Hoe lang zit jij in het "vak"

Slipperman

Rooibosje iemand?
naar aanleiding van de oude crib thread kwam ik op het idee voor deze. Hoelang ben jij nu al bezig met synthesizers enzo...

ZElf ben ik jaar of 2/3 bezig. Ben heel vroeg begonnen met maken van midi's met quartz audio master en naja nu zijn we dus beland op het punt dat we met cubase en hardware aan de gang zijn...

pfff, lang verhaal.....
m'n ma schopte me op m'n 5e naar muziekles, en ik vond het nog leuk ook !!
10 jaar les gehad, toen 10 jaar in bandjes gespeeld
sinds m'n 1e compje (MSX-1 met philips musicmodule.....jawel!!) al met loopjes en geluidjes aan het spelen (droeg toen nog een echte katoenen luier)
sinds 'n paar jaar ook met wat "echtere" synths

om 'n kort verhaal lang te maken -> dik 20 jaar

0Y€

muziek 32 jaar

optreden 29 jaar

synths 25 jaar

orkestratie 20 jaar

compositie 17 jaar

opnames 11 jaar

productie 9 jaar

hoe oud ben ik nu? idd 143 jaar (zo oud moet ik worden om mijn schulden af te betalen :maffia:

Had ik maar een vak geleerd nu zit ik de hele dag in
de studio muziek te maken...;)

Origineel geplaatst door gemmetje
sinds m'n 1e compje (MSX-1 met philips musicmodule.....jawel!!) al met loopjes en geluidjes aan het spelen (droeg toen nog een echte katoenen luier)
MSX-2 met de de musicmodule.. Zekers! FAC, met Power Tower.. :) Echt super goed... Laters ook slap met de FM-PAC

facs22.jpg

Attachments

• facs21.jpg
    facs21.jpg
    19,9 KB · Bekeken: 119
Als kleine k*tkoter al in de biep bezig aan't neuzen in boeken over synths en het virus is nog steeds niet uitgeroeid. (alle alcohol respijt) Sterker nog, het is alleen nog maar erger geworden. ;)

speel al 12 jaar keyboard (waarven de eerste 7 jaar les)
begonnen met muziek maken 6 jaar geleden
1e synth 4 jaar geleden

Tsja, wat is het vak.. al vanaf 7/8 jaar keyboard lessen. Klassiek/pop.
Daarna electronisch orgel [EMINENT!] . en interesse voor groot pijp orgel.
Daarna Conservatorium lessen, in Compositie /Electronische Muziek, Piano, Kerkorgel. AFgestudeerd.
Sinds 4 jaar ook interesse voor muziek op de computer [synthesizers]
omdat ik onafhankelijk wil zijn, niet meer afhankelijk van orkest/limitaties van instrumenten.
Dus in het vak zit ik niet lang, maar in de muziek <erg> lang.:confused:

Nou daar kom ik dan aan hoor... :D Ik ben met muziek produceren pas anderhalf jaar ofzo bezig... ik ben al wel m'n hele leven een muziek fan, en was als klein kind mateloos gefascineerd door m'n vader's accordeon.

Hoe lang zit jij in het ''vak''

Hoe lang zit jij in het ''vak''

Vanaf 1975 tot 1980 gespeeld op een elektrisch orgel. Vanaf 1976 de HFG BJ76 Zelfbouw-synthesizer erbij. Vanaf 1981 een Casio VL1 en een Casio MT30 erbij. IN 1983 de eerste synth, dus in feite ben ik al 28 jaar met muziek bezig en 20 jaar met synthesizers.:halleluja

Van mn 12de tot mn 15de trompet gespeeld bij de plaatselijke fanfare.
Van mn 15de tot mn 18de beetje gepield op een simpel GEM keyboardje.
Van mn 18de tot mn 25ste gepield op Roland Rhodes 660 en in bandjes gespeeld.
Van mn 25ste tot mn 28e pianoles/compositieles gehad en met cubase op Atari (en de rhodes) bezig geweest.
Van mn 28e tot mn 30ste zie boven, maar dan met Roland XP30 i.p.v. Rhodes.
Van mn 30ste tot mn 33ste andere dingen
Vanaf vorig najaar weer begonnen (nu met Cubasis op PC). Ben nu in eerste instantie gericht op het produceren van dance-gerichte dingen in mijn bijna af zijnde "studio" (hoewel, die eigenlijk nooit af zal zijn natuurlijk).
Daarnaast wellicht in de nabije toekomst ook weer wat samenwerking met andere muzikanten in de vorm van korte projecten (dus niet structureel in een band of zo).

Dus grofweg ben ik nu ruim twintig jaar (in soms minder, soms meer fanatieke perioden) met muziek bezig.

Tot zover deze uiteenzetting.

op m'n 7e verjaardag kreeg ik van m'n oom een casio MT220 keyboard waarop ik meteen al heftig ben gaan spelen. Over 2 weken (19 mei dus) word ik 16 en speel ik dus 9 jaar toetsen.
Op m'n 13e ben ik gitaar gaan spelen en sinds ergens vorig jaar ben ik zanger/gitarist in een rockband

Vanaf mijn 8e orgel(tje). Vanaf 10 jaar een Yamaha Electone orgel. Vanaf een jaar of 14/15 piano, luisteren, spelen en analyseren, toen met 20 jaar een synth (okee keyboard, Yamaha DSR2000 4-op FM met drumsamples, MIDI), toen steeds meer en vanaf 1996 een "studio". Sinds een jaar een eigen ruimte met veel plek.

Toetsen speel ik aanstaande kerst precies 25 jaar.

Op m'n 5e aangestoken door een oranje Bontempi-bakje waar ik hoogstpersoonlijk nog een soort witte stickerlaag overheen heb gemaakt en er zelf sliders & knopjes op heb getekend ;). Op m'n 7e of zo voor de communie een RIHA elektronisch orgel gekregen. 1 jaartje orgelles gevolgd (maar ik kon al heel wat gewoon op 't gehoor), afgezegd omdat het gruwelijk saai was geworden. Op m'n 12e met m'n oom gaan winkelen en teruggekeerd met...een Juno-60. Gaandeweg een Solina String Ensemble er bij, en een DR-110. Op m'n 13e bij het schoolorkest gegaan, totdat ik op havo-5 slaagde ben ik daar met heel veel plezier bij geweest. Geen noot gelezen, alle liedjes op 't geheugen & het gehoor gedaan, heel wat synths onder handen gehad, wat bluestoonladders geleerd van een jongen die dus wel superveel lessen deed.

In '96 of '97 (weet ik even niet meer) een cursus jazz-improvisatie gevolgd bij de Muziekschool in Venlo. Wat een openbaring, dingen werden opeens zoveel makkelijker en ik heb er vandaag nog steeds plezier van. In '98, '99 en '00 optredens gedaan voor het Open Podium, in '99 serieus met Cubase geproduceerd, in '00 een demo-cd opgestuurd en een contract binnengesleept. Van '00 tot nu nog steeds bezig met m'n eigen studio uit te breiden. Dus, eigenlijk al een jaar of 12 qua synths.

dj-en een jaar of 13......produceren een jaartje of tien....weet niet precies,tijd gaat snel als je lol hebt...:D

Back