tijdje thuis in de test willen hebben >...

alles-in-één lijkt me zeer handig voor live. Als ik het zo lees is de Kronis eerder verzamelend dan vernieuwend, maar wel een mooie collectie zo. Legacy, nieuwe VA, (e)piano, plucked string synthesizer, rompler, workstation in 1.

Nieuwe VA????? Niets is nieuw,het zijn al de Korg Oasys optie synth's,de standaard AL-1 en de STR-1 die ze er op later tijdstip hebben gratis toegevoegd.
Dus het is een massa Oasys,als ze de prijs hebben kunnen drukken gaan ze de concurrent waarschijnlijk wel effe moeilijk maken,want de Oasys was toch een parade paardje,maar spijtig genoeg nooit echt helemaal tot op het einde uitgewerkt :-(

Back