Lekkere track, klinkt goed,

Dank!

voor mijn spanningsboog had het arrangement iets ingekort mogen worden. Maar dat is smaak, net als lasagne.

haha.. die Lasagna grap is goed blijven hangen. Maar daar zit ook wel een kern van waarheid in.

Ik denk dat het komt omdat deze track geen vocalen heeft.. dat zou de spanningsboog nog wel wat langer kunnen maken.
Ben er nu naar aan het kijken.. maar valt niet mee.
Kan hem ook eerst als instrumentaal uitbrengen en evt later nog een vocale versie.

Nou deze track was getekend bij een vooraanstaand house label uit de UK.
Was er trots op en blij mee totdat ze het artwork stuurde.. donkere tekst op een donkere achtergrond en ook nog eens in lelijk paars.
Gevraagd of de kleur wat lichter kon of andere kleur maar dat vonden ze niet nodig.
Dan maar gecancelled helaas. Grafisch geschoold en dat werkt me nu tegen.

Heb er nu al een paar weken een slecht humeur van en ook heb ik voor het eerst sinds ik muziek aan het uitbrengen ben helemaal geen zin meer in.
Neem ik het mezelf deels kwalijk, de manier hoe ik er op reageerde. Maar sta wel achter mijn beslissing het te cancellen. Zag er echt niet uit.
Dus dat ff.

Laatst gewijzigd:
Was er trots op en blij mee totdat ze het artwork stuurde.. donkere tekst op een donkere achtergrond en ook nog eens in lelijk paars.
Gevraagd of de kleur wat lichter kon of andere kleur maar dat vonden ze niet nodig.

Heb er nu al een paar weken een slecht humeur van en ook heb ik voor het eerst sinds ik muziek aan het uitbrengen ben helemaal geen zin meer in.
Neem ik het mezelf deels kwalijk, de manier hoe ik er op reageerde. Maar sta wel achter mijn beslissing het te cancellen. Zag er echt niet uit.
Dus dat ff.
Balen.
Zelf aanleveren de volgende keer?

Lijkt wel of ik het hierdoor ineens helemaal heb gehad.
Zelfs helemaal geen zin meer om muziek meer te maken.
Ben benieuwd of het tijdelijk is.. ik hoop het.
Ik laat voorlopig even alles links liggen.. we zien wel.

Lijkt wel of ik het hierdoor ineens helemaal heb gehad.
Zelfs helemaal geen zin meer om muziek meer te maken.
Ben benieuwd of het tijdelijk is.. ik hoop het.
Ik laat voorlopig even alles links liggen.. we zien wel.
Ja, snap ik.
Als dat het einddoel is, waarom zou je dan nog....
Ik herken het wel hoor, maar dan met commentaar / views / luistercijfers etc.
Ik moet het gewoon loslaten en lol hebben met de hobby.
Meer hoeft er niet in te zitten.

Prima track! Wel balen man, dat het dan stuk loopt op de cover.

Is nu de relatie met het label ook verzuurd?

Zelfstandig uitbrengen anders? Je publiek weet jou inmiddels vast wel te vinden..

nice doet me echt denken aan die eddie amador - house music achtige zomerse latin fetsival palatjes

Dus dat ff.
ow ik ahd hier even overheen gelezen, maar dat is wel jammer. uiteindelijk bepaald het label wel grotendeels, maar het moet wel zo zijn dat een artiest inbreng heeft.
nou mijn mening weet je al dat ik nooit meer bij een ander label uitbreng meer, lekekr alles in eigen beheer houden. (hier en daar een kleine uitzondering)
en raad dit jou ook aan

Dank voor de reacties.

Ik zal nooit een eigen label beginnen, simpelweg omdat ik geen labelbaas wil zijn. Wat ik wel ga doen weet ik nog niet, voorlopig even niets. Ik wilde sowieso even rustiger aan doen nadat ik best veel releases ineens had maar nu ben ik wel helemaal toe aan een break.

Prima track! Wel balen man, dat het dan stuk loopt op de cover.

Is nu de relatie met het label ook verzuurd?

