Welke stoel heb jij in je studio?

demian

Ojee
Welke stoel moet ik hebben.

Ik word helemaal gek van de stoel waar ik nu op zit. Pijn in mijn schouders en nek krijg ik er van, om over mijn zitvlak maar niet te spreken. Ik heb toch echt een 'dure' stoel gekocht, maar dat zegt dus helemaal niks.

Ik ben op zoek naar een fijne bureaustoel, eentje waarin ik een beetje achterover kan hangen als ik ff het plafond wil bekijken, maar ik moet er ook goed in kunnen zitten als ik aan het chatten ben.
Tevens moet ik heen en weer kunnen rollen tussen mijn keyboards en mijn mengtafel.

Welke stoel moet ik hebben?! wie weet het voor mij, graag in de prijsklasse van 1 euro tot 1000!

thnx voor het advies!

wat een vraag.... maar goed. Misschien moet je es bij een kantoorinrichter gaan kijken of zo. daar weten ze vast wel wat tips & tricks

De laastse keer dat ik me liet adviseren door een verkoper kwam ik met deze stoel thuis, nee dank, ik hoor het graag van jullie!

btw: ik ben zelf meubelmaker, ik weet wel iets van stoelen, ook dat ik deze dus niet zelf kan maken :D

volgens mij is er ook niet echt een stoel waarin je noooooooooooit ergens last van krijgt. Na een paar uur word je in bijna iedere stoel zo brak al ik weet niet wat. En ach, een beetje earobics in de studio kan toch ook geen kwaad?

ik ga al 2x in de week zwemmen, nu wil ik alleen nog een fijne stoel, kom op mensen, iedereen heeft er een toch?
Zullen vast wel mensen bij zitten die erg tevreden zijn met hun zittertje.

Ikea?

Nou ja, gewoon uitproberen in de winkels zou ik zeggen.

En zorg dat er iemand bij je thuis komt kijken hoe je zit. Want als je fout zit dan krijg je allemaal van die bijverschijnselen die je opnoemt.

Origineel geplaatst door fuse
Ikea?

bij ikea hebben ze idd fijne stoelen voor weinig !
een tijdje geleden heb ik daar 'n burostoel gekocht, naam van het ding weet ik niet meer (zal wel iets met öd geweest zijn)
poot met 5 wieltjes, en zo'n fijne zitting/rugleuning die je vast en los kunt zetten, zodat je 'n soort schommelstoel krijgt: dan kun je tijdens het zitten toch 'n beetje in beweging blijven.
kostte volgens mij 140 euro

Re: Welke stoel ?

Re: Welke stoel ?

Origineel geplaatst door demian
Welke stoel moet ik hebben.

Ik word helemaal gek van de stoel waar ik nu op zit. Pijn in mijn schouders en nek krijg ik er van, om over mijn zitvlak maar niet te spreken. Ik heb toch echt een 'dure' stoel gekocht, maar dat zegt dus helemaal niks.

Ik ben op zoek naar een fijne bureaustoel, eentje waarin ik een beetje achterover kan hangen als ik ff het plafond wil bekijken, maar ik moet er ook goed in kunnen zitten als ik aan het chatten ben.
Tevens moet ik heen en weer kunnen rollen tussen mijn keyboards en mijn mengtafel.

Welke stoel moet ik hebben?! wie weet het voor mij, graag in de prijsklasse van 1 euro tot 1000!

thnx voor het advies!

Stokke

Dit zijn speciale stoelen.

Zien er raar uit maar zitten uitstkend.

Re: Re: Welke stoel ?

Origineel geplaatst door Errol
Stokke

Die stoelen ken ik ja, die zitten inderdaad uitstekend, enige wat me dwarszit aan die stoelen is het prijskaartje, maar inderdaad, dat zijn wel de betere stoelen. Ik zal deze nogmaals overwegen, er is weinig vergelijkbaars wat dat betreft.

Origineel geplaatst door Errol
Stokke

Zijn dat niet van die "stoelen" met 'n schuine zitting en 'n kussen waar je met je knieën tegenaan moet gaan hangen ?

Re: Re: Re: Welke stoel ?

Re: Re: Re: Welke stoel ?

Origineel geplaatst door gemmetje
Zijn dat niet van die "stoelen" met 'n schuine zitting en 'n kussen waar je met je knieën tegenaan moet gaan hangen ?

