Nieuwe detroit HOUSE track

Origineel geplaatst door MadThijs
Die akkoordjes zijn niet vals.

misschien ben ik dan wel toondoof.....

:confused:

ik vindt het ook niet echt vals maar moet wel zeggen dat de eerste twee akkorden niet bij elkaar passen.

Origineel geplaatst door sander
(p.s. mede leden, aub nu geen discussie laten ontstaan over wat ik hier vermeld!!!!!) 8)

aaaaah verdomme sander hoe kun je dat nu zeggen over dit nummer!!! :duivels: 8o)

tiz een loik nummer idd maar ook niet helemaal mijn smaak en zoals Naton reeds vermelde, iets te veel herhalingen soms...

Origineel geplaatst door zero1
Nou weet ik weer waarom ik bijna nooit op deze site kijk. Wat een gezeur allemaal weer. Of iets vals is of niet... Kom op mensen

Ha zero-one :doei:

Tjsa...ik vind het gewoon altijd leuk om mensen hun huisvlijt te beluisteren.
Ze vragen zelf om een mening, die geef ik dan ook.
Maar dat is dan mijn mening...ik probeer te omschrijven welke indruk een track op me
maakt de eerste keer dat ik het hoor. En dan kan het inderdaad zijn dat ik wat kritiek heb.
Als je niet tegen kritiek kunt, vraag dan ook niet je mening over hetgeen je gemaakt hebt
op een forum als dit. (zoals ik dus doe ...hehehe)

Maar goed, misschien was ik ook al een beetje bevooroordeeld omdat ik gelezen had dat er
een sample van chic in zat. Ik ben zelf niet zo'n fan van het sample-en van oude disco tracks...

dus. :)

Origineel geplaatst door bobaphat
Met welke gear heb je deze track gemaakt???

Met cubase vst, halion 1.0 en wavelab (alleen software) :eureka:

Laatst gewijzigd:
Klinkt heel erg lekker Bram! :okdan:

Hoewel sommigen wat bertreft het samplen mijn mening niet delen, vind ik dit soort in elkaar gesamplede trackjes altijd erg lekker. Goed samplen is in mijn ogen ook een kunst.

Ben benieuwd naar je volgende track!

Laatst gewijzigd:
Hartelijk dank voor de vele reacties :okdan:

Sorry, dat miste ik nog in dit topic. Wordt namelijk wel op prijs gesteld :D

Origineel geplaatst door sander
Hartelijk dank voor de vele reacties :okdan:

Sorry, dat miste ik nog in dit topic. Wordt namelijk wel op prijs gesteld :D

Inderdaad!
Veel dank aan jullie allen voor de vele reacties !!=)

Toen het trackie begon sloeg mijn hart wat slagen over...ajajajajaj wat lekker! Even wat opmerkingen: juist toen je eigen pianotje erin kwam ging mijn hartje weer sneller kloppen want toen kreeg de track meer iets eigens. Doe daar wat meer mee..als je zin hebt. maak de track gruiziger en meer stompin ala theo parrish, dan heeft de luisteraar wat meer ruimte om het trackie in zn eigen hoofd nog lekkerder te maken dan ie al is, zegmaar.

Nog 1: ik heb i want your love ook voor 50 ct uit een bak gevist Maar als ik m sample kan ik die funkgitaartjes, trompetrifjes en stem echt niet zo mooi gescheiden opnemen. in de zin van als ik bij wijze van spreken het o zo bekende teksje what am i gonna do opneem hoor je de beat gitaar enz ook nog terug in de sample. Hoe doe je dit gescheiden samplen in godsnaam? of heb je de samples ergens apart vandaan gevist (lijkt me logischer)?

geef ons in ieder geval nog meer van dit want ik ga hier spreekwoordelijk van schuimbekken en mn ogen wegrdraaien

iedereen die hier bijdehand loopt te doen over discoplaten samplen enzovoorts: dit is imho helemaal niet chic..... al hebben de heren niles&rodger wel iets met de productie van doen ;)

Hey Matoi !!

het is eigenlijk gewoon een kwestie van op de juiste momenten knippen en plakken. Het komt allemaal uit de standaard versie van het nummer. Daarnaast heb ik de conga's, hihats, rhodes en nog wat andere dingen er zelf bij gedaan. Thnx voor je tips trouwens.

Groeten Bram :okdan:

Dit is echt wel CHIC, no doubt in my mind.

Ik deed niet bijdehand over discoplaten sampelen. Ik uitte alleen kritiek over het feit dat deze plaat al heel veel malen eerder is gesampled(spank da monkey, dj sneak, moodyman etc), en dat er weinig nieuws aan is toegevoegd. Dat truukje met die stem en gitaarloop is het zelfde als Moodymans I cant kick this feeling. Als je dan nagaat dat alleen maar wat percussie is toegevoegd en een kickdrum met een hihat,,, vind ik reacties als:
IM CREAMING MY PANTS"' echt teveel eer.
Dat is niet eerlijk tegen over andere mensen die wel alles zelfverzinnen en spelen maar die gewoon afgekraakt worden. Ere wie ere toekomt is mijn motto in dit geval.

ik vind originaliteit en echtheid het allerlbelangrijkste in muziek, andere mensen hebben meer zo'n instelling van"humm als het maar lekker klinkt" mischien val jij in die laatste catagorie. Dat is ok en dat respecteer ik, maar doe mijn reactie dan niet af als "bijdehand" omdat ik andere opvattingen heb over wat muziek is. Ik heb duidelijk gezegd wat ik er van vond zonder discrespect te tonen.

Over het nieuwe nummer van Bram Sluiter ben ik veel enthousiaster aaight

:L
Origineel geplaatst door olafmol
iedereen die hier bijdehand loopt te doen over discoplaten samplen enzovoorts: dit is imho helemaal niet chic..... al hebben de heren niles&rodger wel iets met de productie van doen ;)

aiaiaiai.... niet aangevallen voelen man..zo bedoelde ik dat helemaal niet....... tis meer dat dit mijns inziens toch echt een sister sledge plaat is waar de sample uit komt....vandaar..misschien niet de juiste woordkeuze ;)

en ik hoor idd, ondanks dat ik ambacht zeker wel waardeer, tot de categorie: het gaat uiteindelijk allemaal om het eindresultaat.... als ik deze track op in een club zou horen zou ik de dansvloer op rennen...zeker weten

chic.jpg

Soup for One zou ik eerder jatten, hier zit een hele stoere drive in en is nog niet eerder gejat.

Mijn reactie was ook niet hostiel bedoeld, ik wilde alleen even uitleggen waarom ik het niet eens was met de meeste enthousiaste reacties hier.

:peukie:

gek dat iedereen over deze track heel lyrisch is en over sommige tracks die ik hier hoor van andere alleen kunnen afzeiken..

ik vind het idee erachter heel tof, maar de sound is echt wack.. er zit totaal geen body in.. het is net alsof je het in fruity gemaakt hebt maar de moeite niet hebt genomen om het af te mixen..

verder zit er ook geen agressie in de loopjes.. het is vrij tam en plat.. ik zie dit eerder als een leuk loopje dat ik nog eens door de mangel gooi om er weer een remix van te maken..

Back