cursus van MPC rotterdam vs sound education

reemzs

Nieuwkomer
Hallo people,

Ik ben van plan een cursus te gaan volgen om wat wijzer te worden hoop ik..
Zit te twijfelen tussen MPC rotterdam of sound education ben bij alle 2 langs
geweest om te praten en te checken wat ze kunnen bieden. Mpc is een stuk duurder
maar wel bij mij om de hoek en volgens mij wat persoonlijker kleinere klassen..
sound education daar in tegen krijg je wel aantal lessen van zeer interessante personen en praktik lessen in verschillende studios.
Nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn die een curses hebben gevolgd bij
1 van de 2 en wat hun ervaring is....

peace

hey reemzs

ik heb een de cursus gevold bij mpc, maar om eerlijk te zijn ben ik er niks wijzer van geworden, de lessen waren onprofessioneel en er zat niet echt structuur in de les. kennis is er echter wel veel, maar daar moet je dan vooral naar vragen. echt in de diepte kan je niet gaan omdat de lessen daar simpel weg te kort voor zijn. je bent uiteindelijk toch op jezelf aangewezen. ik zeg niet dat mpc slecht is, maar de prijs kwaliteit verhouding is nogal scheef als je het mij vraagt. je kunt beter zorgen dat je goede spullen hebt, en kijken waar je specefiek meer over wil weten. vaak kun je jezelf veel leren, eigenlijk is alles wel op het internet te vinden, van de werking van compressors tot wat is de beste akoustiek voor je studio. ik ben ook even op de site van sound acadamy gaan kijken, en dat ziet er een stuk beter uit, en daarbij hebben ze ook nog eens een meer rieele prijs. ik zou dus zeker sound academy aanraden. maar probeer jezelf ook zo veel mogenlijk te leren, maak uren in je studio, kijk op internet naar de tutorials en expirimenteer. ik spreek voor al mijn mede deelnemers als ik zeg dat je het geld beter kan besteden aan aparatuur en tegen een goed tarief mischien een keer een paar losse cursussen kunt volgen.

succes met je keuze!

Ter aanvulling van deze post, MPC heeft wegens dit soort berichten zijn website naam incl. website veranderd. Ze noemen zich nu "musicproductioncollege". Dat jullie het weten.

Back