Is de 909 vervangbaar: de Poll

Is de 909 vervangbaar: de Poll

• Ja

Stemmen: 97 62,2%
  • Nee

Stemmen: 59 37,8%

• Totaal aantal stemmers
    156
De 909 is in mijn ogen vervangbaar door een jomox airbase 999.

Het sentiment / nostalgische gevoel van the real thing zal minder makkelijk te vervangen zijn ;)

-C-

Vervangbaar ja hoor.
Alleen die-hard drumdoosfreaks zullen ( als ze het al doorhebben ) erover beginnen dat het wel een echte of geen echte 909 is... en zeg nou zelf, wie maakt er nou muziek voor alleen maar die mensen?

Dus zeer vervangbaar.

gezien ongeveer 50% mensen de blinde test goed hadden (konden net zo goed apen of cavia's zijn) is de 909 zeer vervangbaar. Qua hands-on feeling is het ook geen toppertje. Voor 1200 euro koop ik liever een Nord Lead 3 waar dikkere diepere pompendere en subtielere kicks uit te draaien zijn.

Qua hands-on feeling is het ook geen toppertje. Voor 1200 euro koop ik liever een Nord Lead 3 waar dikkere diepere pompendere en subtielere kicks uit te draaien zijn.

Is de NL3 weer duurder aan het worden dan?

Die gingen 2 jaar geleden voor steeds minder weg.. de mijne @750 als ik 't nog goed heb..

stukje uit interview van Octave One,

Lawrence: Yeah, we won't sell the Nine. We always go, "When you sell the Nine, it's over." You might sell everything around the Nine; every keyboard, every compressor, every sampler, but once you sell the 909, that's the end.

http://www.residentadvisor.net/feature.aspx?1314

met d'r rare glimachje! de mona lisa hè, niet de 909.

De 303 had ook al van die rare glimlachjes :)

..dat onze dansende medemens/fan er geen fluit omgeeft of jij je sounds nou haalt uit een 909 of met potten en pannen

Ah, dus jij stemt je setup af voor wat het publiek wilt horen? Is muziek maken niet ten eerste voor jezelf bedoeld?

Ik heb Nee gekozen. Was als über kickjunk instant impressed bij de 1e (nr1) kick toen ik de 909 hier eens te leen had staan. Wat een kracht en impact!! :halleluja

software gaat ver, purisme gaat verder

vervangbaar (overtuigend genoeg) in een productie met veel toeters en bellen, jawel
maar 100% replica van het apparaat en signaal, nooit
maar als je deze vraag 10 jaar geleden had gesteld waren de antwoorden ook anders geweest

een 808 is trouwens veel moeilijker te vervangen omdat die 100% analoog is en de 909 maar deels.

Back