NAMM 2011: DSI / Roger Linn Tempest

Kapitalistisch bedoel je? ;)

als ze in de winkel liggen maar eens proberen.:W Kijken wat we ermee kunnen doen he.

alleen jammer van die prijs...

Ben ik de enige die er totaal niet van onder de indruk is?

Ik denk het :)

Al ben ik eerlijk gezegd nu de nieuwheid weg is wel wat gematigder, vooral het ontbreken van sampling vind ik een domper.

Maar vanmiddag zat ik wel even te vloeken, had nog niet koud de Octatrack afgerekend of dit nieuwtje zeilde binnen.

Haat/liefde hier, maar aangezien ik mn Mono en MD bijna exclusief als effectenbak gebruikte is de Octa ideaal voor me. Had er alleen wel een mooie drumsampler naast bedacht, en dat is de Tempest dus niet...

Ach, gelukkig heb ik mn SP1200 nog :)

Ik denk het :)

Al ben ik eerlijk gezegd nu de nieuwheid weg is wel wat gematigder, vooral het ontbreken van sampling vind ik een domper.

Maar vanmiddag zat ik wel even te vloeken, had nog niet koud de Octatrack afgerekend of dit nieuwtje zeilde binnen.

als sampling ontbreekt schaf je er toch nog een esx of s3000 aan. Dat is nog niet z'n ramp vind ik.

en dan...

dan...

ja wat denk je dan nu zelf wat je gaat doen?:P

Lekker tweaken die handel!

De octa kan dus ook erg goed dienen als drum sampler.., je kan gewoon een drumloop of whatever inladen en deze als losse samples choppen en die dan weer op 1 track in elke willekeurige volgorde sequencen, waarbij je per sample weer parameters kan instellen.

Tevens kan je in 1 track meerdere samples inladen uit de sample pool.

Yes.., DE ideale aanvulling op mijn UW mk1+ en SFX6 :D

Enough with the fanboy speech ;)

Overigens een ESX voor sampling? Nehh., veels te beperkt..

Brr Akai-filters :) Na mn laatste MPC ben ik daar wel een beetje van genezen...

Maar on topic, ik ben erg benieuwd naar de envelopes van de Tempest. De Evolver/Mopho vond ik niet echt uitblinken in drumgeluiden...

op matrix staan wat meer specs:

Each of the 6 analog voices has 2 analog oscillators plus 2 digital oscillators (with a large bank of included samples), Dave's classic analog low-pass filter with audio-rate modulation, an additional high-pass filter, analog VCA with feedback, 5 envelopes, 2 LFOs, an extraordinary variety of analog modulation routings, and stunning sonic quality, warmth and punch.

Although optimized for drum sounds, it excels at tuned sounds as well, and even doubles as a 6-voice analog synth.

yummie

kijk, eindelijk eens een echte hardware drumbak met mogelijkheden.
ben zeer zeer benieuwd en vind het geluid van wat ik nu heb gehoord zeer overtuigend. wel iets met ballen zeg maar,

Each of the 6 analog voices has 2 analog oscillators plus 2 digital oscillators (with a large bank of included samples), Dave's classic analog low-pass filter with audio-rate modulation, an additional high-pass filter, analog VCA with feedback, 5 envelopes, 2 LFOs, an extraordinary variety of analog modulation routings, and stunning sonic quality, warmth and punch.

Although optimized for drum sounds, it excels at tuned sounds as well, and even doubles as a 6-voice analog synth.

yummie

Dit klinkt toch echt niet verkeerd!

p.s. voorpagina?

ik wil niet de azijnpisser uithangen
of nou
dat wil ik eigenlijk wel
doet me weinig allemaal

[edit]maar als je dit nou vergelijkt met die schmarturia idd hehe[/edit]

yummie

Dan kan ie misschien wel polychainen met evolver?

Brr Akai-filters :) Na mn laatste MPC ben ik daar wel een beetje van genezen...

Maar on topic, ik ben erg benieuwd naar de envelopes van de Tempest. De Evolver/Mopho vond ik niet echt uitblinken in drumgeluiden...

benk ook wel mee eens de evolver is leuke unieke tool / sound processor , ook nog synth;-]

veel bang 4 buck

ook wel weer erg clinish khoort analoge er niet so 123 vanaf veel strakke instelingen [software based ]eveolver dan he

de prophet 08 zit ander in elkaar gelof dus die kleintjes ook

deze ..tempest was toch gebaseerd op dezelfdesynth on chip ..dingetjes van ome dave
:Ztoch benk zekers wel benieuwd aleen denknie datkm kan betalen
:D:dubbel:

Back