NAMM 2011: DSI / Roger Linn Tempest

Op een dag wordt het hier algemene leegloop, wanneer een webdesignertje met net teveel tijd voor een alternatiefje zorgt.

best een idee....ik ga maar eens aan de slag :D

Het is geen Octatrack he :D

gelukkig niet nee.....

Ander filmpje met wat nieuwe geluidjes tussen 1:30 en 2:30. Dik hoor... Overige presetgeluiden waren al te horen in het eerder verwezen filmpje.

een drumkit met 6 geluiden is niet heel veel... 2000eu wel...

In dat laatste filmpje zegt hij dat er per pattern een mixer is waarin je de 32 geluiden die je per pattern hebt kan mixen.......
Dus totaal per pattern 32 sounds, waarvan er 6 synthese zijn.....blijft nog wel de vraag wat de rest dan is en wat je daarmee kan:)

Sorry, vind het echt een vette bak van wat ik nu zie...

Dit is heerlijk om eens echt live mee aan de gang te kunnen gaan... muziek creeren on the fly... jammen heet dat ook wel...

Ik heb er wellicht ook wel zoveel geld voor over... een 909 en of een 808 kosten ook al bijna 2000...

Ik denk dat je 32 geluiden kan hebben in een pattern/beat maar dat je maar 6 geluiden tegelijk kan afspelen...

Volgens mij vertelden ze ook iets over een geavanceerde priority settings dinges

dat is ook mogelijk... opzich is 6 niet erg veel maar kan opzich net genoeg zijn...

maar stel, als dat ding bijv. 10 verschillende samples zou kunnen trekken van 1 analoog geluid en vervolgens dan steeds random 1 van die 10 afspeelt dan is er iig geen sprake meer van een steriel geluid... en dat dan 24x uiteraard, dus in totaal 240 samples... maar goed, dat moet dan wel realtime worden gerendered en gaat redelijk wat tijd in beslag nemen voor de bak... mmm...

Dit is heerlijk om eens echt live mee aan de gang te kunnen gaan... muziek creeren on the fly... jammen heet dat ook wel...

Als je live met je midi spullen wil jammen koop dan een tweedehands mpc2k. Alsof dit apparaat het jammen terug brengt in muziek. :)

Dat zeg ik niet... mijn mpc-60 jammed niet echt lekker live zonder dat ik hem af en toe moet stoppen... mijn 707/727 doen dit ook niet zoals ik eigenlijk graag zou willen...

Ik denk dat de Tempest dat wel doet... zonder te hoeven stoppen, net zoals mijn Mobius en mijn Revolution dat doen...

Ik zie een leuk setje :)

Hij gebruikt de pads in de demo's al om 16 geluiden mee te muten, ik wacht wel op de manual voor meer info.

Ander filmpje met wat nieuwe geluidjes tussen 1:30 en 2:30. Dik hoor... Overige presetgeluiden waren al te horen in het eerder verwezen filmpje.

YouTube - Dave Smith Instruments Tempest - Sweetwater NAMM 2011

zo hé dat stukje cleane drumkit... ben echt geschokt hoe beroerd het klinkt. Als je zulke drumsounds wil kan je beter naar de rommelwinkel gaan en zo'n gaar Viscount orgel halen voor 25€ . Snare, hihats en die crash... dat is gewoon gefilterde ruis zo te horen
Zo'n snare moet gewoon vet en dozig klinken als rauwe biefstuk die je met volle kracht op een grote houten tafel smijt, flats!

Het zou in theorie moeten kunnen met dat ding maar

Each of the 6 analog voices has 2 analog oscillators plus 2 digital oscillators (with a large bank of included samples), Dave's classic analog low-pass filter with audio-rate modulation, an additional high-pass filter

Tja, dat is het 'm juist. Ik hoor ook heus wel dat dat cleane drumkitje in het filmpje niet mooi klinkt, maar ik denk al wat verder om elk drumgeluid te kunnen tweaken met talloze parameters die wel aanwezig zijn. In het filmje luister je idd naar een matig klinkende preset. En dit lijkt mij juist alles behalve een presetbak dus ik denk dat ie toch wel wat in z'n mars heeft, al wil ik dat zelf natuurlijk ook nog bewezen zien..
Dat alles (crash, snare, etc.) gefilterde ruis is, is niet zo raar toch? Dat is bij een 808 en 909 ook niet anders. Bedenk je wel dat crashes en hihats á la 909 onmogelijk is, gezien dit wél een 100% analoge bak is (als je de 2 digitale osc's niet gebruikt tenminste) in tegenstelling tot een 909.

