Welke stoel heb jij in je studio?

Zo'n knielstoel lijkt me inderdaad niet zo handig. Je moet er echt 'in' gaan zitten, je kunt er niet op/in neerploffen.

Die Stokke-kruk die ik postte is wel draaibaar trouwens, en omdat het zitvlak driehoekig is kun je er vanuit drie posities op gaan zitten. Werkt perfect; m'n AX73 staat achter me en daar kan ik zonder opstaan bij. Je zit er ook niet recht op zoals een normale kruk, maar je leunt wat naar voren:
Move_prod.jpg

Maar genoeg Stokke-propaganda van mijn kant. Volgens mij moet je net als bij studiomonitoren gewoon een middagje gaan proefluisteren (naja, proefzitten). Er komt vanzelf wel wat leuks uitrollen.

Waar staan nou die synths in bovenstaande studio? :D

Ik vind het trouwens wel goed van Dione dat ie even aangeeft dat de stoel die ik wil gaan kopen in een gemiddelde studio niet zal voldoen omdat je veel om je heen bezig bent, hoe meer studio hoe minder je echt wat aan deze stoel zult hebben vanwege het gebrek aan bewegingsvrijheid er op.

Maar omdat mijn 'studio' niet zo veel meer voorstelt en ik dus wel degelijk recht achter mijn computer zit is deze stoel misschien wel wat.

Die kruk is trouwens ook niet verkeerd en misschien meer een oplossing voor in een 'studio', misschien dat ik die ook nog ga proberen.

Die stoel die waar Hanz mee kwam lijkt me ook fantastisch, maar ook heel duuuuurrrr.. :)

Ik heb echt zon grote lere directie stoel met grote rug leuning en armleuningen, die moet je hebben, hebben ze nu voor 96,- bij de gamma :D dat zeg ik ...

Origineel geplaatst door demian
Ik vind het trouwens wel goed van Dione dat ie even aangeeft dat de stoel die ik wil gaan kopen in een gemiddelde studio niet zal voldoen omdat je veel om je heen bezig bent, hoe meer studio hoe minder je echt wat aan deze stoel zult hebben vanwege het gebrek aan bewegingsvrijheid er op.

Maar omdat mijn 'studio' niet zo veel meer voorstelt en ik dus wel degelijk recht achter mijn computer zit is deze stoel misschien wel wat.

Tja,mn verhaal was wat lang,maar daar komt het op neer ja...:)..nadeel aan zo'n Stokke is dat je ook altijd gaat leunen...lijkt me ook niet echt praktisch voor computerwerk dus...

Origineel geplaatst door Flying Panther
Dat deze stoelen goed zijn voor je rug wil ik zeker geloven, maar komt er in deze houding niet veel druk op je schenen en kniegewricht te staan? Aangezien de zitting wat schuin naar beneden staat, lijkt het me dat je met je benen moet voorkomen dat je naar beneden glijd. Dat betekent dan ook dat je constant een kleine kracht uitoefent met je knieën en er druk staat op je schenen. Volgens mij gaat dat na verloop van tijd behoorlijk irriteren.

Ik heb nog nooit op zo'n stoel gezeten, dus in de praktijk zal het misschien meevallen.

Ik heb weleens wat avondjes op zo'n ding gezeten. In eerste instantie voelt het heel gezond aan, maar ik vrees dat ik het voor langere zitperiodes niet zou gaan volhouden. Je komt ook zo lastig bij je sustain pedaal :D

Nogmaals, wat mij betreft is de Aeron de ideale bureaustoel :)

Nou, nog even op onderzoek geweest...
Onderstaande stoelen werden een aantal keer genoemd als erg goed... modieus gezien schijnt de Aeron sinds de dot-com bust niet meer 'hip' te zijn. ;)

Herman Miller Mirra (goedkopere versie van de Aeron):
1045Amain.jpg

Steelcase Leap:
Leap1.jpg

Steelcase Think:
home_think_main.jpg

HumanScale Liberty:
liberty-300.jpg

HumanScale Freedom Chair:
F112AV106--.jpg

Neutral Posture 8000-serie:
8000image.jpg

AllSteel Sum:
main_steel.gif

Als low-cost alternatief wordt nog wel eens de IKEA Joakim genoemd (€149):
52447_PE153356_S4.jpg

Laatst gewijzigd:
Ik heb gehoord dat dit type stoel errrrug lekker zit, mensen met nek en rug klachten die m geprobeerd hebben hadden na het uitproberen van deze stoel nooit meer last van lichamelijke klachten

Attachments

• kentucky-.jpg
    kentucky-.jpg
    26,7 KB · Bekeken: 98
Tja, en toch best belangrijk. Je zit genoeg uurtjes in je studio, neem ik aan.