Die jij bedoelt is inderdaad van hen, maar ze hebben meer modellen dan die. Ik heb wel op die stoelen gezeten,
hier in Rotterdam op de Meent zit een winkel die ze verkoopt, ik ga daar morgen nog eens binnenlopen denk ik.

Maar goedkopere alternatieven zijn ook zeker welkom nog steeds hoor. Dit is wel top of the bill namelijk :D

stokke_klassieker.jpg

Bedankt Gemmetje, maar de bureaustoel die ze daar nu hebben heeft harde plastic leuningen, ik wil zachte leren leuningen :)

eeeeeeuh, hebben ze daar maar 1 burostoel dan ???? (het blijft 'n gat hè, dat rotterdam)

mijn ikea-stoel heeft heerlijk zachte (maar wel kunststoffen) leuningen !!

ikea heeft geen goeie stoelen. sorry gem.
We hebben hier 2 kantoor tafels van ikea en daar ben ik niet blij mee.

Die zaak waar julie het over hebben is waarschijnlijk de zaak waar ik die stokke stoelen heb gekocht.
Ergens op een plein als het goed is.

Ze zijn duur maar geloof me je hebt nooit meer rugklachten/
Ik heb dezelfde als de foto maar dan met een rugleuning en armsteunen.

Koste toen ongeveer E. 1000,- dacht ik.

Ik zit er al zo'n 9 jaar op en met dagen van 10 uur is dat geen overbodige luxe.

Succes

Wacht effe, als je al een durer stoel hebt, dan kan je die vast ook uitgebreid instellen?
Ik denk dat je pijn in nek en schouders niet aan je stoel ligt, maar dat het gewoon RSI klachten zijn.
En die hou je met elke stoel of kantoorinrichting. Het gaat namelijk om je houding. Dus armen en benen
in een hoek van 90% en bovenkant van je Monitor op ooghoogte of zoiets. Ik zal de folder er vanavond eens bijzoeken.
Maar het staat ook op zat sites. En naast de houding regelmatig onstspannen. Ik heb nu ook zere schouders, en negeer ook steeds pauzes, maar eigelijk is die pijn best wel klote.

Origineel geplaatst door sander
Wacht effe, als je al een durer stoel hebt, dan kan je die vast ook uitgebreid instellen?
Ik denk dat je pijn in nek en schouders niet aan je stoel ligt, maar dat het gewoon RSI klachten zijn.
En die hou je met elke stoel of kantoorinrichting. Het gaat namelijk om je houding. Dus armen en benen
in een hoek van 90% en bovenkant van je Monitor op ooghoogte of zoiets. Ik zal de folder er vanavond eens bijzoeken.
Maar het staat ook op zat sites. En naast de houding regelmatig onstspannen. Ik heb nu ook zere schouders, en negeer ook steeds pauzes, maar eigelijk is die pijn best wel klote.

Helaas heb ik alle standen van mijn stoel al geprobeerd, er is een hoop verstelbaar, maar lekker zitten doet ie gewoon niet.
Mijn houding is inderdaad niet goed, maar dat gaat op een of andere manier ook niet in mijn stoel. Ik heb gewoon nergens steun, en ik krijg een houten kont. Deze stoel gaat gewoon weg. Het is gewoon een slechte stoel voor veel geld verkocht, hij ziet er mooi uit maar dat is ook alles.

En die pijn, die wordt steeds erger en dat is klote, het ontneemt me de rust om muziek te maken. (wat ik met doorbijten nog wel doe, maar het moet relaxter kunnen, ik sloop me zelf zo)

Origineel geplaatst door sander

instellen? nee alleen de hoofdsteun.

ik heb totaal geen kllachten meer sinds ik die stoel heb.

Als ik bijv. in de studio moet werken waar nog geen stokke stoel staat heb ik onmiddelijk weer zo'n brandend gevoel in de bovenkant van mn rug.

met een stokke stoel gaat je rug al automatisch recht zitten.

dan helpt een goeie stoel niet zoveel, en moet je gewoon meer pauzes nemen...

btw, nu ik al jou pijntjes lees, begint mijn rechterarm ook ineens heerlijk te steken :(

Je moet ook niet de hele tijd op je reet blijven zitten. :D

Back