Welke stoel heb jij in je studio?

Mmmm.... Ikea heb ik allemaal al eens geprobeerd, maar ondanks dat het 'officiele' werkstoelen zijn was ik er niet echt kapot van.

Eigenlijk wil ik het liefst zo'n Darth Vader achtige stoel... zo'n command chair... (damn, kan geen plaatjes vinden... :D)

Wel eens zo'n skippybal-stoel geprobeerd? dat is zo'n zitbal, zit erg goed en je zit niet de hele tijd stil omdat die stoel rond is en je 'm dus eigenlijk steeds een beetje heen en weer beweegt. Kan niet veel kosten!

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Wel eens zo'n skippybal-stoel geprobeerd? dat is zo'n zitbal, zit erg goed en je zit niet de hele tijd stil omdat die stoel rond is en je 'm dus eigenlijk steeds een beetje heen en weer beweegt. Kan niet veel kosten!

Zo'n bal heb ik, maar wat nu als ik ff relaxed naar het plafond wil staren, lig ik gelijk op de grond (als ik me nek al niet breek wanneer ik tegen mijn 19 rack klap, die staat namelijk achter me)

hehe..

nee, ik wil echt een stoel waar ik lekker ontspannen in kan zitten, in kan hangen, desnoods dat ik hem in de woonkamer neer zet met een voetenbankje er bij als ik lekker lui naar de tv wil kijken.

lekker ontspannen zitten is wat ik graag wil in die stoel, maar er zijn al wat opties genoemd, alleen de prijs is me te hoog,
niet dat het het geld niet waard is, ik heb gewoon niet genoeg geld voor zo'n stoel nu. Dat wordt dus sparen.

Dus, wie lekker zit op zijn stoel, wat voor een heb je ?

Okay.. het is wat verder in de tijd, maar ik heb er een gevonden.

Bij 'Karwei' (weet niet of alle filialen ze hebben) heb ik een jaja... 'managers stoel' gekocht voor 89 euro.

Deze heeft goede steun onderin de rug maar ook steun voor schouders.
De stoel is in echt leer uitgevoerd en je kan er heerlijk in achterover leunen.
Ik heb geprobeerd een pic te schieten van mijn stoel, maar de camera wil weer 's nie.

Dus... wie nog een stoel zoekt... gauw naar Karwei, want voor 89 euro vind je GEEN betere!!

oja.. de stoel zit er nog 's goed uit ook!!

(oja.. ik heb de mijne bij karwei in Middelburg gekocht, die heeft er nog iets van 8 staan. (liggen)

Hum, ondanks dat het een lastige vraag is voor dit forum, toch maar eens een schopje.

In m'n studiootje zit ik al vrij lang op een simpel houten stoeltje van de Ikea, eigenlijk is het tijd voor een upgrade.

Op dit moment vind ik vooral een Herman Miller Aeron erg mooi en lekker zitten.
Het nadeel vind ik dan weer de vrij forse prijs.

P_AER_L120.jpg

Wie heeft er ervaring met de Aeron? Zijn er goeie alternatieven? (dus niet: bouwmarkt €29,95)

Of heeft iemand 'n goeie tip waar je Aerons voor weinig kan oppikken?
Tweedehands zou me niet echt uitmaken, wel heb ik zelf een type C nodig ivm. lengte.
Die kom je jammergenoeg niet zo vaak tegen op marktplaats etc.

erm.. deze ging toch kapot binnen 3 maanden en geen garantie want... door gebruik valt niet onder garantie. okdan.

Origineel geplaatst door demian
Dus... wie nog een stoel zoekt... gauw naar Karwei, want voor 89 euro vind je GEEN betere!!

Maar! Ik ben er inmiddels uit welke stoel het gaat worden..

nl. een ergnomische stoel, en wel de 'Stokke Variable; . Ik moet hem alleen nog kopen.
Te koop oa in Rotterdam bij : 'Van Binnen' aan de Mariniersweg, voor 318 euro.

Stoel kan ook in leer geleverd worden en eventueel met houten rugsteun.
D'r zijn ook andere modellen, maar het wordt al snel....duurderrr.

