Oberheim Son of 4-voice

Hij is goedkoper dan 4 Semtexen! Al is de vergelijking niet eerlijk.

Ik ken de polyfone SEM eigenlijk alleen van platen van Tangerine Dream. Dat klonk toch wel erg mooi! Vier stemmen die je al dan niet subtiel verschillend kunt programmeren en bespelen; dat zie je toch niet meer in synthland.

Klinkt de Prophet '08 als een vaatdoek? Ben ik het niet mee eens. Misschien afgezet tegen de SEM, maar ik ben er toch erg mee in mijn nopjes. Ik vind de unisonklanken zelfs voller dan de Andromeda. Of klinkt die ook als een dweil? In ken een voorbeeld van iemand die zijn Jupiter 8 ervoor inruilde.

schneider: grote speler, maar wel in een niche hè.... klein hoekje van de markt

se1 beter dan een voyager? dat is inderdaad een kwestie van smaak. rare smaak ;)
se1 is zeker leuk, maar dan toch de atc1 liever....

deze zomer hoop ik naar amerika te gaan. meenemen zou mooi zijn - kopen bij schneider buro betekent denk inderdaad (en logisch) dat $1 = €1 of meer.....

Hou er wel rekening mee dat in sommige van de Vervelende Staten ook BTW en lokale belasting geheven wordt, kan dat aantikken, tot wel 10%, gepubliceerde prijzen zijn altijd ex-BTW. Als buutenlander kun je daar wel onderuit maar is wel gedoe.

Klinkt de Prophet '08 als een vaatdoek? Ben ik het niet mee eens. Misschien afgezet tegen de SEM, maar ik ben er toch erg mee in mijn nopjes. Ik vind de unisonklanken zelfs voller dan de Andromeda. Of klinkt die ook als een dweil? In ken een voorbeeld van iemand die zijn Jupiter 8 ervoor inruilde.

Dweil is inderdaad aangedikt, echter een andromeda in unison klinkt erg vet als je 2 parts gebruikt waarvan 1 part over de mainouts en de 2e part ober de aux outs. (niet de individuele outs) anders wordt ie niet zo breed.

de 4-voice is eigenlijk 4 monosynhts in 1 behuizing met apparte bediening per voice.
Je kan het zien als multitrimbaliteit :D

geen idee of SMS iets met strak van doen heeft.
Hier zijn een aantal theorieën over (ook populair op Gearslutz) - als de sporen te smal zijn en te dicht bij elkaar liggen treedt er schijnbaar (let wel, schijnbaar) een fenomeen op dat de pitch van de ene oscillator te dicht bij de andere gaat zitten in plaats van lekker z'n eigen ding te doen. De oudere meuk zat vol met wire looms waar vrolijk allerhande electromagnetische interferentie optrad en dikke kromme sporen die dit soort gedrag niet vertoonden. Naja, je zult 't maar in een dubbelblinde test moeten kunnen bewijzen - oude en nieuwe naast elkaar, hetzelfde instellen en dan iemand anders laten bespelen.

ik zou liever de ATC1 met alle cartridges kopen

Dan moet je http://www.gearslutz.com/board/elec...g-like-analogs-one-you-like-best-results.html eens lezen :). (ik heb zelf een SE1x en ben er heel happy mee, dat terzijde)

korg is niet meer zelfstandig, en yamaha vond ik nooit "de grootste" in analoogland, maar da's persoonlijk natuurlijk.
Korg is al lang weer zelfstandig maar kreeg begin jaren '90 wat hulp van Yamaha die toen een minderheidsaandeel had. Het precieze verhaal kan ik je ook nog opzoeken, staat ergens op Harmony Central en uit de mond van een werknemer van Korg, ook nog.

Vier stemmen die je al dan niet subtiel verschillend kunt programmeren en bespelen; dat zie je toch niet meer in synthland.
En aparte panning, ook altijd lekker.

Klinkt de Prophet '08 als een vaatdoek? Ben ik het niet mee eens.

Ik vond de Virus TI eigenlijk beter klinken dan de P08. Ben ik nu doof? :D

Grappig eigenlijk dat SMD verhaal, normaal worden de tekortkomingen van analoog altijd positief ervaren, en dat er nu wordt getwijfeld nu het SMD is.
SMD is ook gewoon 100% analoog en de slechte eigenschappen van analoog worden alleen maar erger door SMD, overspraak en capacitiefe eigenschappen zijn bij SMD veel meer aanwezig omdat het compacter is, printsporen en componenten staan veel dichter bij elkaar.
Dus eigenlijk zou analoog er op voorruit moeten gaan met SMD....