Vandaag na letterlijk maanden piekeren, zoeken en proberen de knoop doorgehakt.
Het is geworden de Giroflex G64. Ik heb direct vergeleken met de Herman Miller Aeron, Mirra en Cella (brr...) en ook nog wat andere stoelen van Giroflex, o.a. de Athos.

De G-64 is qua design wat minder 'hip' dan de Millers, maar ziet er naar mijn smaak toch ook mooi uit.
Qua zitcomfort ergens tussen de Aeron en de Mirra, qua degelijkheid denk ik nog iets hoger, qua prijs nog onder de Mirra.
Je ziet ze trouwens ook wel tweedehands bij projectinrichters voor niet al te gekke bedragen.

G64_03_large.jpg

Brochure

Laatst gewijzigd:
:r wat een enge stoelen , lijkt wel een kantoor ,
heb een goedkope relaxfauteul met voetensteun kan je onderuit inspieratioe opdoen

maak het zo comfertabel mogelijk voor jezelf
:D

Welke stoel heb jij in je studio

Welke stoel heb jij in je studio

Het moment lijkt daar, na een jaar of 20 moet er hier toch echt een nieuwe stoel komen. Welke zetel staat er in jouw heiligdom? Tips over de herkomst en prijzen zijn altijd een welkome aanvulling op de prachtige plaatjes die ik hier hoop te gaan zien :)

De Giroflex G64? Ik zat zelf eerst aan een kruk te denken, en kwam op een drumkruk terecht. maar toen ik vroeg in een aantal winkels naar een drumkruk op wieltjes werd ik aangekeken of ik een vrouw in burka wou arresteren. Dat bestaat dus niet en het moet echt kunnen rijden.

Zijn armleuningen echt handig in de studio? Ik speel graag zittend op toetsen, ik weet het niet...

Armleuningen heb ik zodanig staan dat m'n stoel onder m'n studiomeubel kan.
Met toetsen spelen heb je je armen op een heel andere manier, veel meer naar voren, en merk je dus niets van de armsteunen. Die gebruik je alleen als je meer achterover zit , misschien nog een beetje steun op het achterste gedeelte van je onderarmen bij het typen.
Kortom, je wilt in ieder geval meervoudig verstelbare armsteunen (naar voren/achteren, omhoog/omlaag). Naar binnen/buiten kan ook nog maar dat gebruik ik amper.
Bij de Giroflex kan je ook nog 'roteren' waarbij de armsteun om te draaien is zodat je of het korte/brede stuk voor hebt, of het langere/smallere stuk.

Een kruk lijkt me erg vermoeiend, geen steun voor bekken/lenden/rug etc.

Overigens moet je voor een 'task chair' zoals de Aeron, Giroflex etc. even slim kijken op internet bij aanbieders van tweedehands kantoormeubelen.
Je weet wel, in een verlaten hoek van zo'n stil industrieterrein. Daar kan je vaak (zeer licht) gebruikte stoelen kopen voor een relatief prikje.
Heb ik met de mijne ook gedaan, kon alles proberen en kiezen uit voorraad, betaalde iets van 150-200 euro (contant uit het handje, je kent het wel ;)),
Kreeg nog een halfjaartje garantie voor de vorm - overigens is die Giroflex gebouwd als een tank, ik zou niet weten hoe het kapot moet... :D

Bij mij ook bureaustoel uit bedrijfsfaillissement. Die stoelen moeten voldoen aan arbo voorwaarden en zijn gewoon goed.

Drumkruk op wieltjes.... vind ik niet vreemd dat ze raar keken. Lijkt me bijzonder lastig drummen wanneer je je kickpedaal intrapt dat je steeds wegrijdt.

ik heb erg lang gezocht naar een stoel met lage rugleuning die goed zat, en kwam zowaar bij de leen bakker uit. prima stoel, en spotgoedkoop. aeron is ook fijn natuurlijk, maar een factor 20 duurder. ik vond de ikea stoelen niet echt goed zitten eigenlijk...

Back