Is de 909 vervangbaar: de Poll

Is de 909 vervangbaar: de Poll

• Ja

Stemmen: 97 62,2%
  • Nee

Stemmen: 59 37,8%

• Totaal aantal stemmers
    156
Vraag blijft natuurlijk : als je een echte 909 vervangt met een software 909 of samples,dan gebruik je in essentie nog steeds de 909 en is ie dus eigenlijk onvervangbaar....of niet ?

Afijn,ik gebruik tegenwoordig vooral samples (zowel zelfgemaakte als gekochte of gekregen) van de 909...en heel af en toe de Drumazon...

Toch verkoop ik mn 909 niet...jeugdsentiment denk ik...

Is de Mona Lisa vervangbaar? ja

Kan die vervanging/kopie ook mooi zijn? ja

Kan die vervanging/kopie zelfs nog mooier zijn en zelfs nog mooier accorderen met je behang dan het origineel? ja

Is het dan hetzelfde als het echte authentieke werk met al z'n bijhorende geschiedenis? nee

:D

Wel jammer dat hierdoor de prijs weer opgedreven wordt. Hartje crisis zag ik regelmatig een 909 voor 950 euro voorbij komen. Helaas was het toen bij mij ook crisis ;{

Is de Mona Lisa vervangbaar? ja

Kan die vervanging/kopie ook mooi zijn? ja

Kan die vervanging/kopie zelfs nog mooier zijn en zelfs nog mooier accorderen met je behang dan het origineel? ja

Is het dan hetzelfde als het echte authentieke werk met al z'n bijhorende geschiedenis? nee

:D

dit vat het mooi samen vind ik

absoluut vervangbaar, de geluiden dan. optisch niet.

Het karakter van de 909 kan je tegenwoordig zo toevoegen in een beter gemaakte drumsound door te layeren. Anno 2011 is de aanschaf van een 909 niet echt waardevol. prijzen zijn te hoog tegen over wat het apparaat eigenlijk kan. men koopt een 909 uit jeugdsentiment of omdat je niet wil geloven dat je beter voor het geld een mac kan kopen en daar wel 1000x veel betere sounds in kan maken. Tijden zijn veranderd en er leven te veel mensen nog in de 909 waan. Een 909 klinkt ongecontroleerd in het laag was toen leuk maar is niet meer van deze tijd. Ik begrijp niet dat mensen er nog steeds in geloven dat je een 909 nodig hebt om een track te kunnen maken.

Voor mij is een tr909 niet vervangbaar.

omdat je niet wil geloven dat je beter voor het geld een mac kan kopen en daar wel 1000x veel betere sounds in kan maken. Tijden zijn veranderd en er leven te veel mensen nog in de 909 waan.

Jouw MAC is over een paar jaar niets meer waard, die 909 alleen nog maar meer!

ja meer waard, leuk, alleen heb je er geen ruk aan :D
ik snap zowiezo niet dat je nog zo'n set drumsounds bij elkaar wil gebruiken die al 500 eeuwen zijn uitgemolken
er is zoveel mogelijk, je kan zoveel keuzes maken, nieuwe sounds bij elkaar voegen etc
een 909 gebruiken in een trek is gewoon ff een beat erbij, leunen op oude gewenning
is toch zonde
terwijl je ook nog met nieuwe combi's drumsounds je muziekverhaal nog beter kan vertellen ga je grijpen naar een groepje samengestelde meuk van roland van t stenen tijdperk
de dikste 909 tracks zijn al gemaakt
als ik nu een 909 snare hoor denk ik altijd CHEEEEAAAAAAAP
dan nog t liefst een snare roll jeeeeeej

daarnaast is er met sampling ed zo veel mogelijk dat de levendigheid die je eerder misschien miste bij software gewoon passee is
je hoort een hoop fletse dingen lagskomen, maar dat heeft meer te maken met het geen moeite steken erin dan dat nou niet anders kan met software

Jouw MAC is over een paar jaar niets meer waard, die 909 alleen nog maar meer!

met mijn mac komen er producties uit die meer opleveren dan een rijtje 909's,

jij bent dus ook zo iemand die iets koopt voor de waarde ipv dat je muziek maakt. sluit je aan bij vele anderen clown's

met mijn mac komen er producties uit die meer opleveren dan een rijtje 909's,

jij bent dus ook zo iemand die iets koopt voor de waarde ipv dat je muziek maakt. sluit je aan bij vele anderen clown's

Dan moet je ook geen gitaar kopen. Zeker niet als je je beseft dat zo'n analoog onding ook nog eens versterkt moet worden en zonder de nodige effectpedalen ook niet eens een commercieel waardig geluid produceert.