Het is eigenlijk in mijn beleving niet zo zeer stuk gelopen op de cover maar meer omdat ik er te snel op reageerde en de toon daarom niet goed was. Als ik minstens 24 uur met een reactie had gewacht en iets andere woorden had gekozen was het misschien heel anders afgelopen. Hoe je iets zegt is vaak belangrijker dan wat je zegt.. dat blijkt nu wel weer. Als één van beiden niet in jippie stemming is is het eigenlijk al snel gedaan.

Of de releatie verzuurd is.. ik denk het eigenlijk wel. Ik was niet akkoord met het artwork en zij wilde het niet aanpassen. Het is gewoon een zakelijke beslissing dat deze release op hun label is teruggetrokken en dat is dan gewoon een voldongen feit. Of ik ooit nog iets op dit label wil uitbrengen lijkt me sterk en andersom denk ik dat voor hun hetzelfde geldt.

Grappig is wel dat de reden was dat ik de tekst donker vond op een donkere achtergrond. Ze vonden dat zelf helemaal geen probleem maar nu hebben ineens al hun releases op miraculeuze wijze alleen nog maar lichte kleuren kleuren op een donkere achtergrond.

Het kan gewoon wel eens gebeuren dat het niet klikt tussen artiest/label en enkel communiceren via e-mail/chat helpt soms ook niet echt. Maar het blijft idd. balen want ik was best trots en happy met deze release en ik vond veel muziek op dat label erg goed. Aan de andere kant ben ik ook wel weer blij dat dit nummer niet uitkomt met brak artwork.

Anyway.. ik ga deze episode nu achter mij laten.

Laatst gewijzigd:
Dank voor de reacties.

Ik zal nooit een eigen label beginnen, simpelweg omdat ik geen labelbaas wil zijn. Wat ik wel ga doen weet ik nog niet, voorlopig even niets. Ik wilde sowieso even rustiger aan doen nadat ik best veel releases ineens had maar nu ben ik wel helemaal toe aan een break.

Het is eigenlijk in mijn beleving niet zo zeer stuk gelopen op de cover maar meer omdat ik er te snel op reageerde en de toon daarom niet goed was. Als ik minstens 24 uur met een reactie had gewacht en iets andere woorden had gekozen was het misschien heel anders afgelopen. Hoe je iets zegt is vaak belangrijker dan wat je zegt.. dat blijkt nu wel weer. Als één van beiden niet in jippie stemming is is het eigenlijk al snel gedaan.

Of de releatie verzuurd is.. ik denk het eigenlijk wel. Ik was niet akkoord met het artwork en zij wilde het niet aanpassen. Het is gewoon een zakelijke beslissing dat deze release op hun label is teruggetrokken en dat is dan gewoon een voldongen feit. Of ik ooit nog iets op dit label wil uitbrengen lijkt me sterk en andersom denk ik dat voor hun hetzelfde geldt.

Grappig is wel dat de reden was dat ik de tekst donker vond op een donkere achtergrond. Ze vonden dat zelf helemaal geen probleem maar nu hebben ineens al hun releases op miraculeuze wijze alleen nog maar lichte kleuren kleuren op een donkere achtergrond.

Het kan gewoon wel eens gebeuren dat het niet klikt tussen artiest/label en enkel communiceren via e-mail/chat helpt soms ook niet echt. Maar het blijft idd. balen want ik was best trots en happy met deze release en ik vond veel muziek op dat label erg goed. Aan de andere kant ben ik ook wel weer blij dat dit nummer niet uitkomt met brak artwork.

Anyway.. ik ga deze episode nu achter mij laten.
Ja dat begrijp ik wel, maar ik consider mijzelf ook geen labelbaas, het is gewoon meer een distributiekanaal voor enkel mijn eigen output

Ja dat begrijp ik wel, maar ik consider mijzelf ook geen labelbaas, het is gewoon meer een distributiekanaal voor enkel mijn eigen output

Om een label te beginnen heb je een BTW nummer nodig en dan zou ik me al direct een halve VVD-er voelen 😄

Nadat deze geklapt is bij dat label met de crappy artwork is nu gelukkig een ander label geïnteresseerd deze track uit te brengen.
Had al een release op dat label: https://www.traxsource.com/track/13425809/i-got-soul-extended-mix

Die labelbaas is de enige die ik ken die zich nogal met de tracks bemoeit, zelfs met het creatieve proces.
Is eigenlijk not-done.. een beetje hetzelfde als picasso een tentoonstelling zou hebben en de museumbaas dan gaat vragen of hij iets meer rood in z'n schilderlijen erbij wil kwasten omdat dat beter bij hun behang past.

