Oberheim Son of 4-voice

LOL :D hij ziet er wel mooi uit, net als vroegah, maar to Leo's point, zal ie ook zo klinken, of in hetzelfde rijtje komen als de Voyager, Phatty, 08, (wat trouwens vind ik geen naar rijtje is)

Misschien niet onbelangrijk........

to pre order a SO4V we take a 50% deposit (1747.50) and then add your name to the SO4V priority list
when we're ready to ship( May/June 2011) i'll contact you for the balance amount + shipping cost
we take mc visa amex wire transfer and cashiers check

zou je ook de kast kunnen kopen met geen of paar modules. dus dat ie neit helemaal vol is. zodat je er oude modules in kan stoppen. (niet dat ik die heb, ben gewoon nieuwsgierig)

ZUllen we anders een polletje maken hoeveel mensen die in dit draadje gereageerd hebben nog nooit een analoge bak gehoord hebben?

Ralph blaat maar wat. Zelfs al heeft ie een halve vette bak dan verkoopt ie die omdat gearslut loosers het niks vinden.

Nee hoor, heb een Voyager Electric Blue en Prophet08 waar ik nog steeds erg blij mee ben. Krijgen hier weinig liefde maar gaan echt niet weg.

Wat een stelletje schapen hier zeg :D de meeste hebben nog nooit een analoge bak gehoord, in een Prophet08 van 1.200 euro of Phatty zijn ze teleurgesteld, "owh klint beste wel saii, droog" maar een Oberheim met half de stemmen voor 4x zo veel is in 1x ubercool. (geheimpje jongens, hij klinkt uit de doos niet zo als Nexus of Sylent, je moet er wel wat mee kunnen :D )

Nexus is gewoon een gesamplede virus b ofzo en sylent probeerd een virus b na tedoen,
ideaal voor trance dus, want die stijl eisen niet echt veel van de bronnen....

In andere musiekstijlen passen saaie droge maar dikke geluiden uitstekend.
maar goed, voyager vind ik wel vet heur...prophet wat minder, dsi vind ik sowieso niks.
das gewoon smaak.
ATC-x is óók een hele dikke bak, ik snap bv niet dat iedereen van die gare ouwe shit koopt terwijl je ook gewoon een atc kan kopen...

(monopoly achtige dingen, summiere 1 osc dingen zoals ms10 etc)

Nee hoor, heb een Voyager Electric Blue en Prophet08 waar ik nog steeds erg blij mee ben. Krijgen hier weinig liefde maar gaan echt niet weg.

Die bedoel ik niet. Ik bedoel die ART compressor die je na veel geschreeuw weer te koop zette. En die 2 die je noemt klinken echt anders dan het OG.

Deze SEM niet!

ik snap bv niet dat iedereen van die gare ouwe shit koopt terwijl je ook gewoon een atc kan kopen...
ik snap er ook helemaal niets van
eigenlijk is het ook volkomen Onbegrijpelijk !
oud, gaar, shit, meuk, pollens
gisteren nog m'n mini aangezet ,
echt shit, ouwe meuk,onbegrijpelijk !
als een half verteerde kroket, meer valt er eigenlijk niet over te melden.

Die bedoel ik niet. Ik bedoel die ART compressor die je na veel geschreeuw weer te koop zette. En die 2 die je noemt klinken echt anders dan het OG.

Deze SEM niet!

ART heeft plaatsgemaakt voor API & SSL was dus gewoon een upgrade

Niet om er gelijk een hele vintage vs niet vintage discusssie van te maken, maar ik ga zelf ook liever voor een 'betaalbaar equivalent' dan voor vintage, tenzij er geen equivalent is, dan moet je wel naar vintage.

ART heeft plaatsgemaakt voor API & SSL was dus gewoon een upgrade

Dat zeg ik toch. Had maar goede buizen in die ART gestopt dan had je niet gedowngrade naar die GS hype merken.:doei:

betaal jij 850 voor een ms10? of liever 650 voor een SE ATC-x?

mee eens
sommige instrumenten staan op zichzelf qua "klasse", die koop je dan zoals ze zijn ( minimoog, jp8 en nog enkele )
andere worden ahw gereissued en dan kan ik , als ze goed genoeg zijn ook voor de nieuwere versie gaan ( bv t3 versus t1 basspedaal )
denk dat de ob4 tot de tweede groep gaat behoren , althans als ik de reviews mag geloven.

ik wacht op een setje EI NOSjes voor m'n SPL vind een buizencompressor wel voldoende

betaal jij 850 voor een ms10? of liever 650 voor een SE ATC-x?

ik heb een ms20 ,dus sowieso geen behoefte aan een ms10.
zijn toch 2 verschillende instrumenten trouwens. kan ook de micromodular voor 200 euro erbij tellen of een dark energy little phatty etc.
maar om nou iedere ouwe synth brakke meuk te noemen en iedere nieuwe gelijkwaardig en goedkoper , is ook wat kort door de bocht toch

dat deed ik ook niet he sunny, ik geef alleen aan dat de vintagehype meteen alles hypet wat oud is en
nieuw analoog meteen het predikaat "minder" krijgt....

Ik zeg dus ook niet dat alles wat oud is slecht is,zeker niet. De toppers zijn ook top echter de zwakkere broeders liften wel mee, terwijl nieuw analoog onder belicht en ondergewaardeerd wordt.

ik wacht op een setje EI NOSjes voor m'n SPL vind een buizencompressor wel voldoende

Die mag je dan weer inbranden. Maar gooi die wannebe VA synths eruit en scoor die se 1 die nu op Sf staat. Die blaast elk nieuwe moog of prophet eruit.:doei:

Volgens mij hebben ze bijna niks veranderd aan het oorspronkelijke ontwerp behalve een optionele MIDI interface voor basic NOTE ON/OFF en wat standaard controls inbouwen, terwijl de Voyager compleet MIDI is en geheugens heeft.

Volgens mij zit er geheugen op + nog een aantal verbeteringen.

Trouwens 6 pagina's al maar nog niemand heeft iets gezegd over de Tolex, toch wel bijzonder op een nieuwe synth. Mogen ze van mij vaker doen.

Back