Digitale Muziek verkopen vanaf eigen website

hand klap ka

Ouwe rot
Hi,

Ik ben op zoek naar een goede manier om mp3/wav albums te verkopen vanaf mijn eigen website. Ik gebruik op dit moment een webshop gekoppeld aan mijn site van www.bigcartel.com.

www.godmadeusfonky.com
http://gmufrecords.bigcartel.com/

Deze ziet er goed uit en werkt prima voor hard-copys. Maar is niet echt toegespitst op digitale distributie. Ik laat nu betaling binnenkomen via paypal en verstuur dan handmatig de downloadlink. Dat werkt op zich, maar is een beetje primitief, arbeidsintensief en mensen moeten wachten op hun muziek.

Ik ben dus op zoek naar een widget of service waarmee mensen na betaling gelijk de muziek kunnen downloaden, allemaal via mijn eigen website. Het moet ook gratis zijn. Ik heb tot nu toe een aantal service's gevonden die doen wat ik wil maar die vragen allemaal tussen de 10 en 30 procent van de omzet die je ermee maakt. (Musicane, Hooka, Easybe, Nimbit, Bandzoogle).
Ook services als I-tunes cd-baby enz is niet wat ik zoek omdat je daar moet betalen voor upc-code en andere rompslomp.

Als iemand wat weet, hoor ik t graag. Thanks

Je kan dat gewoon met PayPal doen hoor.. werkt bij Beatport ook.

google eens op dittomusic

de betaling kan via paypal, dat heb ik op dit moment ook. alleen het gaat erom dat ik iets wil wat de files kan leveren aan de klant, direct nadat die betaald heeft met paypal en automatisch.

thanks voor de tip van dittomusic, dat is zo te zien wel de goedkoopste manier om op de grote online winkels te verkopen.

Je bent je tijd in elk geval ver vooruit, in de nabije toekomst zal het niet anders meer zijn dan muziek verkopen via je eigen site :okdan:
ideaal; geen tussenpersonen meer, drukt de kosten aanzienlijk en dus aantrekkelijker voor de klant... :koffie:
nog mooier zou zijn als je gewoon muziek maakt voor de fun en dat mensen kunnen doneren... maar goed...

nog mooier zou zijn als je gewoon muziek maakt voor de fun en dat mensen kunnen doneren... maar goed...
ja, idd, mijn oren beginnen al te flapperen !! :D 'k Mag toch niks officieel bijverdienen...
Soit, geld maakt toch niet gelukkig.. :) :)

ik ben er wel zo'n beetje uit, dit is de goedkoopste die ik gevonden heb:

http://www.bytecommerce.com/

elke 20e verkoop is voor hun, verder geen kosten m.a.w. 5% van je inkomsten gaat naar hun.
hoopte eigenlijk op een soortement open source projectje ofzo, maar wie weet komt dat er nog eens.

Je bent je tijd in elk geval ver vooruit, in de nabije toekomst zal het niet anders meer zijn dan muziek verkopen via je eigen site :okdan:

tja, je kunt het natuurlijk het beste combineren, en via je eigen website verkopen en via de grote webstores.

bedankt voor de reacties in ieder geval.

Gewoon joomla met virtuemart nemen.
Helemaal gratis en naar eigen smaak in te richten.

Virtuemart werkt ook met verschillende betaaldiensten en kan betaalde downloads aan.
Krijg je een mail met een downloadlink die beperkt geldig is.

Ik zou ook nog even naar Bandcamp kijken. Is een eerlijke site, en handig om je releases op te streamen en te verkopen. En je kunt die players weer embedded op je eigen website.

Back