Welke van de 2 is de 909

Welke van de 2 is de 909

• Totaal aantal stemmers
    54
Pitch van de kick is nogal verschillend: 1 lager/dieper dan 2... Hihats klinkt bij 1 "strakker" als bij 2.

Allebei nooit gehad/gebruikt, maar ik denk:

1: software 909
2: echte hardware 909

Ik kan er een hoop over vertellen maar dat doe ik nog even lekker niet :D
Iemand die ze kent kan het horen, graag even nog geen toelichting in dit topic, stemmen is openbaar, dus eerst stemmen en dan discussie. anders is de grap zo afgelopen natuurlijk. :D

Ik kan er een hoop over vertellen maar dat doe ik nog even lekker niet :D
Iemand die ze kent kan het horen, graag even nog geen toelichting in dit topic, stemmen is openbaar, dus eerst stemmen en dan discussie. anders is de grap zo afgelopen natuurlijk. :D

okee, sorry.. :o:

Ik zeg:

1: echte 909
2: drumazon

maar goed, ze klink imo allebei goed en zeker weten doet ik het ook niet...

edit; op m'n laptop speakers. Iets beters heb ik op het moment niet na de verhuizing nog even...

probeer maar, wel stemmen jongens, ik neem de moeite om dit te doen, nu niet allemaal afwachten

bijde geen 909, zoiezo is alles naar beneden gepitcht. De ryde van eerste snippet is gegated of afgekapt (sample) van de 2de snip is hij wel volledig. De eerste snippet is erg droog en snippet 2 ook de snare is hier langer, ofterwijl een reverb of een soort van staart.

Om eerlijk te zijn vind ik dit een vergelijking van niks. Ik hoor dan liever een kale pattern uit drumazon en eentje uit de 909.

Ik hoor hier in elk geval niets aan wat een eventuele 909 zou moeten onderscheiden van samples of dan wel een 909, ik blijf op bijde geen 909.

Waarschijnlijk heb je voor bijde snippets de zelfde loop zitten gebruiken, bijde op een andere pitch heb gegooid, en vervolgens de een met iets of wat een gate heb bewerkt en de laatste met een soort van drum reverb.

edit> of terwijl ik trap er lekker niet in ik stem niet :D

anoniempje kan je verzekeren dat de een een echte 909 is en de ander echt drumazon.

Geen samples. dus graag stemmen/gokken?

ok, nieuwe regel de mensen die geen keuze kunnen/durven maken, hebben het per definitie fout,

dus alleen de mensen die straks in het goede rijtje staan hebben het recht om te zeggen dat ze de echte 909 kennen :D

Ik kan de mensen verzekeren dat 1 file een echte 909 is.
Maar die is wel gemod: Pitch op de kick en hihat (oa). Dus daarom klinkt het niet als een standaard 909.

Attachments

• DSC00190.jpg
    DSC00190.jpg
    48,7 KB · Bekeken: 125
dij sample twee heb ik de ride nog nooit zo gehoord kan dat wel. of is dit een mod.

nummer twee is de 909, de kick klinkt wel dieper dan een ongemodde (andere condensator waarde??). met de hihat is ook wat gedaan.

dat kan wel :-) zowel met een mod als met een plugin. :-)

ging het natuurlijk niet te makkelijk maken, heeft iemand nog een ongemodde 909 die die even met alle knoppen op 12.00u wil opnemen dan wil ik die 1:1 er wel naast zetten. is misschien wat makkelijker voor de mensen die aan een "droge" 909 gewend zijn

hu andere condensator waarde in je pluggin???;) ik kies twee om het karakter..

tja de makkelijke weg is helemaal niet leuk.

Dit is echt een vergelijking van niks. Raar om een loop op te nemen en deze down te pitchen en de vergelijking daarop te baseren. Neem nu gewoon een kale loop: kick, clap, snare, hihats, ride, tom en doe de vergelijking daarop.

Daarnaast vind ik de discussie was nu beter is echt een non-discussie. De een heeft liever een muis in z'n handen, de ander draait liever aan de knoppen van de 909. Ik heb zelf een 909, maar deze staat al een jaar in z'n mooie doos te wachten totdat hij weer een keer eruit mag. Als ik nu een 909 sound gebruik is het gewoon een sample welke ik nog geeneens zelf heb gesampled.

De echte power van de 909 zit 'm m.i. in de sequencer. Ik heb de 909 zelden gebruikt met midi en sequencer op mijn computer. De 909 sequencer is lekker simpel en voelt zo lekker aan. De ene pattern na de andere welke ik nooit met mijn sequencer zou maken zet ik zo in de 909.

Oh, ik heb op de tweede sample gestemd als de echte 909. De kick uit de eerste 909 klonk zo niet 909.

Back