NAMM 2011: DSI / Roger Linn Tempest

En ze zijn ook nog bezig met de Linndrum II...

Hier had ik even overheen gelezen, laten we hopen dat het 2 verschillende projecten zijn, ik vind die linndrumII een stuk aantrekkelijker

Fukkin vette drummert dit.....super voor live......wat een mogelijkheden....

wat betreft ontwerp....ik vind toch echt less is more wat ontwerp betreft.....

Ze zijn ook nog met de Linndrum II bezig...dit staat op de site van Roger Linn :
http://www.rogerlinndesign.com/products/tempest/index.html

You may have heard of the LinnDrum II project-- a drum machine collaboration between me (Roger) and Dave Smith. During development, we learned that Dave's customers and mine wanted somewhat different products, so we figured it's better to start over and make two drum machines-- LinnDrum II, focused on my customers and sold through Roger Linn Design, plus a second drum machine focused on Dave's customers and sold through his company.

While both products share many fundamental concepts and features, each has its own unique personality and strengths. Both products are still in development and there's plenty of work remaining to do. I'd prefer to still keep LinnDrum II under wraps for now, but Dave and I would like to share with you some advance information about the product for his customers, called "Tempest".

GODVERDOMMEKUT!

ik heb het geld voor mn Octatrack nog niet koud overgemaakt of dit ding komt bovendrijven...

Even een irritatiemoment... =(

Ben benieuwd waarin dan de eventuele meerwaarde van de Linndrum II gaat zitten ten opzichte van deze bak. Als ie hetzelfde kan (en weinig meer) dan de Tempest en toch duurder gaat zijn dan zal Roger 'm alleen op de naam kunnen gaan verkopen.

Ben benieuwd waarin dan de eventuele meerwaarde van de Linndrum II gaat zitten ten opzichte van deze bak. Als ie hetzelfde kan (en weinig meer) dan de Tempest en toch duurder gaat zijn dan zal Roger 'm alleen op de naam kunnen gaan verkopen.

Ik denk dat de Linndrum II een meer sample gebaseerde bak is met digitale fx,zoals een MPC...terwijl dit een volledig analoge bak is (inclusief analoge fx)...

Maar belangrijker : wat gaat ie kosten ? :D

Dat zal wel 2000eu worden, niet goedkoop... wel mooi...

Wellicht dat de Linndrum II meer fx gaat krijgen of meer als een looper zal werken?

edit .. Dione was me al enigszins voor : )

Wel mooi trouwens, dat malle Arturiading levensgroot op de voorpagina, en het echte nieuws stiekem in de krochten van dit prachtige synthforum. Soms...

eindelijk!!!!!!! hij is er!!!!!!

tempest_proto.jpg

Tempest is VET! Close but no cigar voor Arturia...

Sampler met analoge filters, gouden combi ;)

En ok, een hoop meer. Maar dat is volgens mij niets wat we niet al kennen van DSI.

Zal het meteen als pot-editie uitkomen?

Edit bedenk me nu pas dat er vrijwel niets over samples staat, enkel wavetables. Linn, ik denk meteen MPC :)

Zo op het filmpje lijkt die Tempest me wel erggggg dik.......waar ging dit topic ook alweer over?

óf dit is DE linndrum II... 8~

denkt wel want layout en specs zijn ongeveer de linndrum 2
die had analoge synthese ...en de andere versie had sampling dees heeft beiden ,..ala machien drum

Ik hoor wel samples, maar lees niets over sampling. Stiekem is dat wel het onderdeel waar ik flink benieuwd naar ben. Samplen doet ie niet denk ik, editten hoor ik nergens, wschijnlijk via usb drumkitjes inladen? Beetje Machinedrum UW stijl?

Mmm

Dat ziet er nog eens cool uit! Stukken leuker dan dat nep ding van Arturia! Zeer benieuwd naar de LinnDrum2 ook. DSI maakt toch gave spullen hoor.

Back