Overigens denk ik wel dat bepaalde computers over veertig jaar collector's items zijn. Jammer dat ik mijn blauw/witte G3 tower niet meer heb bijvoorbeeld. Bepaalde Macs vallen echt wel in die categorie.

Denk dat een volledig bekabelde MIDI studio over 200 jaar net zo veel indruk wekt als een groot orgel in de kerk. Een beetje groot, duur en onderhoudsgevoelig voor wat het doet, maar toch zeker niet te evenaren!

Is de Mona Lisa vervangbaar?

Ik vrees dat het antwoord voor de Mona Lisa 'neen' is. Je kan het orgineel wel kopiëren, maar nooit vervangen.

Gezien de poll 75% voor het grootste deel aantoont dat de 909 vervangbaar is, kunnen we ons terecht de vraag stellen of dit ook geldt voor alle andere ouwe meuk. (dus ja, alles wat analoog is)

Voor mij is het antwoord op de volgende vraag volmondig ja :

"Zijn analoge synthesizers vervangbaar door digitale?"

Stof voor een nieuwe poll.

Fjoesz geeft niet aan wat dan wel beter is,
Ik hoor voorbijkomen, samples, drumazon, laat me niet lachen.
Als jullie vinden dat iets anders beter is, kom met argumenten waarom datgene beter is.
Vervolgens word je door mij afgekraakt met je argumenten, of je moet met iets nieuws komen wat ik niet ken.

Zijn jullie nou nog steeds aan het bekvechten? Beetje zielig word het zo wel. :P :D

Wat een non-discussie.
Ik heb met de microfoon en een zooi effecten beats gemaakt waar een 909 niet tegenop kan.
TS die roept dat je alleen ja of nee moet antwoorden, voegt toch niks toe dan..
Verder moet iedereen zelf weten wat ze doen. Al zou iemand zijn beats bouwen door scheten te laten..het gaat om het eindresultaat.

Wat een non-discussie.
Ik heb met de microfoon en een zooi effecten beats gemaakt waar een 909 niet tegenop kan.
TS die roept dat je alleen ja of nee moet antwoorden, voegt toch niks toe dan..
Verder moet iedereen zelf weten wat ze doen. Al zou iemand zijn beats bouwen door scheten te laten..het gaat om het eindresultaat.

Nee man. Een reis maak je ook om de reis en niet om het eindresultaat. Als je resultaat wil moet je in een bedrijf gaan werken.

Een 909 heeft punch en karakter out the box. Niks mastering studio's van 100k die de boel oppoetsen omdat je MAC zo brak klinkt.

En ik kan het weten. Heb de laatste 10 jaar alleen maar Apples op 10 tallen pa's gehoord en het is lachen met je broek op je enkels zo plat en leeg klinkt het.

Dus als je nog nooit een 909 gevoeld hebt op een dikke PA kan je beter je mond houden.

:doei:

nou ik heb wel vaker met een 909 staan spelen dusja..
maar hoezo ga je met apple vergelijken? Vergelijk dan met een obscure communistische cccp drumbak ofzo..

:frons: wel vreemd dat ik voordurend muziek van hem toegestuurd krijg..
Hij kocht het niet om de waarde, maar de sound e.d. ..da's een heel verschil.

OT: ik heb "nee" gestemd.. punt.

Dus een drummer speelt niet op een echt instrument als hij met verschillende mics op de tafel binnen komt :?
de drummer heeft die mics ook verder niet nodig om op zijn kit te kunnen spelen...
een drumstel heeft ook standard verder geen individuele outs nutuulk :D
Ik vrees dat het antwoord voor de Mona Lisa 'neen' is. Je kan het orgineel wel kopiëren, maar nooit vervangen.
er is ook maar 1 echte mona lisa, van de 909 kan je dat ook al niet zeggen; ze klinken allemaal anders...

Back