Nightly Build

Go for what you know
Dit is niet het genre waarin in meestal muziek maak dus het is een beetje uit mijn comfort zone.
Maar ik vind het zelf aardig gelukt.

Vocalen vind ik ondergeschikt in dit nummer en heb daarom enkel wat shouts en vocal fx gebruikt.
Ik hoor graag de bevindingen en wat er evt. beter kan.

@e-Gloomy-nations Leuk! Als deze uitgebracht wordt zal ik de uiteindelijke versie naar je toe sturen.
Voor nu weet ik nog niet wat ik met deze track ga doen.
Had gehoopt op nog wat feedback.

Iemand nog input hier op?
Volgens mij is het best een leuk dingetje.

Goed geproduceerd, ik zou dit niet kunnen (als alles zelf opgebouwd zou moeten zijn met one shots, dus geen construction kits gebruikend), artistiek wel beetje in de richting van generieke elevator music. Niet stiekum met AI gemaakt?

Productie zit helemaal snor maar ik zou er net wel een stem aan toevoegen. Nu is het geheel nogal richtingloos (er is wel een build up maar dat is een doel op zichzelf, geen middel) en het voelt alsof er een aantal dingen aan elkaar werden geplakt. Iemand die een echte vocal hierover heen zingt zou de verschillende elementen aan elkaar kunnen lijmen (en ook wat melodieuze complexiteit erin brengen, want wat melodie betreft zit het geheel vrij vlak in elkaar). Eigenlijk denk ik dat je een songschrijver zou moeten vragen hier een mooie melodie en lyrics voor te bedenken (of je inner singer-songwriter helemaal los laten gaan).

Goed geproduceerd, ik zou dit niet kunnen (als alles zelf opgebouwd zou moeten zijn met one shots, dus geen construction kits gebruikend), artistiek wel beetje in de richting van generieke elevator music. Niet stiekum met AI gemaakt?

Dank voor de complimenten, ik heb deze zelf opgebouwd zonder construction kits. Ook geen AI gebruikt

Productie zit helemaal snor maar ik zou er net wel een stem aan toevoegen. Nu is het geheel nogal richtingloos (er is wel een build up maar dat is een doel op zichzelf, geen middel) en het voelt alsof er een aantal dingen aan elkaar werden geplakt. Iemand die een echte vocal hierover heen zingt zou de verschillende elementen aan elkaar kunnen lijmen (en ook wat melodieuze complexiteit erin brengen, want wat melodie betreft zit het geheel vrij vlak in elkaar). Eigenlijk denk ik dat je een songschrijver zou moeten vragen hier een mooie melodie en lyrics voor te bedenken (of je inner singer-songwriter helemaal los laten gaan).

Ben ik met je eens maar als ik dat zou doen zou het een heel ander nummer worden. Ik ben daar ook mee bezig maar deze heb ik nu af en eerlijk gezegd: Ookal gaat hij vrij rechtdoor vind ik hem zelf toch lekker.

Ik sluit me aan bij Kobboi, vocals, een lead melodie, iets om de track te breken zeg maar.

Dank voor de input.. ik ga kijken of ik er iets mee kan. Het is natuurlijk wel piano house en dat is meestal wel eentonig. De piano hook heeft melodie waarmee de track gedragen wordt. De kunst is om dat goed te doen.. Het valt of staat ermee zeg maar. De vraag is of deze track zo valt of staat. Dat zit hem dan in de vocalen denk ik. Maar de meeste piano house tracks zijn nog eentoniger met alleen piano, bas en vocalen.. soms alleen nog een hi-string. Bij deze track lopen nog twee andere melodielijnen. Misschien moet ik die juist weg halen zit ik te denken.

Het kan natuurlijk zo zijn dat je niet van dit genre houdt en dan is het een beetje lastig voor mij te filteren wat ik aan de feedback heb.

Dank voor de feedback allen wederom.. ik laat het even bezinken en wie weet gaat het helpen.

