Oberheim Son of 4-voice

het gaat de goede kant op met de analoge synths.
we hebben weer prophets, moogs, oberheims... its 19xx all over again :D
hopenlijk worden die andere oude reuzen (roland, yamaha, korg) nu ook eens wakker.
kheb ook wel trek in een nieuwe juup of cs-80 :mega:

roland heeft het al een aantal malen geprobeerd met de jp8xxx, niet met voldoende overtuigend resultaat overigens
korg is niet meer zelfstandig, en yamaha vond ik nooit "de grootste" in analoogland, maar da's persoonlijk natuurlijk.

Wat is het klank verschil tussen de oude en nieuwe SEM?

tsjek ouwe draad van mijold sem tov new sem lotta tubes posted ...

denk wel verschil , dan toch liever een new sem ,..met patch points
die prijs vor een sem module is egt al rielext,... vindt soon 4 voice egt best te doen [asje bv werkt/ andere synthjes verkoopt:D, of en anderezwarte inkomst heb, ...:engel:

voor meerdan 3000+eu [ of $ ] koopje zoals hans beaamde al ook andere leuke poly,s
se omega
oberheim obmx
datzijn rack units wel met mogelijkheid de voices apart anders in te stellen ,..
met ongeveer ook 2 osc / sub / en 2x multimode filter p/voice

kan weinig andre synths [ full analog / poly ] bedenken ..die zelfde flexie , mogelijkheid hebben ...
bdoel k de egte grote ..key,s ....ala cs60/80 cs70m...jp6/8
alhoewel de matrix 12 /expanderd dat weer wel kunnen .....
in multi meerdere patches ...playen

Ik ben al jaren geleden genezen van de 'analoog gekte', maar dit beestje zou wel eens leuk kunnen zijn voor de nog zieke liefhebbers.

het is ten minste nog een heel stuk creatiever dan een 909 :D
roland heeft het al een aantal malen geprobeerd met de jp8xxx, niet met voldoende overtuigend resultaat overigens
korg is niet meer zelfstandig, en yamaha vond ik nooit "de grootste" in analoogland, maar da's persoonlijk natuurlijk.
Korg was meer een soort van buitenbeentje met aparte apparaatjes...
Roland de soort van gulden middenweg met vanalles wat voor elk wat wils...
Yamaha idd niet echt de analoog gigant maar de meer geavanceerde synthese...

Geweldig apparaat, Tom Oberheim snapt tenminste waar het om draait, die gaat er veel verkopen.......o.a. aan mij.

en je kan iedere voice volledig apart instellen

Ik heb hier nog niet heel lang over nagedacht maar wat is daarvan eigenlijk het voordeel ?
Lijkt me al poly niet handig als je iedere stem steeds moet 'gelijkstellen'.

Ik heb hier nog niet heel lang over nagedacht maar wat is daarvan eigenlijk het voordeel ?
Lijkt me al poly niet handig als je iedere stem steeds moet 'gelijkstellen'.

Dat je 4 verschillende geluiden kan laten horen, wat mij erg bruikbaar lijkt voor oa soundscapes.
Maar je kan de So4V ook programeren als een juno-60 als je wilt.

Hoe meer ik over dit ding nadenk hoe meer ik hem wil.

drool...

nou zo te lezen in deze draad op voorhand al minimaal 30 stuks verkocht op synthforum.:D
pakweg 2 jr terug stond er een originele 4voice in duitsland te koop voor 3750. Adv. staat nog op mijn netvlies. Menigmaal gedacht ....waarom heb ik toen niet gekocht?

Inmiddels staat de remake in bestelling bij het universum....:luv:

Wat een stelletje schapen hier zeg :D de meeste hebben nog nooit een analoge bak gehoord, in een Prophet08 van 1.200 euro of Phatty zijn ze teleurgesteld, "owh klint beste wel saii, droog" maar een Oberheim met half de stemmen voor 4x zo veel is in 1x ubercool. (geheimpje jongens, hij klinkt uit de doos niet zo als Nexus of Sylent, je moet er wel wat mee kunnen :D )

Niet echt shocking. SMD met wat grotere componenten.

ok, verstand heb ik er niet van, maar pas met zo'n printplaat met van die kleine engelse drop erop en zo, krijg ik echt een warm analoog gevoel.

de Cwejman was dacht ik ook SMD, mooie analoge synth, gaf een lekker vintage gevoel, maar net niet helemaal.
geen idee of SMS iets met strak van doen heeft.
en strak is natuurlijk ook helemaal niet erg, als je er van houdt.

tja, prophet08 (ooit even van een afstand gehoord) en little phatty... is toch andere koek dan ouder spul. dan kan je wel net doen of iemand die het niet zó vindt, nergens verstand van heeft, maar een little phatty mist voor velen (in ieder geval voor mij) echt iets in het geluid, ten opzichte van een moog source. en ik denk dat dat ook voor de prophet08 geldt, ten opzichte van prophet600 en prophet5.

ik zou liever de ATC1 met alle cartridges kopen (als hij 100-150 goedkoper was) hier op het forum, dan een little phatty.
het zou mij niet verbazen als zo'n ATC1 bepaald niet SMD is.

back on topic: als ik de foto van de binnenkant zie, denk ik nog steeds: mooie bak. maar ook: eerst horen, dan geloven.

de meeste hebben nog nooit een analoge bak gehoord

ZUllen we anders een polletje maken hoeveel mensen die in dit draadje gereageerd hebben nog nooit een analoge bak gehoord hebben?

Back