Maar zolang te track er beter van wordt is dat voor mij alleen maar welkom.

Ze hebben een aantal wijzigingen voorgesteld waarvan ik de meeste heb opgevolgd en ik vind de track er beter door geworden.
De grootste verandering is dat de vocals nu een aantal keer zijn herhaald voor de drops.
Ze wilde eigenlijk nog meer overdreven drama maar vond ik te veel van het goede.

Ook vonden ze de mix de 'dry' dus iets meer reverb/delay bijgeschroefd op verschillende instrumenten.
De kick vonden ze niet zwaar genoeg maar die heb ik zo gelaten want klinkt goed wat mij betreft.

Zu zijn ze content en dit is het nu geworden:

Ze willen stems zodat de daar in-house de mixdown kunnen doen.. is dus nog afwachten hoe dat eruit komt.

Laatst gewijzigd:
Om een label te beginnen heb je een BTW nummer nodig en dan zou ik me al direct een halve VVD-er voelen 😄

Nadat deze geklapt is bij dat label met de crappy artwork is nu gelukkig een ander label geïnteresseerd deze track uit te brengen.
Had al een release op dat label: https://www.traxsource.com/track/13425809/i-got-soul-extended-mix

Die labelbaas is de enige die ik ken die zich nogal met de tracks bemoeit, zelfs met het creatieve proces.
Is eigenlijk not-done.. een beetje hetzelfde als picasso een tentoonstelling zou hebben en de museumbaas dan gaat vragen of hij iets meer rood in z'n schilderlijen erbij wil kwasten omdat dat beter bij hun behang past.

Maar zolang te track er beter van wordt is dat voor mij alleen maar welkom.

Ze hebben een aantal wijzigingen voorgesteld waarvan ik de meeste heb opgevolgd en ik vind de track er beter door geworden.
De grootste verandering is dat de vocals nu een aantal keer zijn herhaald voor de drops.
Ze wilde eigenlijk nog meer overdreven drama maar vond ik te veel van het goede.

Ook vonden ze de mix de 'dry' dus iets meer reverb/delay bijgeschroefd op verschillende instrumenten.
De kick vonden ze niet zwaar genoeg maar die heb ik zo gelaten want klinkt goed wat mij betreft.

Zu zijn ze content en dit is het nu geworden:

Ze willen stems zodat de daar in-house de mixdown kunnen doen.. is dus nog afwachten hoe dat eruit komt.

Welnee joh, dat heoft helemaal niet. maart als je t zou willen, het is gratis B- )
En je kan BTW aftrekken van aankopen die met je business te makren hebben ;p

Overigens weet ik niet helemaal zeker of ik het eens ben met je eerste stelling, want het is natuurl;ijk wel zijn label.
Uiteraard gaat dat wel tot een zekre grens en in samenspraak, bijna als een soort samenwerking.
Zegmaar de finishing touch, net zoals een masteraar dat doet.

Bij mijn aller eerste release ooit was ik super onzeker over mijn mixdowns en dat hheb ik toen door iemand anders laten doen.. nou wat denk je? ook al was het een pro, dikke spijt van en in 1 track klinkt de bass zo hard in de club dat het lelijk is :S

Het lijkt mij toch tenzij je er zelf bij zit en of enige aanwijzingen geeft hoe je de track bedoelt, dat een mixdown door iemand anders
eigenlijk de eigenheid van jouw stuk weghaalt of zie ik dat verkeerd? Dan hoef je eigenlijk ook nieteens meer het af te mixen?
Of lever je de stems wel aan met jouw mixing er al overheen? Dat lijkt me wel gek, zeker met meer dan 3 compressors in serie ofzo.

Wat is jouw drijfveer om het via een label uit te brengen? Ik ken eigenlijk alleen de nadelen van horen zeggen, ben wel benieuwd naar de voordelen van een insider.

