sequential circuits pro-one

plus

Nieuwkomer
hallo ik heb een sequential circuits pro-one staan ( in goede staat) waar ik te weinig mee doe.
ik vraag me af wat deze waard is.

kan iemand mij hier iets over zeggen.

bvd

Als hij echt in een goede staat is, tussen de 900,- en de 1.000,- zo'n beetje? Het gaat hard met de stijgingen de laatste tijd maar volgens mij is de Pro One niet erg meegelift... (zijn er ook veel van gemaakt, ongeveer 10.000 stuks).

Maarrrrr....wel een erg fijne synth hoor. Ik zou goed bedenken of je hem inderdaad wel kwijt wilt :)

Ik vind van wel. Mijn tweede Pro-One met midi kocht ik zo'n drie jaar geleden voor 600 euro en nu zijn de prijzen al tussen de 800 en de 900.
Mijn eerste Pro-One kostte 300 gulden, maar dat was begin jaren negentig... die is er helaas opeens spontaan mee opgehouden.
Een geweldige synthesizer die de Minimoog naar de kroon steekt, maar hij ging toch snel weg voor een Mono/Poly, omdat hij aan het arsenaal van o.a. Minimoog en Andromeda niets toevoegde. Pure luxe natuurlijk...
En de Mono/Poly ging weer weg voor de Little Phatty en die houd ik!

Een geweldige synthesizer die de Minimoog naar de kroon steekt, maar hij ging toch snel weg voor een Mono/Poly, omdat hij aan het arsenaal van o.a. Minimoog en Andromeda niets toevoegde.

zeg, ga jij eens even je mond spoelen! :koffie::biertje:

de minimoog naar de kroon steken..... zo'n budget cem bakkie.... op wat voor manier dan??!!

pro-one is natuurlijk een leuke synth, heeft meer modulatiemogelijkheden dan de minimoog bv, maar is natuurlijk van een heel andere klasse, qua geluid en qua bouw (binnenkant en buitenkant).

er is ook nog wel eens iets mis mee, toetsenbord is een aandachtspunt en bepaalt mede de prijs (membrane of j-wire, meestal moeten er nieuwe rubbers, tenzij je ook castagnetten wil spelen op je synth.)

hij was even doorgestegen toch, voor de crisis, naar 1000-1100, maar al snel weer teruggezakt naar 800-850 en ik zie ze echt regelmatig voor minder dan die 800.

j-wire toetsen, de synth in echt goede staat (schakelaars schoon en goed werkend, geen klappertoetsen, geen gekraak van potmeters, verder ook alles in orde en netjes om te zien) zou ik denken aan 850, evt 900.

als ie gewoon goed is, 800.

dit beestje wil ik nog steeds wel hebbe, echter een LP lijkt me een mooi alternatief...

De bouwkwaliteit van de Pro One (knoppen etc.) laat inderdaad wel te wensen over, maar in de praktijk heb ik er echt geen last van. Al moet ik wel echt een keertje aan nieuwe bushings, maar ik ben te lui om er achteraan te gaan :gaap:

Als het gaat om de sound dan vind ik het eerlijk gezegd meer een kwestie van smaak, dan dat je kan zeggen dat de een de ander naar de kroon steekt. Natuurlijk is een Minimoog veel gewilder (en duurder) en haal je daar geluiden uit waar een Pro One niet aan kan tippen. Maar dat laatste is omgekeerd ook het geval omdat een Pro One gewoon een heel ander karakter heeft. Hij klinkt veel strakker en directer ("in your face") als ik het zou moeten typeren, en zoals gezegd kan je je met de modulatie-opties op terrein begeven waar de Mini alleen van kan dromen. Vroeger was de tegenhanger van de Mini de Odyssey vanwege de verschillen tussen deze bakken. Ik denk dat de Pro One klankmatig meer aan de kant van de Oddy zit.

Maar ja, waar hebben we het over.....je kunt ze beter gewoon allemaal hebben :maffia:

lijkt me juist meer de minimoog en de pro one meer een engelse punker oid :D

lekker strak synthje hoor, zou mooi naast m'n minimoog staan ( als er plaats en geld was )

@Leo: mond gespoeld met Lysterine, maar ik neem niets terug, want de uitdrukking betekent dat hij de Minimoog niet overtreft. Feit is ook dat mijn Minimoog niet weggaat - mede op jouw aanraden - en dat ik geen Pro-One meer heb. Maar als je een Pro-One in goede staat hebt zonder andere klankmatig vergelijkbare synths erbij, dan is dit een bak die je moet koesteren. Er komt altijd wel weer een moment waarop hij je inspireert.

Het doet me genoegen dat je nog plezier met mijn ex Pro-One hebt Hooihuis, alhoewel ik hem niet echt mis.
Als er één monofoontje de MiniMoog naar de kroon steekt en misschien wel ontkroont is dat de OSCar wel.
Een hele brute synth.

als je naar de synthese en extra mogelijkheden kijkt van de pro-1 dan is het antwoord al snel duidelijk toch...?
nou ja, zo denk ik dan altijd :)

ja, op die manier dus wel (althans, niet de synthese, maar wel de extra (modulatie) mogelijkheden), dat is zeker zo, als je tenminste even vergeet dat de pro one schakelaars en potmeters wat meer vuil- en slijtage gevoelig zijn dan die van de minimoog. als je dat erbij zou willen betrekken dan..... :engel:

ga toch weg man :doei: de pro-one steekt de minimoog naar de kroon.......

de sci pro-one is een heel leuke synth, maar legt het op allerlei fronten af bij de minimoog. al was het maar vanwege de prijs ;)

ja, op die manier dus wel (althans, niet de synthese, maar wel de extra (modulatie) mogelijkheden), dat is zeker zo
modulatie is gewoon een onderdeel van synthese... waarom je die 2 seperaat neemt snap ik ff niet...
of bedoel je de sequencer en arpeggiator?

ik ervaar modulatie meer als onderdeel van de interface denk ik. als ik er nog eens over nadenk, is voor allebei wat te zeggen.

hoe dan ook, pro one = leuk, maar het is geen kwestie van smaak als we samen vaststellen dat de minimoog in een andere (hogere) klasse zit ;) toch?

Back