Bounce, Bump, Jump, Shout

Sjoshke

Stamgast
Laat ik ook eens een track droppen.

Ik zit achterover in mijn stoel, kan er niet uitvallen, dus kommaar op!

gtz

http://soundcloud.com/sjoshke/bounce-bump-jump-shout

Het kabbelt nog al en op zeker moment gaat de lage toon op de afterbeat wat irriteren. (in mijn geval). Dit komt volgens mij omdat er geen enkele tonale verandering in plaatsvindt. 'Qua akkoord variatie gebeurt er ook niet zoveel en dat benadrukt de saaiheid op zeker moment.

Ik zou het interessanter vinden als op zeker moment toch een variatie komt. Ik begrijp waarom je hetzelfde telkens laat doorlopen. Dit kan een hypnotiserend effect hebbben, maar op mijn geluidssysteempje komt dat niet tot uiting. Verraasender lijkt me daarom om na zeg 1 of 2 minuten ineens een subtiele verandering toe te passen om vervolgens weer terug te gaan naar hetzelfde.

Paul

vind het leadje te simpel, weinig diepte in de track ook, percussie is wel ok, maar mist duidelijk de "bounce" en voice sampletje ook

Als je dit nu wil doen, dan raad ik je aan veel naar "dutch house" te luisteren, je lead die je probeert te maken mist de portament0, pitch en variatie in release, luister eens naar Chuckie, afrokack e.d.

Thanx voor de reacties,

Het is overigens niet mij intentie iemand na te doen.

Ik zal er wat meer " crea-bea" in doen, en dan kom ik er nog op terug. Mijn systeem liep ook telkens vast op de processing. Kon er ook niet meer bij doen. Heb inmiddels nieuw systeem. Waarop ik hiermee verder ga.

grz

Back