NAMM 2011: DSI / Roger Linn Tempest

Ander neem je je draagbare studio lekker ergens anders mee naar toe en ga je daar verder janken.

Kom op zeg elk geluidje is hetzelfde ?
Waar gaat dit over ....:stupid

Je berichten staan vol met aannames, en zijlings dan wel directe beledigingen :doei:

Ik vind het bij een multitimbral synth ook altijd verschrikkelijk dat elke part dezelfde sonische mogelijkheden heeft. Ik had veel liever dat elke individuele part restricties had zodat ik niet zelf kan bepalen welk geluid ik eruit kan halen.

You've lost me! 8)

Dus je zoekt restricties in de parameters zodat je een fijnere tuning van je geluiden zal krijgen, waardoor je meerdere net iets verschillende kicks kan maken per voorbeeld? Is dat je verhaal?
Dus ipv stap 1 t/m 127 om van 60 Hz naar 20 kHz te gaan wil jij stap 1 t/m 127 van bijv. 60 Hz naar 220 Hz.......

Kan leuk zijn, maar voor mij zal dat juist een nee betekenen......ik hoef geen kick/snare/lt/mt/ht etc drumdoos erbij..

Compleet OT maar is het niet: never argue with idiots, they wil bring etc.? Of anders never argue with an idiot, he will bring etc.

Dus je zoekt restricties in de parameters zodat je een fijnere tuning van je geluiden zal krijgen, waardoor je meerdere net iets verschillende kicks kan maken per voorbeeld? Is dat je verhaal?
Dus ipv stap 1 t/m 127 om van 60 Hz naar 20 kHz te gaan wil jij stap 1 t/m 127 van bijv. 60 Hz naar 220 Hz........

Exacts, dat is mij persoonlijk nog te weid, maar zoiets ongeveer.
Ahummm, basje mag ook wat lagers.

Ik ga er voorlopig wel van uit dat de zelfde chips gebruikt gaan worden als in de Evolver, dus dat er ook weinig drum specifieke synthesemogelijkheden bijkomen, behalve dan wat softwarematig geregeld wordt.

dat juist drumgeluiden bijzonder dicht bij elkaar liggen wat betreft synthese

Da's wel heel kort door de bocht. Oke de HT, MT en LT zullen niet veel verschillen en de bassdrum zal daar ook wel iets op lijken maar clap, snare, cowbell is toch wel echt 'n ander pijpje tabak.

Met 6 parts die ieder hetzelfde kunnen, kun je steeds dezelfde dingen net niet. Met bijvoorbeeld 2 instrumenten met 3 analoge oscillators en 2 met 1 (= per saldo evenveel) kun je volgens mij een stuk meer.
Of je moet 2 parts groeperen voor 1 drumsound dan ben je er in feite ook :)

Neem als je broccoli komt eten ff een synthje van je mee Madr. Jagen we hem ff door die machinedrum heen.

Ik heb geen handzame synthjes. Die van jou is dat wel.

Trouwens ik ben het met Portable Studio eens.

Exacts, dat is mij persoonlijk nog te weid, maar zoiets ongeveer.
Ahummm, basje mag ook wat lagers.

Ik heb geen handzame synthjes. Die van jou is dat wel.

Trouwens ik ben het met Portable Studio eens.

Heb sinds kort een MBase11 erbij en daar lopen de instelwaarden van 0>256, en dat werkt goed bij exacte instellingen......

Ik vind het geen competitie voor mijn Machinedrum.

Even terzijde, de specs liegen er niet om, als ik echter kijk naar de prijs en wat je ervoor terug krijgt dan is het voor mij een dikke NEE.

Mja, meningen zijn als kontgaatjes, iedereen heeft er 1 en ze stinken allemaal.

Ik vind het geen competitie voor mijn Machinedrum.

Even terzijde, de specs liegen er niet om, als ik echter kijk naar de prijs en wat je ervoor terug krijgt dan is het voor mij een dikke NEE.

Mja, meningen zijn als kontgaatjes, iedereen heeft er 1 en ze stinken allemaal.
Ik vind het een gaaf ding. Moest wel even slikken had net twee dagen voor dit nieuws geld overgemaakt voor een xbase888. Dat er zowel met pads als xox kan worden gewerkt vind ik top. Dat dit eigenlijk een soort analoge versie van de md is vind ik helemaal gaaf....maar die demo's klonken wel erg mager. Op een snare her en der na dan.

Ik denk dat veel valt of staat met de flexibiliteit van de engine....als je een beetje fijne enveloppes en filters hebt en je parameters lekker naar elkaar kan laten linken kom je een heel eind - kan je volgens mij hele lekker geluiden boetseren - zeker doordat je wordt ondersteund door twee dogitale samples naaast je analoge oscilatoren. Dat er feedback in zit schept al hoop - daar kan je op de an1x hele lekker punch mee creeeren in allerlei percussieve geluiden.

Wat mischien wel beter was geweest als er een dedictead kick, snare en eventueel een clap in hadden gezeten plus drie wat meer generieke voices....of zoals eerder geopperd als je de analoge oscilators vrij had kunnen inzetten. Maar goed, mogelijk had dit de machine nodeloos ingewikkeld of duur gemaakt (geen idee of dit zo is, ik neem dit maar even aan). We zullen dus moeten afwachten wat muzikanten allemaal uit de engine kan halen als deze bakken eenmaal op de markt zijn.