Maar al met al een mooie bak en positief dat er weer SEM's worden gebakken.

Hou er wel rekening mee dat in sommige van de Vervelende Staten ook BTW en lokale belasting geheven wordt, kan dat aantikken, tot wel 10%, gepubliceerde prijzen zijn altijd ex-BTW. Als buutenlander kun je daar wel onderuit maar is wel gedoe.
maar internet aankopen tussen verschillende staten (en tussen de vs en het buitenland) vallen daar toch nog steeds buiten (?).

Korg is al lang weer zelfstandig maar kreeg begin jaren '90 wat hulp van Yamaha die toen een minderheidsaandeel had. Het precieze verhaal kan ik je ook nog opzoeken, staat ergens op Harmony Central en uit de mond van een werknemer van Korg, ook nog.
:D

zoiets ?, inderdaad, :
In 1987, shortly before the release of the M1 Music Workstation, Yamaha acquired a controlling interest in Korg's stock. The takeover of the company was amicable, with Kato drawing up the terms, and the two companies continued to independently develop their product lines and compete in the marketplace. After the following 5 very successful years, Kato had enough money to rebuy most of the Yamaha share back in 1993.
zo leer ik nog eens wat bij.

maar internet aankopen tussen verschillende staten (en tussen de vs en het buitenland) vallen daar toch nog steeds buiten (?).
Ja. Maar dan mag je (verplicht) je BTW afdragen op Schiphol of aan de TNT meneer. Je kan vast wel op het vliegveld sales tax terugkrijgen, ik heb wel van die loketjes gezien. Wel goed je bonnetje van de winkel bewaren!
Mensen met ervering hiermee?

Ja. Maar dan mag je (verplicht) je BTW afdragen op Schiphol of aan de TNT meneer. ?
Dat moet überhaupt of je wel of geen salestax in de us hebt moeten betalen.

Je kan vast wel op het vliegveld sales tax terugkrijgen, ik heb wel van die loketjes gezien.
Dat is in de VS lang niet zo makkelijk als in Nederland. Inderdaad bestaat het systeem in een aantal staten, maar probeer er maar eens achter te komen in welke. Er staat me iets van bij dat het in noord-dakota wel bestaat maar alleen voor canadezen en over Texas kon ik niets vinden op het www, maar op het vliegveld in Houston zag ik geloof ik wel een loket (en dat gaat dat weer via een bedrijf dat weer x% incasseert).

ik heb in de vs ook wel eens spullengekocht zonder dat ik tax hoefde te betalen....
was in 2001 geloof ik in miami.... sinds toen niet meer geweest.

Gewoon bij AH hoefde ik ook nooit tax te betalen

Dus eigenlijk zou analoog er op voorruit moeten gaan met SMD....

Analoog gaat er sterk op vooruit. De markt wordt helaas wel overspoeld door een bende cowboys die gigantisch veel geld vragen voor weinig electronica die geheel gecopieerd is van jaren '70 moog/ems/electronotes schemas.

Analoog gaat er sterk op vooruit. De markt wordt helaas wel overspoeld door een bende cowboys die gigantisch veel geld vragen voor weinig electronica die geheel gecopieerd is van jaren '70 moog/ems/electronotes schemas.

Doe eens uitleggen?

Uitleg:
Niet moeilijk te spotten die dingen:
-Neem het analoog synthese materiaal dat de laatste 10 jaar uitgekomen is.
-Neem daar het overpriced gedeelte van.
Op enkele uitzonderingen na volledig afgekeken. Dikwijls zelfs de looks en layout inclusief.

Wat die SoFV betreft: Aan de prijzige kant, maar het is wel zijn eigen unieke ontwerp dat nb. ook al gigantisch veel gecopieerd is.

Uitleg:
Niet moeilijk te spotten die dingen:
-Neem het analoog synthese materiaal dat de laatste 10 jaar uitgekomen is.
-Neem daar het overpriced gedeelte van.
Op enkele uitzonderingen na volledig afgekeken. Dikwijls zelfs de looks en layout inclusief.

Wat die SoFV betreft: Aan de prijzige kant, maar het is wel zijn eigen unieke ontwerp dat nb. ook al gigantisch veel gecopieerd is.

Werkelijk nog steeds geen idee over welke producten je het nu hebt.......ben er best wel nieuwsgierig naar.

Back