Laatst gewijzigd:
Dank voor de input.. ik ga kijken of ik er iets mee kan. Het is natuurlijk wel piano house en dat is meestal wel eentonig. De piano hook heeft melodie waarmee de track gedragen wordt. De kunst is om dat goed te doen.. Het valt of staat ermee zeg maar. De vraag is of deze track zo valt of staat. Dat zit hem dan in de vocalen denk ik. Maar de meeste piano house tracks zijn nog eentoniger met alleen piano, bas en vocalen.. soms alleen nog een hi-string. Bij deze track lopen nog twee andere melodielijnen. Misschien moet ik die juist weg halen zit ik te denken.
Ja weet je dit soort dingen als 'ja er moet een betere hook in' zijn heel makkelijk gezegd als commentaar op een track maar niet zo makkelijk gedaan. Geloof me, ik weet er alles van en ik loop er vaak genoeg tegenaan. Soms als ik een track een tijd laat liggen en er daarna op terugkom komt het ineens wel. Vaak genoeg ook lukt het niet, ik weet niet hoeveel half afgemaakte tracks ik nog heb liggen met best een goeie basis maar die gewoon de lead missen. De basis van deze track is goed, goeie beat, retestrakke productie.
Ik snap je punt wel, house is een genre dat vaak snel als 'eentonig' wordt gezien. Sommige subgenres kunnen me meer bekoren (;)) dan andere, ik ben zelf meer van de old skool hardere house. Die is net zo eentonig alleen omdat het een wat meer bombastisch geluid is valt dat minder op denk ik.

Soms als ik een track een tijd laat liggen en er daarna op terugkom komt het ineens wel.

Ik denk dat dit de beste tip is en dat is ook precies wat ik ga doen

Vaak genoeg ook lukt het niet, ik weet niet hoeveel half afgemaakte tracks ik nog heb liggen met best een goeie basis maar die gewoon de lead missen.

Deze wordt toegevoegd aan een illuster rijtje halve tracks. Heb er inmiddels ook al aardig wat, gekgenoeg de meeste met een piano hook.

Goede effort, maar voegt het iets toe aan wat er al de afgelopen 30 jaar gemaakt is?

Goede effort, maar voegt het iets toe aan wat er al de afgelopen 30 jaar gemaakt is?

Best interessante vraag.. maar maak jij nog wel eens Lasagna?
Dat is nu ook wel erg vaak gedaan maar toch blijven mensen het maken, gewoon omdat het lekker is

..en toch is het iedere keer weer een beetje anders :)

haha, ja sorry beetje flauw wellicht van mij.. maar ik reageer omdat ik het prima te luisteren vind. (anders reageer ik niet eens)
Moet zeggen dat mijn lasagna wel beter dan die van oma is tegenwoordig ..:D

Gewoon lekker doorgaan! ik luister het graag.

@MstrFX ik was deze track jaren geleden begonnen maar nooit afgemaakt om precies die reden:
'Weer eentje voor 13 in een dozijn'.
Maar onlngs opende in de file en ben ik hem gewoon gaan afmaken.
Dit is nu wat het is.. de tip om het nu te laten rusten is een erg goede denk ik.

Hooooly Molie! De percussietrack stond gewoon de hele tijd uit tijdens alle feedback.
Wel een heel prominent element in deze track.
Wat een blunder.. tijdens het automaten perongeluk een puntje in geklikt op 0 haha

Audio aangepast. Zoals de track bedoeld is:

@MstrFX ik was deze track jaren geleden begonnen maar nooit afgemaakt om precies die reden:
'Weer eentje voor 13 in een dozijn'.
Maar onlngs opende in de file en ben ik hem gewoon gaan afmaken.
Dit is nu wat het is.. de tip om het nu te laten rusten is een erg goede denk ik.
Nou ik maakte ook soort van 13 in dozijn, en draaide ze zelf dan krijg je toch iets unieks!
Dus lekker bezig!

Hooooly Molie! De percussietrack stond gewoon de hele tijd uit tijdens alle feedback.
Wel een heel prominent element in deze track.
Wat een blunder.. tijdens het automaten perongeluk een puntje in geklikt op 0 haha

Audio aangepast. Zoals de track bedoeld is:

Lekkere track.
Voor mijn gevoel wringt die vocal op 6:15 iets met de rest qua noot.
(we moeten toch wat te zeuren hebben....)

Back