Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Op een dag wordt het hier algemene leegloop, wanneer een webdesignertje met net teveel tijd voor een alternatiefje zorgt.

Het is geen Octatrack he![]()
een drumkit met 6 geluiden is niet heel veel... 2000eu wel...

waarschijnlijk gesamplede geluiden van die analoge, dus 24 snapshots...?Dus totaal per pattern 32 sounds, waarvan er 6 synthese zijn.....blijft nog wel de vraag wat de rest dan is en wat je daarmee kan![]()
Dit is heerlijk om eens echt live mee aan de gang te kunnen gaan... muziek creeren on the fly... jammen heet dat ook wel...

Ander filmpje met wat nieuwe geluidjes tussen 1:30 en 2:30. Dik hoor... Overige presetgeluiden waren al te horen in het eerder verwezen filmpje.
YouTube - Dave Smith Instruments Tempest - Sweetwater NAMM 2011
Each of the 6 analog voices has 2 analog oscillators plus 2 digital oscillators (with a large bank of included samples), Dave's classic analog low-pass filter with audio-rate modulation, an additional high-pass filter
Tja, dat is het 'm juist. Ik hoor ook heus wel dat dat cleane drumkitje in het filmpje niet mooi klinkt, maar ik denk al wat verder om elk drumgeluid te kunnen tweaken met talloze parameters die wel aanwezig zijn. In het filmje luister je idd naar een matig klinkende preset. En dit lijkt mij juist alles behalve een presetbak dus ik denk dat ie toch wel wat in z'n mars heeft, al wil ik dat zelf natuurlijk ook nog bewezen zien..
Dat alles (crash, snare, etc.) gefilterde ruis is, is niet zo raar toch? Dat is bij een 808 en 909 ook niet anders. Bedenk je wel dat crashes en hihats á la 909 onmogelijk is, gezien dit wél een 100% analoge bak is (als je de 2 digitale osc's niet gebruikt tenminste) in tegenstelling tot een 909.
Voor de duidelijkheid, ik vind 'm momenteel ook echt te duur maar die prijzen gaan volgend jaar vast nog wel iets zakken (wishfull thinking, hehe)
Maar het klinkt allemaal zo als drumsynthese voor beginners, wat ik erg vreemd van zulke klinkende namen. En voor het geld dat je er voor betaalt.
Yup, en qua klank heb je bij een P'08 ook niet te klagen, me dunkt. Heb demoos gehoord waar ik echt van moest watertanden.DSI faalt meestal niet ech (behalve bij de P'08 pots als ik hier lees)
misschien kan je de attack op -5 draaien ofzo...Zo'n snare moet gewoon vet en dozig klinken als rauwe biefstuk die je met volle kracht op een grote houten tafel smijt, flats!

Dat zeg ik niet... mijn mpc-60 jammed niet echt lekker live zonder dat ik hem af en toe moet stoppen... mijn 707/727 doen dit ook niet zoals ik eigenlijk graag zou willen...
Ik denk dat de Tempest dat wel doet... zonder te hoeven stoppen, net zoals mijn Mobius en mijn Revolution dat doen...
Ik zie een leuk setje![]()
Echt enige wat ik kan verzinnen is het moment als je van sequence switched. Ik gebruik zelf altijd sequences van 32 of 64 bars misschien dat het daarom voor mij niet zo opvalt.
Dave Smith en Roger Linn hebben dan toch eindelijk hun drumcomputer klaar!
![]()
Meer info op de website van Dave Smith