Ik snap portable ook niet helemaal en ik vind die ouwe geezers ook wel sympathiek, maar ik vind de eerste indruk toch een beetje underwhelming.
Ik kan dat ene melodietje met die bliepjes niet meer horen na twee demofilmpjes. Wat ik me afvraag is waarom ze niet zo'n demodoos geven aan iemand die wat snapt van
muzikale synthese en die demo's laten horen, i.p.v. van dat nerdy knobfiddler 1 en geeky knobtwiddler 2 geluiden laten horen waar de vogels van uit de lucht vallen?
Ik vond het trouwens ook nogal clean klinken in de demo's... Als ik het vergelijk met een iets beperktere analoge bak zoals de Vermona DRM, vind ik de Vermona toch een stuk
gevaarlijker en rauwer klinken. Maar dat kan te maken hebben met dat de demo's van een bepaalde kwaliteit zijn.
Geen samples inladen is voor 2000 EUR wel echt gewoon belachelijk en wat mij ook nogal behoorlijk tegenstaat aan deze bak zijn de 42 (goed geteld?) drukknoppen en de slechts 24 draaiknoppen. Krijg daar een ontzettend shift page-up menu switch parameter OLED hell gevoel van...
Begrijp me niet verkeerd, I'd love to get my hands on it... En ik zou wel eens willen horen wat iemand die geile muziek maakt uit een dergelijk ding kan laten horen, maar voor die prijs vind ik die bak toch wel aardig wat waarschuwingssignalen afgeven.
Ben ik blij dat ik al een 707, 808, Vermona DRM en een paar analoge synths heb (waar ik ook beatsounds mee kan maken

)... Voorlopig kan ik in ieder geval vooruit, ook zonder dit ding!