post hier een track van 20 jaar geleden..

wat een tijd was dat zeg, alto was ik haha
:D :okdan:
Dit was dan niet zoveel later toch best wel een lekker experimentje van je.. :okdan: Can you feel it.. I wanna take you all the way.. ik heb inspiratie geloof ik :D
Al zat ik naast mijn Atari ST avonturen ook in een bandje... waar ik met veeeels te lang haar en een basgitaar stond te schreeuwen voor een microfoon :D

haha nou ja met stappen was ik alto, maar maakte niet per se alto muziek :)

ik hoor tracks die 20% beter zijn dan hedendaagse muziek :D

wat een coole track MacGyverGear.. leuk ik heb genoten.

A Live Piece van Phochos uit 1993. Zoals de titel aangeeft LIVE opgenomen.

Attachments

• ALivePiece.MP3
    6,3 MB · Bekeken: 144
je kan toch een live act registreren en op tape zetten?

Het was LIVE ingespeeld zonder toevoeging van sequencers en work stations e.d. Dus in één take.

20 jaar geleden maakte ik dit. En het kwam een jaar later op m'n eerste plaatje.
Niet eens onsuccesvol, al zeg ik het zelf. Lees de reacties op YouTube maar, o.a. deze:
"i want this tune played at my funeral. the best track ever for me".
Lol! En dat heb ik niet eens zelf geschreven..... :)

http://www.youtube.com/watch?v=T3JYWF4lHOc

gear:

TB-303 (geleend)
TR-808 (geleend, zonder plastic zijkanten waardoor ik nog een 220v schok kreeg)
Boss SE-50 FX
Yamaha TX16W sampler (getriggerd door de 808 )
DJ mixer (prut ding van Phonic geloof ik)
opgenomen op een Aiwa cassettedeck

Thats it.

Zie: [ Discogs ]

dik

hee sander..
via jou kwam ik nog eensop het idee om miss djax eens wat tracks op te sturen, zij had net dat x beats label erbij opgericht voor de meer breakbeats en drum& bass achtige dingen.
ik vond het toen wel grappig dat ze een hele rustige track uitkoos om daarop uit te brengen terwijl zijnmeestal het van stevigere hout zaagt men planken werk deed..
http://www.youtube.com/watch?v=RCkyDAN_2Fk&feature=channel_video_title
dit is ook al weer zo,n 12 jaar geleden..
de trompet is door een zekere han de groot ingespeeld los zonder begeleidings muziek zodat ik wat te sampelen en te knippen had
hier hoor je voornamelijk de kurzweil k2500

dik

dikst!

damn, dat ik die thread nu pas zie. ik was vrij jong in die tijd, maar samen met mijn neef naar tapes luisteren met dit soort muziek van larocca(xradio?) ofzo en helemaal fan zijn met 12 tot 14 jaar. In het hoge noorden was er sowieso weinig op dit vlak. omg, helden zijn jullie! :)

Ik weet dat er meer helden uit de 88-92 tijd hier rondzwerven, maar echt, hierdoor heb ik uiteindelijk een tracker leren gebruiken en een geluidskaart gekocht voor in de PC enzovoort...

Het was LIVE ingespeeld zonder toevoeging van sequencers en work stations e.d. Dus in één take.
knap! vooral die razendsnelle arpeggios en de strakke drums en dat dan meer dan 6 en een halve minuut zo volhouden ook nog!
alleen die lead is nog een mysterie, hoewel ik wel een vermoeden heb waarmee die zou kunnen zijn gespeeld nutuulk (wat het alleen NOG maar knapper maakt)...

knap! vooral die razendsnelle arpeggios en de strakke drums en dat dan meer dan 6 en een halve minuut zo volhouden ook nog!
alleen die lead is nog een mysterie, hoewel ik wel een vermoeden heb waarmee die zou kunnen zijn gespeeld nutuulk (wat het alleen NOG maar knapper maakt)...

Als ik het me goed herinner heb ik toen de solo op een Korg Poly800 gespeeld. Had in ieder geval toen de volgende instrumenten:

Yamaha PSR600, Korg Poly800, Akai S900 (voor sequence en ritme), Roland E15.:okdan:

ah, dus toch wel...

Ik heb het gesampled van de Yamaha PSR600, die had een programmeerbare sequencer en drumcomputer, maar omdat ik tijdens het opnemen de PSR600 nodig had voor de strijkers en nog wat anders, kon ik de sequencer/drums niet laten meelopen, dus heb ik dat gesampled in de S900.:D

wat een coole track MacGyverGear.. leuk ik heb genoten.

Leuk om te horen dat het na al die jaren toch nog gewaardeerd wordt :) 'k was het bandje kwijt maar een maatje van me waar ik wel es wat samen mee opnam kwam laatst met wat opnames aanzetten :okdan:

Oh.. btw nog een kleine correctie de Casio CZ-1 moest een FZ-1 da's een klinker verschil maar 't is ineens wel een sampler dan.

A Live Piece van Phochos uit 1993. Zoals de titel aangeeft LIVE opgenomen.

Het klinkt idd wat complex voor live tenzij je 3 paar handen hebt :D maar wat maakt het uit.. het klinkt goed.. Live gesampeld dan maar :mega:
De geluidskwaliteit van de tape is ook nog goed.. mijn ouwe opnames komen om in de drop-outs ;{ 'n Dat-recorder was toen nog geen optie voor de arme home-studio muzikant helaas :(

Het klinkt idd wat complex voor live tenzij je 3 paar handen hebt :D
de 11de vinger zou het wel niet geweest zijn die die lead heeft gespeeld idd...
maar met 1 hand de drums zo rete strak en met de andere die arpeggiator was ook wel meteen een tikkeltje verdacht moet ik zeggen...
inmiddels is het dus duidelijk dat er toch wel sequencers zijn gebruikt...

de 11de vinger zou het wel niet geweest zijn die die lead heeft gespeeld idd...
maar met 1 hand de drums zo rete strak en met de andere die arpeggiator was ook wel een tikkeltje verdacht moet ik zeggen...

Ik speelde de meeste partijtjes wel Live in via de Atari toen.. maar daarna natuurlijk ff quantizen en Live de nootjes bijschaven voor zover dat mogelijk was in dat kleine stukje beeld wat je zag :D Maar een ritme uit een sequencer / keyboard / of drumcomputer opstarten door de play toets in te drukken daar is natuurlijk niets "Live" aan..
Maar de rest van partijen zijn dan Live gespeeld en de begeleiding Live opgestart en samen opgenomen misschien dat dat bedoeld wordt. :mega:

Live is vandaag de dag ook maar een loos begrip. Zo stond ik 'n paar jaar geleden bij de techniekhoek tijdens een optreden van een heeeel bekende zanger.
De microfoon ontvanger liet op bepaalde passages ineens geen signaal zien terwijl er wel een hele hoge noot gezongen werd.. vreemd :D

Back