Welke stoel heb jij in je studio?

Ik heb een 1-persoons-studio, das weer een dilemma minder :)

hm-mirra-chair-lg.jpg

Deze, is cradle to cradle en ziet er te gek uit.

nope dit is de shit:
Herman-Miller-Aeron-400.jpg

Jezus, ook in stoelenland slaat de bling-manie toe! Nog even en we krijgen een maatgemaakte Forat-Aeron met fraaie cederhouten frontjes en blauwe leds...

Keb nog een slaapbank in de studio voor vermoeide muzikanten. En om zelf te relaxen wanneer ik het ff niet meer weet.
Overigens die Aeron stoel daar zit ik nu op. Op mijn werk... valt tegen hoe prettig die zit.

Evengoed, als je even Googlet op 'kruk wieltjes' kom je genoeg tegen.
Als je het écht wilt... ik zou het niet aanbevelen tenminste... :D

Zo'n zitbal is erg grappig hoor, heb ik ook wel eens op gezeten ('t ding ligt bij mij ergens op zolder), maar voor serieus langere termijn werk is het echt geen optie.
Het is meer een soort therapeutisch hulpmiddel om je bewust te worden van je zithouding.
En het was natuurlijk een tijdje erg in bij dot-commers. Maar dat waren de Aeron / Mirra ook...

Met die bouwmarkt 'manager stoelen' is het altijd hetzelfde. Eerst roepen mensen hoe fantastisch het is. Een halfjaar later zijn die dingen doorgezeten / rotte gasveer / rugklachten etc.
Het is gewoon alle waar naar z'n geld; er is een reden dat ARBO-goedgekeurde stoelen meer kosten dan de 79 euro die de Leen Bakker vraagt (met 95% winstmarge). Til maar eens een goede ARBO-goedgekeurde bureaustoel op. Dan weet je wat degelijk spul is, ipv. ramsj die door een 4-jarige chinees in elkaar geplakt of geniet.

Een werkstoel is alleen niet hetzelfde als een relax-stoel. Een goeie werkstoel kan je makkelijk uren achter elkaar op zitten zonder dat je last krijgt.
En vergeet niet dat je op elke stoel 'slecht' kan zitten. De pest is dat een goede stoel je corrigeert in je zithouding, maar dat je daar wel voor open moet staan.
Scheef onderuit hangen kan je ook op een sinaasappelkistje. ;)

Laatst gewijzigd:
De Giroflex G64? Ik zat zelf eerst aan een kruk te denken, en kwam op een drumkruk terecht. maar toen ik vroeg in een aantal winkels naar een drumkruk op wieltjes werd ik aangekeken of ik een vrouw in burka wou arresteren. Dat bestaat dus niet en het moet echt kunnen rijden.

Zijn armleuningen echt handig in de studio? Ik speel graag zittend op toetsen, ik weet het niet...

Mijn vriendin is tandarts en zij heeft wel een soort drumkruk op wieltjes. Zal even voor je vragen. Je kunt ook kijken bij overtoom. Daar hebben ze een uitgebreide collectie stoelen voor diverse beroepsgroepen.

eerst een van de mercado real serie (rond de 1300, nog altijd duurder als al mijn hardware) van mijn zusje.
en nu een ikea bureaustoel :-)

Back