(www.vanbinnen.com)

zie een korte animatie -> anim

Zie ook : www.stokke.com

Attachments

• kneeling_variable.gif
    kneeling_variable.gif
    13,4 KB · Bekeken: 78
Origineel geplaatst door Hanz
Wie heeft er ervaring met de Aeron? Zijn er goeie alternatieven? (dus niet: bouwmarkt €29,95)

Op mijn werkplek heb ik een Aeron. Dat zit perfect. Ik zou willen dat ik er huis 1 had. Soepel, stevig en geen kraakjes (waar de stoelen van mijn collega's wel eens last van hebben) :D. We hebben hier nogal wat verschillende stoelen staan (interstuhl enzo) en die Aeron vind ik veruit het beste. Voldoende instelmogelijkheden voor je rug etc.

Maar goed, ik heb ook niet gehoord wat ie heeft gekost :D

Ik ben ook al een hele tijd op zoek naar een goede stoel .. en had nog nooit van Tokke gehoord .
Ik moet zeggen dat het me niet aanspreekt .. maar ik heb er nog niet op gezeten .
Maar ga je Variable voor in je studio gebruiken ?
Hoe moet ik dat zien dan ?
Moet je in een soort bidstand voorover hangen ??

Origineel geplaatst door demian
erm.. deze ging toch kapot binnen 3 maanden en geen garantie want... door gebruik valt niet onder garantie. okdan.

Maar! Ik ben er inmiddels uit welke stoel het gaat worden..

nl. een ergnomische stoel, en wel de 'Stokke Variable; . Ik moet hem alleen nog kopen.
Te koop oa in Rotterdam bij : 'Van Binnen' aan de Mariniersweg, voor 318 euro.

Stoel kan ook in leer geleverd worden en eventueel met houten rugsteun.
D'r zijn ook andere modellen, maar het wordt al snel....duurderrr.

(www.vanbinnen.com)

zie een korte animatie -> anim

Zie ook : www.stokke.com

Origineel geplaatst door dextah
Maar ga je Variable voor in je studio gebruiken ?
Hoe moet ik dat zien dan ?
Moet je in een soort bidstand voorover hangen ??

iid in mijn studio.
Klik op de anim en je ziet wat de bedoeling is.

Dat vooroverhangen valt juist heel erg mee, je zit op een heel natuurlijk en ontspannen manier rechtop, iets wat je 'bekken' hard nodig schijnen te hebben.

Probeer je echter in een normale stoel recht op te zitten dan is dat heel vermoeiend, de kracht van deze stoel is is dat je door het voorover kantelen en op je schenen steunen je bekken in de juiste positie krijgt zonder dat je daarvoor inspanning hoeft te doen.

Het is wel even wennen, dat wel.
2e hands zijn ook nog oudere modellen te verkijg, die kunnen niet kantelen, maar doen het zelfde voor je bekken en het zit stabieler. Wat beter is weet ik ff niet. Die modellen zijn ook niet meer in de handel.

Attachments

• zithouding.jpg
    zithouding.jpg
    30,8 KB · Bekeken: 80
Dit is het vorig model en is volgens mij in Nederland niet meer verkrijgbaar.

Attachments

• stokke_oud_model.jpg
    stokke_oud_model.jpg
    30,3 KB · Bekeken: 76
Met rugleuning ziet het er zo uit, dit kost aanzienlijk meer, en ik vond het geen voordeel omdat je die rugleuning niet nodig hebt, sterker nog, gebruik maken van de leuning vond ik een beetje spannend..

Attachments

• stokke_niew.jpg
    stokke_niew.jpg
    7 KB · Bekeken: 75
Origineel geplaatst door etaoin
Da's waar, maar ik voelde in deze thread een beetje de teneur "duurder is beter". Ik wilde daar alleen aan toevoegen dat een goeie stoel maar een deel van de oplossing is en dat je ook moet kijken hoe je zelf daar in zit.
Op een stoel van 1000 euro kun je ook verkeerd zitten tenslotte...

Nee idd, die 1000 euro die ik in startpost aangaf was omdat ik niet alle deuren dicht wilde gooien, maar ik ga het er zelf niet aan uitgeven dat weet ik wel. Tot 350 euro vind ik het te doen, daarboven moeten de argumenten wel heel sterk worden.

