Oberheim Son of 4-voice

Trouwens 6 pagina's al maar nog niemand heeft iets gezegd over de Tolex, toch wel bijzonder op een nieuwe synth. Mogen ze van mij vaker doen.

is idd heel vintage, maar geef mij toch maar de metalen behuizing met houten zijkanten.

dat deed ik ook niet he sunny, ik geef alleen aan dat de vintagehype meteen alles hypet wat oud is en
nieuw analoog meteen het predikaat "minder" krijgt....

Ik zeg dus ook niet dat alles wat oud is slecht is,zeker niet. De toppers zijn ook top echter de zwakkere broeders liften wel mee, terwijl nieuw analoog onder belicht en ondergewaardeerd wordt.

het is inderdaad zeker zo dat er onder vintage veel verschil zit . niet alles wat vintage heet is de moeite waard. ook met andere vintage audio apparaten geldt dat de top blijft erg lang en goed bruikbaar, en de mindere broeders ( zouden ) verdwijnen in de tands des tijds.
dingen als siel of cs5 hebben me vroeger nooit kippenvel bezorgd en nu dus ook eigenlijk niet.
( maar goed ook daar zullen mensen warm voor lopen )
er wordt tegenwoordig erg goede anaolge meuk gemaakt. een opmerking daarbij: ik begrijp niet waarom bij de goede vintage synth's die ik tegenkom mn het vca deel / de versterkers beter /voller klinken en vaak ook nog eens minder ruisen , dan bij de huidige goede nieuwe analoge. voorbeeld?: ext input van sh5, system100, minimoog , vca minimoog , en dat versus a6, voyager etc.
dat het anders kan vind ik bv wel weer teurg in ( alweer ) die nieuwe t3 , die klinkt gewoon lekker vol zonder laagje erover .
misschien zijn de oude onderdelen er gewoon niet meer, zijn de spanningen lager, de prints zijn mulitlayered of zoiets ?? hoe dan ook iha vind ik de oude beter klinken bv voor externe signaal-in bewerkingen. ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen hierin

1 SEM klinkt al goed.....
4 SEM's is maybe too much 8~

stiekem ben ik benieuwd naar het productieaantal van de SFV ......

Je mag gerust aanwijzen wat en waar?

Op een van de foto's is een sectie met Patch memory te zien. Daaronder een schermpje met patch select en up en down knoppen. Die 4 knoppen daaronder zou voor de stemmen kunnen zijn maar ik hoop dat het bank knoppen zijn.

gsf_so4v_programmer_lg.jpg

In het kader van het vooruitbetalen/reserveren, had ik even met Tom O. gemaild rondom aanschaf in Europa.
Zijn antwoord kwam erop neer dat het dealerschap voor Europa vooralsnog prima bij Schneidersburo ligt.
Kortom, ik ben momenteel aan het informeren hoe Schneiders e.e.a. wil gaan regelen, prijzen, betaling etc.

Die mag je dan weer inbranden. Maar gooi die wannebe VA synths eruit en scoor die se 1 die nu op Sf staat. Die blaast elk nieuwe moog of prophet eruit.:doei:

staat geen prijs by ,..die ouwe se 1 ..zonder x kan wel eens 650 ofso kosten das wel leuk / lkkr syntje
ipv een lil phatty

staat geen prijs by ,..die ouwe se 1 ..zonder x kan wel eens 650 ofso kosten das wel leuk / lkkr syntje
ipv een lil phatty

650 is een mooie prijs voor een bak met discrete moog vco's die minder clean klinkt dan een voyager.

1 negatief dingetje dan over de SE, dat is de modulatie diepte. Die mag wat dieper over het geheel.

lijkt net of ie dieper kan maar net niet gaat ofzo???

Die mag je dan weer inbranden. Maar gooi die wannebe VA synths eruit en scoor die se 1 die nu op Sf staat. Die blaast elk nieuwe moog of prophet eruit.:doei:

Weet je dat zeker? Ik heb hem juist weggedaan toen de Voyager in de studio kwam. Maar goed persoonlijke smaak komt er ook bij kijken.

In ieder geval erg benieuwd hoe de Oberheim klinkt.

Ondertussen is Schneider de grootste speler op de Europese markt......
Dat hebbe ze goed voor elkaar :okdan:

Als ik even tussendoor mag :D

Is er ook een geluidsfragment van dit product.

Wel erg cooooool hoor , moet je wel centjes hebben dan had ik hem graag willen kopen.

Dat vooruit betalen vind ik een beetje link. Heb dat ooit eens gedaan. Dat ging goed fout. Kreeg maar een deel van mijn geld terug en t scheelde niet veel of ik was 2k kwijt.
Je bent aan het voorfinancieren en draagt het investeringsrisico he.
Bij failissement of ziekte daar ben je de klos.
Maar ik gun t Tom Oberheim van harte natuurlijk.

Back