Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
wat een tijd was dat zeg, alto was ik haha

20 jaar geleden maakte ik dit. En het kwam een jaar later op m'n eerste plaatje.
Niet eens onsuccesvol, al zeg ik het zelf. Lees de reacties op YouTube maar, o.a. deze:
"i want this tune played at my funeral. the best track ever for me".
Lol! En dat heb ik niet eens zelf geschreven.....
http://www.youtube.com/watch?v=T3JYWF4lHOc
gear:
TB-303 (geleend)
TR-808 (geleend, zonder plastic zijkanten waardoor ik nog een 220v schok kreeg)
Boss SE-50 FX
Yamaha TX16W sampler (getriggerd door de 808 )
DJ mixer (prut ding van Phonic geloof ik)
opgenomen op een Aiwa cassettedeck
Thats it.
Zie: [ Discogs ]
hee sander..
via jou kwam ik nog eensop het idee om miss djax eens wat tracks op te sturen, zij had net dat x beats label erbij opgericht voor de meer breakbeats en drum& bass achtige dingen.
ik vond het toen wel grappig dat ze een hele rustige track uitkoos om daarop uit te brengen terwijl zijnmeestal het van stevigere hout zaagt men planken werk deed..
http://www.youtube.com/watch?v=RCkyDAN_2Fk&feature=channel_video_title
dit is ook al weer zo,n 12 jaar geleden..
de trompet is door een zekere han de groot ingespeeld los zonder begeleidings muziek zodat ik wat te sampelen en te knippen had
hier hoor je voornamelijk de kurzweil k2500
YouTube - Pallas (A taste of Ulysses EP) - Are you in heaven?, Lower East Side Records 1991
jemig, das exact 20 jaar geleden dat ie uitkwam![]()

knap! vooral die razendsnelle arpeggios en de strakke drums en dat dan meer dan 6 en een halve minuut zo volhouden ook nog!Het was LIVE ingespeeld zonder toevoeging van sequencers en work stations e.d. Dus in één take.
knap! vooral die razendsnelle arpeggios en de strakke drums en dat dan meer dan 6 en een halve minuut zo volhouden ook nog!
alleen die lead is nog een mysterie, hoewel ik wel een vermoeden heb waarmee die zou kunnen zijn gespeeld nutuulk (wat het alleen NOG maar knapper maakt)...
ah, dus toch wel...Akai S900 (voor sequence en ritme)
ah, dus toch wel...

wat een coole track MacGyverGear.. leuk ik heb genoten.
'k was het bandje kwijt maar een maatje van me waar ik wel es wat samen mee opnam kwam laatst met wat opnames aanzetten A Live Piece van Phochos uit 1993. Zoals de titel aangeeft LIVE opgenomen.
maar wat maakt het uit.. het klinkt goed.. Live gesampeld dan maar
'n Dat-recorder was toen nog geen optie voor de arme home-studio muzikant helaas 
de 11de vinger zou het wel niet geweest zijn die die lead heeft gespeeld idd...Het klinkt idd wat complex voor live tenzij je 3 paar handen hebt![]()
de 11de vinger zou het wel niet geweest zijn die die lead heeft gespeeld idd...
maar met 1 hand de drums zo rete strak en met de andere die arpeggiator was ook wel een tikkeltje verdacht moet ik zeggen...
Maar een ritme uit een sequencer / keyboard / of drumcomputer opstarten door de play toets in te drukken daar is natuurlijk niets "Live" aan..