Maar toch, leerzaam qua wat er is en wat men wil, van een aantal stoelen hier had ik nooit gehoord nog. :okdan:

Meer stokke

Attachments

• multi 1.jpg
    multi 1.jpg
    10,8 KB · Bekeken: 77
Dat deze stoelen goed zijn voor je rug wil ik zeker geloven, maar komt er in deze houding niet veel druk op je schenen en kniegewricht te staan? Aangezien de zitting wat schuin naar beneden staat, lijkt het me dat je met je benen moet voorkomen dat je naar beneden glijd. Dat betekent dan ook dat je constant een kleine kracht uitoefent met je knieën en er druk staat op je schenen. Volgens mij gaat dat na verloop van tijd behoorlijk irriteren.

Ik heb nog nooit op zo'n stoel gezeten, dus in de praktijk zal het misschien meevallen.

Origineel geplaatst door Flying Panther
Dat deze stoelen goed zijn voor je rug wil ik zeker geloven, maar komt er in deze houding niet veel druk op je schenen en kniegewricht te staan? Aangezien de zitting wat schuin naar beneden staat, lijkt het me dat je met je benen moet voorkomen dat je naar beneden glijd. Dat betekent dan ook dat je constant een kleine kracht uitoefent met je knieën en er druk staat op je schenen. Volgens mij gaat dat na verloop van tijd behoorlijk irriteren.

Ik heb nog nooit op zo'n stoel gezeten, dus in de praktijk zal het misschien meevallen.

dat is precies wat ik me ook dus afvraag, daarom dat de winkel in Rotterdam het aanbod doet om een leenstoel een weekend thuis te proberen, is het wat voor je, dan bestel je er een en anders niet.

Maar ik heb ooit bij een werkgever gewerkt waar een meisje op kantoor op zo'n stoel zat heel de dag en ze had er geen problemen mee, maar je lengte speelt wel een rol hier in.

Er is daarom ook een groter model, maar vreemd genoeg (ik ben 1.90m) zit het kleine model voor mij toch beter.
Toch even uit proberen dus eerst voor je er een aanschaft.

Een groot voordeel wat een conventionele bureaustoel wel heeft tov deze stoel is dat die draaien kan.

Sorry hoor,maar die Stokke stoelen lijken me dus echt zwaar onpraktisch en al die mooie plaatjes zijn ontzettend onzinnig....als je daar veel geld voor gaat betalen wordt je gewoon genept IMO...

Denk er maar eens over na : Je zit in een studio namelijk nooit recht achter je buro,in de praktijk heb je spullen rechts of links van je staan waar je naar toe beweegt...aangezien die Stokkedingen niet roteren ga je na een tijdje dus echt last van je rug krijgen...als je bijv. naast je een keyboard of zo hebt staan,moet je opstaan,je stoeltje in de juiste positie zetten en dan weer gaan zitten...dat wordt je na een tijdje goed zat en dan ga je je in allerlei onnatuurlijke bochten wringen om toch je spullen te bedienen...en dan krijg je pas echt last van je rug....;)

Voor achter een tekentafel is het wel ideaal,ook omdat je dan gedeeltelijk steunt op de tafel...maar in een studio volslagen kansloos...

Het is net als met die mooie reclame-plaatjes voor matrassen : kijk eens hoe mooi je ruggewervel wordt ondersteund...maar niemand ligt een hele nacht precies verticaal op z'n zij of precies horizontaal op z'n rug...het zijn van die tekeningetjes waar Tellsell groot mee is geworden...

Gewoon een goeie burostoel uitzoeken,kijk eens bij de kantoor-artikelen winkels voor de betere directeurs-stoelen....een voetensteun is in jouw geval een extra oplossing en anders van die gel-steunen voor keyboard of muismat...

Origineel geplaatst door dione
Sorry hoor,maar die Stokke stoelen lijken me dus echt zwaar onpraktisch en al die mooie plaatjes zijn ontzettend onzinnig....als je daar veel geld voor gaat betalen wordt je gewoon genept IMO...

Denk er maar eens over na : Je zit in een studio namelijk nooit recht achter je buro,in de praktijk heb je spullen rechts of links van je staan waar je naar toe beweegt...

ho.. :)

mijn studio is nu nog maar 1 computer en een knoppedoosje, ik ben van plan om die Stokke stoel 2e hands te kopen voor 150 euro, lijkt me dat ik er iig mee gered ben, of dit een goeie studio stoel is voor de meesten betwijfel ik daar deze niet draaien kan. Dus ieder moet voor zich zelf afwegen hoe en wat. Mocht het voor mij niet werken, vind ik wel weer een koper ervoor en kijk ik verder.

Ik vind die stoelen nieuw vrij prijzig ook idd.

Back