Ik wil dat de muziek die ik maak een zo groot mogelijk bereik krijgt. Daarnaast wil ik me zo veel mogelijk richten op muziek maken en zo weinig mogelijk bezig zijn met allerlei rompslomp daaromheen. Deze 2 dingen zorgen er wat mij betreft voor dat er eigenlijk op dit moment geen ander alternatief is.

Daarnaast kan het jou en je muziek een boost geven als je een label achter je hebt die al een reputatie heeft opgebouwd en een following heeft. Tegelijkertijd is het natuurlijk ook zo dat het jou en je muziek kan helpen als je een eigen label zou runnen maar dan zal je eerst nog maar moeten zorgen dat dat succesvol wordt en het je lukt om zelf een reputatie en following op te bouwen. Dat is wat mij betreft (vooralsnog) niet iets waar ik tijd en energie in wil steken.

Nou kan dat per persoon verschillen. Sommigen vinden het fijn om alles in eigen beheer te doen waar ook iets voor te zeggen is maar vooral in het begin zal je bereik een stuk kleiner zijn.

Verder heb ik zelf ook wel en paar keer een negatieve ervaring gehad met een label maar dat weegt wat mij betreft niet op tegen de vele positieve ervaringen die daartegenover staan. En de negatieve ervaring die ik onlangs had waardoor een release niet door ging is achteraf gezien een zegen geweest omdat de track nu is verbeterd door invloed van het label dat het nu wil uitbrengen.

Tot slot heb ik veel mensen leren kennen die labels runnen die net zoals ik gek zijn van muziek als ik en de meeste releases die ik heb gehad hebben mij ook een gevoel van trots en dankbaarheid gegeven.

Welnee joh, dat heoft helemaal niet. maart als je t zou willen, het is gratis B- )
En je kan BTW aftrekken van aankopen die met je business te makren hebben ;p

Niet iedereen is in de wieg gelegd voor ondernemerschap. Ik heb nadat ik van de grafische school kwam een tijdje een eigen bedrijf gehad als freelancer.. het is echt niets voor mij gebleken. Ik denk niet dat ik dat ooit nog weer ga doen. Het komt denk ik omdat geld en winst maken mij geen ene ruk boeit 😄 Ik heb gewoon een baan waarmee ik in mijn levensbehoefte kan voorzien en muziek doe ik daarnaast.

Overigens weet ik niet helemaal zeker of ik het eens ben met je eerste stelling, want het is natuurl;ijk wel zijn label.

Welke stelling bedoel je?

Uiteraard gaat dat wel tot een zekre grens en in samenspraak, bijna als een soort samenwerking.
Zegmaar de finishing touch, net zoals een masteraar dat doet.

Bij mijn aller eerste release ooit was ik super onzeker over mijn mixdowns en dat hheb ik toen door iemand anders laten doen.. nou wat denk je? ook al was het een pro, dikke spijt van en in 1 track klinkt de bass zo hard in de club dat het lelijk is :S

Het lijkt mij toch tenzij je er zelf bij zit en of enige aanwijzingen geeft hoe je de track bedoelt, dat een mixdown door iemand anders
eigenlijk de eigenheid van jouw stuk weghaalt of zie ik dat verkeerd? Dan hoef je eigenlijk ook nieteens meer het af te mixen?
Of lever je de stems wel aan met jouw mixing er al overheen? Dat lijkt me wel gek, zeker met meer dan 3 compressors in serie ofzo.

Dank voor het delen van dit inzicht. Ik zou ook het liefst zelf mijn eigen mixen maken en tot nu toe heb ik dat ook altijd gedaan. Ik had zelf voorgesteld dat ik hem mijn DAW file zou sturen nadat hij allerlei wijzigingen voorstelde die ik niet snapte. In dat geval zou hij mijn DAW file weer naar mij terug kunnen sturen waarna ik de mix zelf kon doen. Maar hij werkt met een andere DAW dus dat ging niet.

Ik wacht gewoon zijn mix af en dan ga ik het vergelijken met mijn eigen mix (op hetzelfde volume) in een A-B comparision. Ook zal ik vragen wat hij aan mijn mix heeft veranderd. Mocht ik het niet goed vinden klinken kan ik altijd nog voorstellen dat ik zelf die veranderingen in mijn eigen mix toepas.

Laatst gewijzigd:
Back