Ik heb ook vervangbaar gestemd, Ik zou hem nooit weg willen doen maar feit blijft dat zodra ik de kicks heb gefilterd en door de distortion gooi ze toch de sampler in gaan. Reversed ride haal je toch ook weer uit de sampler. En of de kick nou wel of niet elke keer net iets anders klinkt kan me niet zo veel boeien dat hoor je niet meer terug met filters en distortion er over heen, en daarbij met filters breng ik een stuk meer variatie in de kick dan de 909 misschien uit zich zelf zou doen.
En verder haal ik toch ook weer vaak de hihats en ride uit de sampler omdat je daarmee de samples gewoonweg eenvoudig kunt afkappen. Zou ook een gate over de 909 kunnen gooien om de hihats en ride af te kappen maarja met de sampler gaat dat zo makkelijk he :p hou ik de gates weer over voor andere dingen.
Blijf er wel bij dat me eigen gesamplelde 909 kick overeind blijft staan met filters en distortion en al die 909 sample pakketjes van het internet bleef ik toch altijd mee klooien om die 909 kick overeind te houden.
Verder is het leuk dat je alle sounds zo kunt samplen als je zelf wil (snare instellingen kick instellingen etc) Heb er wel eens over zitten denken om hem weg te doen, maar ik weet dat ik dan toch spijt krijg vooral ook omdat mijn exemplaar echt als nieuw is en het toch een beetje een droom was om te hebben (was ja haha)
Voor de rest als ik mijne helemaal leeg zou samplen en de 909 niet meer te krijgen zou zijn dan zou mijn muziek er echt niet anders om worden, dus vervangbaar ja dat zeker.