Voor de duidelijkheid, ik vind 'm momenteel ook echt te duur maar die prijzen gaan volgend jaar vast nog wel iets zakken (wishfull thinking, hehe)

Tja, dat is het 'm juist. Ik hoor ook heus wel dat dat cleane drumkitje in het filmpje niet mooi klinkt, maar ik denk al wat verder om elk drumgeluid te kunnen tweaken met talloze parameters die wel aanwezig zijn. In het filmje luister je idd naar een matig klinkende preset. En dit lijkt mij juist alles behalve een presetbak dus ik denk dat ie toch wel wat in z'n mars heeft, al wil ik dat zelf natuurlijk ook nog bewezen zien..
Dat alles (crash, snare, etc.) gefilterde ruis is, is niet zo raar toch? Dat is bij een 808 en 909 ook niet anders. Bedenk je wel dat crashes en hihats á la 909 onmogelijk is, gezien dit wél een 100% analoge bak is (als je de 2 digitale osc's niet gebruikt tenminste) in tegenstelling tot een 909.

Voor de duidelijkheid, ik vind 'm momenteel ook echt te duur maar die prijzen gaan volgend jaar vast nog wel iets zakken (wishfull thinking, hehe)

Ik denk wishful met je mee hoor :) Maar het klinkt allemaal zo als drumsynthese voor beginners, wat ik erg vreemd van zulke klinkende namen. En voor het geld dat je er voor betaalt.
Volgens mij heb je met 2 analoge + 2 sample oscillators en een paar filters in serie per sound (als ik het goed gelezen heb) niet genoeg in huis om iets echt goed te laten klinken.
Neem nu de snare drum, die maak je bijvoorbeeld met twee sinustonen en ruis en dan met de filtersettings. Dan is het al de vraag of je uitkomt met je oscillators. Of een cymbal van 5 laagfrequente squarewaves. Weet t niet... Of een clap met pulsjes en ruis... noem het allemaal maar op. 909 kick? No siree bob

Wat je op de demo's hoort, kan een electribe R ook bedoel je :P

Toch verwacht ik hier wel wat van. DSI faalt meestal niet ech (behalve bij de P'08 pots als ik hier lees), tegendeel, maken normaal echt dikke spullen. Afwachten wanneer de eerste demo's komen...

DSI faalt meestal niet ech (behalve bij de P'08 pots als ik hier lees)
Yup, en qua klank heb je bij een P'08 ook niet te klagen, me dunkt. Heb demoos gehoord waar ik echt van moest watertanden.

Nu, de geluiden uit dat youtube-demootje haal ik ook uit mijn DR-670 :-P

dat Youtube filmpje even beluisterd, wat een bliep en knor doos is dat zeg :erm:
het heeft wel wat weg van mijn Polymorph :D

Dat zeg ik niet... mijn mpc-60 jammed niet echt lekker live zonder dat ik hem af en toe moet stoppen... mijn 707/727 doen dit ook niet zoals ik eigenlijk graag zou willen...

Ik denk dat de Tempest dat wel doet... zonder te hoeven stoppen, net zoals mijn Mobius en mijn Revolution dat doen...

Ik zie een leuk setje :)

Vreemd ik heb zelf een mpc60 die bijna nooit op stop gaat als ik ermee bezig ben. :erm: Echt enige wat ik kan verzinnen is het moment als je van sequence switched. Ik gebruik zelf altijd sequences van 32 of 64 bars misschien dat het daarom voor mij niet zo opvalt.

Zo dat werd tijd zeg :kroon:

Dave Smith en Roger Linn hebben dan toch eindelijk hun drumcomputer klaar!

tempest_proto.jpg

Meer info op de website van Dave Smith

Back