Overigens hoeft het natturlijk niet zo te zijn dat de parameters maar een resolutie van 128 stapjes hebben - kan net zo goed 128x128 zijn.

p.s. Portable Studio, je bent hier duidlijk niet om vrieden te maken. Geeft niks, maar zonder flauwe grappen met iemand's naam en denigrerende opmerkingen over andere forumleden komt je punt (?) waarschijnlijk een stuk beter uit de verf. Hebben we alle allemaal plezier van. Jij ook.

P.p.s Wat zijn die twee kerels (Smith en Linn) trouwens een sympathieke bazen, en wat een mooi enthousiasme laten ze zien. Heerlijk!

Laatst gewijzigd:
Ik snap portable ook niet helemaal en ik vind die ouwe geezers ook wel sympathiek, maar ik vind de eerste indruk toch een beetje underwhelming.

Ik kan dat ene melodietje met die bliepjes niet meer horen na twee demofilmpjes. Wat ik me afvraag is waarom ze niet zo'n demodoos geven aan iemand die wat snapt van muzikale synthese en die demo's laten horen, i.p.v. van dat nerdy knobfiddler 1 en geeky knobtwiddler 2 geluiden laten horen waar de vogels van uit de lucht vallen?

Ik vond het trouwens ook nogal clean klinken in de demo's... Als ik het vergelijk met een iets beperktere analoge bak zoals de Vermona DRM, vind ik de Vermona toch een stuk gevaarlijker en rauwer klinken. Maar dat kan te maken hebben met dat de demo's van een bepaalde kwaliteit zijn.

Geen samples inladen is voor 2000 EUR wel echt gewoon belachelijk en wat mij ook nogal behoorlijk tegenstaat aan deze bak zijn de 42 (goed geteld?) drukknoppen en de slechts 24 draaiknoppen. Krijg daar een ontzettend shift page-up menu switch parameter OLED hell gevoel van...

Begrijp me niet verkeerd, I'd love to get my hands on it... En ik zou wel eens willen horen wat iemand die geile muziek maakt uit een dergelijk ding kan laten horen, maar voor die prijs vind ik die bak toch wel aardig wat waarschuwingssignalen afgeven.

Ben ik blij dat ik al een 707, 808, Vermona DRM en een paar analoge synths heb (waar ik ook beatsounds mee kan maken ;))... Voorlopig kan ik in ieder geval vooruit, ook zonder dit ding! :D

Dat eigen samples laden blijft vooralsnog iets voor in de droomkast:

"Hi Pieter,

Sorry for the delay, we've all been at the NAMM convention for the past week. The Tempest does not have user uploadable samples. Samples are not the focus of the machine, there are many other devices that already do that. Our machine is focused on analogue drum synthesis and the included samples are there as a design aid. There may be user uploadable samples at some point in the future, but it may never be a feature.

Many Thanks,
Tracy
Dave Smith Instruments"

Ik blijf nieuwsgierig, maar het lijkt wel een relatief heel dure bak te zijn zo...

Maar als 'ie lekker klinkt in een song is het toch wel weer cool. Samples laden kan je dan inderdaad ook wel met wat anders, al had het er van mij best op mogen zitten (ik kan hem toch niet betalen haha).

Portable studio... wat een belachelijke gozer :D kan die niet weg?

Is al deze Rozengeur en Zonneschijn goed voor de sponsors van deze site, die dit ding willen verkopen?

Ik heb jullie uit de verkopers-waanzin gehaald.
Gelukkig is 1 persoon het met mij eens, die het durft te zeggen.

Kom maar op met die discussie dames en heren !
Dingen zeggen als : of ik ook weg kan, of dat ik poep praat, is niet echt een goed argument waarom deze drummachine wel goed is.

Maargoed, ik zal eraan denken dat deze site word gesponsord door winkels die dat ding nog moeten verkopen.

Ach, sommigge mensen hebben verstand van drumcomputers, en sommigge van uitschelden en mensen voor lul zetten.

Breng de discussie!

Is al deze Rozengeur en Zonneschijn goed voor de sponsors van deze site, die dit ding willen verkopen?

Ik heb jullie uit de verkopers-waanzin gehaald.
Gelukkig is 1 persoon het met mij eens, die het durft te zeggen.

Kom maar op met die discussie dames en heren !
Dingen zeggen als : of ik ook weg kan, of dat ik poep praat, is niet echt een goed argument waarom deze drummachine wel goed is.

Maargoed, ik zal eraan denken dat deze site word gesponsord door winkels die dat ding nog moeten verkopen.

Ach, sommigge mensen hebben verstand van drumcomputers, en sommigge van uitschelden en mensen voor lul zetten.

Breng de discussie!

Je weet in principe zelf niet hoe het apparaat werkt/klinkt e.d. maar toch wil je een discussie?
Zolang er niet meer duidelijk is, dan kan je niet discuseren............

Je komt op mij over als een rare gast, met je gekke praatjes over sponsoring.
Dus, wie is degene dan die verstand heeft van de Tempest als drumcomputer?

hehe, dit ding is juist NIET 6x hetzelfde... ff een vraagje...

zijn alle subtractieve synths dan hetzelfde? Je kan toch prima de dingen als op een gewone drumcomputer???

meer decay? nuo dan draai je toch gewoon aan 1 van de 5 envelopes die op de vca staat gepatched?
Voila, meer decay... etc etc. daarnaast kan je ook nog een bassline of lead maken met de oscs....

Mooi toch?

Ik vind verder de plaatjes lelijk maar in het filmje ziet die tempest er wel gaaf uit...
2000 is misschien wel veel, zeker als alles uit een evolver komt...

Verder ben ik niet kapot van een evolver....

Back