NAMM 2011: DSI / Roger Linn Tempest

figuranD

Stamgast
Dave Smith en Roger Linn hebben dan toch eindelijk hun drumcomputer klaar!

tempest_proto.jpg

Meer info op de website van Dave Smith

Last edited by a moderator:
Sweet mother dat ziet er goed uit! filmpje stallt bij 1min39 dus ik heb nog niks gehoord, maar inmiddels genoeg gezien!!!

Deze komt wel op een shortlist (die van mij mag al niet meer de naam short dragen :D )

Laatst gewijzigd:
Heeft lang geduurd, hoop dat het de moeite waard is. Wat me wel niet duidelijk is uit de filmpjes, kunnen er ook samples in of worden alle drumgeluiden alleen via synthese gegenereerd?

Dat ziet er leuk uit...ben benieuwd hoe dat in het echt klinkt...

Heeft lang geduurd, hoop dat het de moeite waard is. Wat me wel niet duidelijk is uit de filmpjes, kunnen er ook samples in of worden alle drumgeluiden alleen via synthese gegenereerd?

Er zitten twee digitale oscillatoren in die ook in staat zijn om samples te gebruiken. Ik weet alleen niet of je er ook zelf samples in kunt laden. De Prohpet waves zitten er voor de lol ook bij.

Interessant, alleen ik ben een beetje huiverig geworden voor het merk DSI...

2K Eur waarschijnlijk

Dave spreekt ergens over het inladen van prophet VS samples (just for fun). Het lijkt mij dat (een 1999 dollar kostende) drumkompjoeter dat dus inderdaad kan.

Ga alvast sparen ;)

Er zitten twee digitale oscillatoren in die ook in staat zijn om samples te gebruiken. Ik weet alleen niet of je er ook zelf samples in kunt laden. De Prohpet waves zitten er voor de lol ook bij.

hmmm hij zegt 4 osc's per voice waarvan 2 analoog + een sub osc en 2 digitaal...

En ze zijn ook nog bezig met de Linndrum II...

Die geluidjes doen me aan R2D2 denken. :D

Hij zegt: 'the two digital oscillators could be regular old samples, ... or we even put in the old Prophet VS waves, just for fun...'

Je zou er dan vanuit mogen gaan dat je er zelf samples in kunt laden.

De uitvoering word wel steeds minder of niet ? Ik vond het eerste en tweede ontwerp nog het mooist (en ook de afgeslankte versie van ontwerp 2) Ontwerp 1 was natuurlijk niet erg haalbaar maar waarom ontwerp 2 niet ? :( Ik vind die tempest echt een lelijk ding om eerlijk te zijn en ziet er ook erg goedkoop uit. Ze hebben duidelijk consessies moeten maken om rond een bepaald budget te blijven.

30230d1169926222-new-drum-machine-dave-smith-roger-linn-boomchik-2-.jpg

linndrum-ii.jpg

lindrumm-ii.jpg

linndrum-ii-third-design.jpg

tempest_proto.jpg

Back