Welke van de 2 is de 909

Welke van de 2 is de 909

• Totaal aantal stemmers
    54
ja nou ja 808 dan...

voor hetzelfde geld zou het allemaal begonnen zijn met een Korg DDD1 en die zou dan nu heel veel geld waard zijn?

omdat de tr 707 veel op de 909 lijkt qua kleuren, schuiven heeft voor realtime aan en uit zetten, individuele outs heeft en hij nog een kek 727 broertje heeft die je ernaast kan zetten :D

707.jpg

505.jpg

Ik vond zelf de 707 beter klinken dan de 505, terwijl ze bijna dezelfde klanken hebben.
626 heb ik nooit gehad of getest.

omdat de tr 707 veel op de 909 lijkt qua kleuren, schuiven heeft voor realtime aan en uit zetten, individuele outs heeft en hij nog een kek 727 broertje heeft die je ernaast kan zetten :D

Ik vond zelf de 707 beter klinken dan de 505, terwijl ze bijna dezelfde klanken hebben.
626 heb ik nooit gehad of getest.

Een 626 heeft semi-individuele outs (ik geloof zes of acht, maar alle toms zijn apart terwijl die een stem delen, terwijl bepaalde sounds zoals de clap alleen maar uit de master outs komt), 11 niveaus velocity per noot, pitch, 32 sounds (waaronder twee kicks en drie snares), shuffle, flam en trigger. Als je alleen al sounds kunt pitchen dan kun je er al veel meer uit halen. Enige echte misser is het ontbreken van DIN-sync.

Een 626 heeft semi-individuele outs (ik geloof zes of acht, maar alle toms zijn apart terwijl die een stem delen
uiteraard toms apart want in het echt zijn het ook individuele trommels nutuulk...
maar een stem delen? mmm, toch zeker niet op de manier zoals de open en closed hi-hat het doet...

Naar mijn idee hebben de 626 en de 909 allebei een beetje de 'jazz-factor', met al die shuffles, flam en individuele accenten. Een 909 klinkt direct achterhaald als je hem rechttoe-rechtaan stamp hihat stamp hihat programmeert, maar als je er net wat subtieler mee om gaat is het nog steeds een mooi en krachtig geluid.

uiteraard toms apart want in het echt zijn het ook individuele trommels nutuulk...
maar een stem delen? mmm, toch zeker niet op de manier zoals de open en closed hi-hat het doet...

Toch wel. Ook wel eens grappig als je het interne volume van je high tom op 0 zet en daarmee een laag gepitchte tom afkapt. Een kick met een tom layeren geeft ook een mooie volle kick samen.

Mooi voorbeeld van de 626 hihat en shuffle in actie (niet alle drumsounds zijn 626 volgens mij)

Een 909 klinkt direct achterhaald als je hem rechttoe-rechtaan stamp hihat stamp hihat programmeert
*boem tsst boem tsst boem tsst boem t-tsikt* is idd om een slappe zak van te krijgen :D
Toch wel. Ook wel eens grappig als je het interne volume van je high tom op 0 zet en daarmee een laag gepitchte tom afkapt. Een kick met een tom layeren geeft ook een mooie volle kick samen.
ach so, het is alweer een tijdje geleden dus herinner me niet elk detail meer...
de 707 bijv. had maar 1 velocity waarde; het master master volume

Het is wel typisch Roland om niet te kijken naar waar je polyfonie technisch gezien zit, maar om gewoon de outputs te modelleren naar hoe een traditioneel drumstel gemict wordt.

Back