NAMM 2011: DSI / Roger Linn Tempest

Ja, maar de vraag was of er ook samples gebruikt kunnen worden, dus daarvoor zijn 2 digitale OSCs aan boord :-)

Wat ik uit het filmpje kan opmaken staat alles op een flash kaartje...

Als je heel makkelijk eigen samples kan gebruiken dan is dit echt wel een ding wat ik moet hebben.

In eerste instantie dus enkel uit rom, geen eigen samples. Daarna denk ik via usb samples dumpen, makkelijk vind ik dat niet maar het is ongeveer als de Jomox waarschijnlijk.

Waarom samples willen inladen? T ding heeft analoge drumsynthese, lijkt mij een stuk boeiender imho...

Nieuwe analoge drummachines zijn er een hoop, samplers met analoge filters daarentegen helemaal niet.

Nieuwe analoge drummachines zijn er een hoop, samplers met analoge filters daarentegen helemaal niet.

ik neem aan dat je bedoelt dat er geen nieuwe samplers gemaakt worden met n analoge filter...
Je kunt toch ook gewoon een externe analoge filter achter je sampler hangen...:geslaagd:

ik neem aan dat je bedoelt dat er geen nieuwe samplers gemaakt worden met n analoge filter...
Je kunt toch ook gewoon een externe analoge filter achter je sampler hangen...:geslaagd:

Ja, maar dat is toch net even onhandiger he ;)

Ik heb erg veel respect voor wat Smith en Linn allemaal al gemaakt hebben, en dit ziet er ook weer lekker uit, maar ik vind het een wel erg prijzige bak. Toen het concept nog in de BoomChik fase zat leek het ook al een erg goed gespecificeerde bak te gaan worden.

Quote van Smith & Linn destijds: "As far as price, best guess is $1000 - $1500 range. We're shooting for the lower, but we all know how that can go..." Tja, we weten nu dus inderdaad hoe dat kan gaan..., flink omhoog, jammergenoeg. En aangezien het project eerder steeds werd uitgesteld omdat de afzetmarkt met die "$1000 - $1500 range" te klein zou zijn, vraag ik me af waar het opeens zoveel beter gaat dat -ie nu voor aanzienlijk meer geld ook nog meer zou gaan verkopen.

De Jomox kost gewoon de helft, hoeveel stemmen heeft die eigenlijk? Deze dus 6, dat is ook weer niet heel veel...

ik laat nix... ook niet dat ene cruciale woordje (dat ik vergeten was) dat er nu wel tussen staat:
https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1340248&postcount=99

Ik zeg ook niet dat een digitale OSC per definitie een sample is. Alleen dat er voor het gebruik van samples twee digitale OSCs aanwezig zijn in het apparaat om dit mogelijk te maken. Hier zitten ook de Prophet waveshapes in opgenomen. Wordt ook allemaal uitgelegd in het filmpje.

De Jomox kost gewoon de helft, hoeveel stemmen heeft die eigenlijk? Deze dus 6, dat is ook weer niet heel veel...

ik vermoed wel dat de Tempest een breder klankpalet dan de jomox heeft. de jomoxen zijn 999/888/CR gericht en met op drum gemaakte oscillators. Vet, zeker weten, maar de Tempest heeft een voice structuur die synths sound in alle breedte kan genereren.

6 voices van tempest kunnen als ingezet worden als (bijvoorbeeld) 1 monobass, 1 monolead en 4 drums... wel flexibel. beetje analoge groovebox!

Precies, en ik denk dat daar ook het minpunt kan zitten. De Jomox lijkt me wat gerichter op drumsynthese. Maar we wachten af...

Back