Ik heb feedback gevraagd aan een gerenommeerde producer die al veel van dit soort titels op zijn naam heeft staan.
Het enige wat er volgens hem aan deze track mankeert is de piano die gepanned stond.
Die hoort in het midden. Nu dit is aangepast is de track wat mij betreft af.

Dank voor alle feedback, het heeft mij enorm geholpen!

Ik vind het een prima track hoor. Zeker later in de track groovet ie echt lekker! Heeft ff de tijd nodig om op te bouwen, maar op den duur zit er echt een lekkere house-groove in hoor.
Aan het begin had ik ook wel een beetje dat generieke gevoel dat ik hier in de reacties lees.

Misschien es kijken hoe je dat gevoel enigszins weg kan nemen.....
ff nog een keer luisteren.

Ik denk dat die vocal-sound dat begint bij 0:15 daar beter nog ff weg kan blijven. Dat geeft een beetje die cheap generic feeling denk ik. Dat wil niet je niet al zo vroeg in je track. Trouwens, dat synth-geluid dat ook te horen is op dat tijdstip kan misschien iets minder droog? Ietwat unison en/of reverb kan wonderen doen.

Misschien gewoon ff wachten tot 0:49, en 'm daar pas introduceren? Of net voordat de piano er voor het eerst in komt. Soms zit het in die kleine dingen eerst ff nog weg laten of het juiste moment er voor vinden waardoor meteen heel de track anders over komt. Bij 1:16 bijvoorbeeld stoort ook ineens de droogheid van dat synthgeluid me niet meer. :)

Ik zou gewoon je track in het begin ff iets spparzamer opbouwen.

Voor de rest echt een prima werkje!

Hooooly Molie! De percussietrack stond gewoon de hele tijd uit tijdens alle feedback.
Wel een heel prominent element in deze track.
Wat een blunder.. tijdens het automaten perongeluk een puntje in geklikt op 0 haha

Audio aangepast. Zoals de track bedoeld is:

:D Dit heb ik ook al zo vaak gehad!

Dank voor de feedback @Dozart Ik ga zeker nog kijken naar de opbouw.
Erg goede tips, je hebt goed geluisterd naar de track.

Wat generieke gehalte betreft.. er is zoveel van dit soort muziek gemaakt dat je er bijna niet omheen komt.
Ik heb me daar overheen gezet want ik wist vanaf het begin al dat dat een issue zou zijn bij deze track.. en ik heb er gewoon vrede mee.

Het enige wat dat kan verbeteren is andere vocals denk ik. Ik heb al een vocalsit gevraagd hier naar te kijken maar dan wordt het waarschijnlijk wel een heel andere track

Laatst gewijzigd:
Heb deze track weer wat bijgespijkert.
Ghost kicks toegevoegd om de beat wat minder generiek te maken.

Op 01:31 en 03:33 heb ik de bas een hi-pass gegeven zodat de drops op 02:02 en 04:03 er lekkerder in komen.

Ik denk dat die vocal-sound dat begint bij 0:15 daar beter nog ff weg kan blijven. Dat geeft een beetje die cheap generic feeling denk ik. Dat wil niet je niet al zo vroeg in je track. Trouwens, dat synth-geluid dat ook te horen is op dat tijdstip kan misschien iets minder droog? Ietwat unison en/of reverb kan wonderen doen.

Misschien gewoon ff wachten tot 0:49, en 'm daar pas introduceren? Of net voordat de piano er voor het eerst in komt. Soms zit het in die kleine dingen eerst ff nog weg laten of het juiste moment er voor vinden waardoor meteen heel de track anders over komt. Bij 1:16 bijvoorbeeld stoort ook ineens de droogheid van dat synthgeluid me niet meer. :)

Ik zou gewoon je track in het begin ff iets spparzamer opbouwen.

Dit heb ik ook gedaan, goeie tips, dank!
Alleen is het intro nu wel wat kaal nu die vocal daar weg is.. moet ik toch nog iets op verzinnen.

Toch denk ik dat hij nog wel beter kan.. voor mijn gevoel lopen er te veel melodielijntjes door elkaar, vooral in het begin aan het einde van het stuk waar de piano erin komt.
Hoewel niet echt storend zou het misschien beter kunnen of ben ik nu spijkers op laag water aan het zoeken?

Laatst gewijzigd:
Deze track heeft een metarmofose doorstaan:
Ik heb hem meer disco-funk gemaakt door violen en slaggitaar toe te voegen.
Beetje in de trant van: Bang Harder die ik kort geleden maakte en die mij (en anderen schijbaar) een stuk lekkerder lag.
Van die song heb ik ook weer nieuwe ideëen voor deze gekregen.
Ik vind ook de combi piano-strings mooi

Vind hem zelf een stuk leuker zo en ook de melodie van de strings maakt het een mooiere song volgens mij.
(Moet misschien nog wel wat bijspijkeren hier-en-daar)
Ik hoor graag weer input!

Laatst gewijzigd:
Ja nee, eerst viel iedereen over elkaar heen om te roepen wat voor een waardeloze track dit is: generieke beat, richtingloos, er zou een 'hook' ontbreken. Nu heb ik dit volgens mij allemaal gefixt en dan hoor ik niemend meer.
Zal wel goed zijn nu dan idd 🥹

Jezusmina, hoe erg kun je je track verneuken door er te lang mee door te gaan!

Dolk door je hart gevoel!

Nee hoor!! :D

Hij is top geworden! Tuurlijk herinner ik me niet meer precies hoe ie hiervoor was. Maar alles flowt nu lekker. Die vocal die ik eerst wat cheap vond, gaat nu profi op in het geheel. 't lichaam gaat bewegen bij het luisteren door de flow. Dus dat betekent dat ie klopt en lekker swingt. Lijkt een beetje een soort extended mix van eerder? Maar goed, hij is nu gewoon lekker en dikke prima. Dus niets meer aan doen!

Jezusmina, hoe erg kun je je track verneuken door er te lang mee door te gaan!

Dolk door je hart gevoel!

Nee hoor!! :D

Je had me te pakken.. ik dacht echt: ' daar gaaaaan we weer' 😝

Hij is top geworden! Tuurlijk herinner ik me niet meer precies hoe ie hiervoor was. Maar alles flowt nu lekker. Die vocal die ik eerst wat cheap vond, gaat nu profi op in het geheel. 't lichaam gaat bewegen bij het luisteren door de flow. Dus dat betekent dat ie klopt en lekker swingt. Lijkt een beetje een soort extended mix van eerder? Maar goed, hij is nu gewoon lekker en dikke prima. Dus niets meer aan doen!

Heb er een paar dingen uitgegooid. Eén melodielijntje en een vocal die de hele tijd 'bebe' zei.
De toevoeging van de string is de grootste verbetering wat ook de nieuwe 'hook' is en het slaggitaartje toegevoegd wat het meer een disco-funky feel geeft.
Verder is hij nog zoals hij was.

Heb een aanbod voor release van een vooraanstaand house label dus dat is eindelijk de erkenning dat hij geslaagd is.
En omdat het voor het eerst is in dit genre ook een erkenning voor mezelf dat ik dit onder de knie heb.
Dank voor alle feedback!

Laatst gewijzigd:
Back