2-Trance feat DJ P.H.F

2-Trance

Ingeburgerd
Wij hebben ongeveer 2 weken geleden een project met een duitser producer DJ P.H.F afgesloten.
de titel van het nr is Ocean Of Love, en de stijl van de song is commerciele trance!

Wij zijn heel erg benieuwd wat jullie van dit nummer vinden, alleen kunnen wij helaas niet de hele song geven maar een klein stukje van het nr ;{

Dit is de rechtstreekse link naar het nr:
2-Trance feat DJ P.H.F - Ocean Of Love

Tja ik vind het een beetje afgezaagt/onorgineel/alles-in-een-dozijn-muziek maar het klinkt lekker commercieel en dat heeft tot doel dat je flink veel geld ermee kunt verdienen. Dat laatste vind ik het fantastisch:okdan:. Wat wij altijd leuk vinden is te weten te komen hoe en met welke synths artiesten hun nummer gemaakt hebben, wat voor effecten op de strings zitten en hoeveel knoppen jullie gedraait hebben;)

Melody klinkt wel leuk en opgewekt
Alleen van deze soort muziek zijn er al 1000'en en deze valt daar ook onder.
Nee niet echt vernieuwend.
Is goed maar springt er niet uit.

Groetjes
Kareltje

Ondanks het feit dat het commercieel bedoeld is, en het er idd qua originalieit en dergelijke nog aan schort betwijfel ik ook ten zeerste of het commercieel ook wel interessant genoeg is. Wil je met deze stijl trance scoren, dan moet je denk ik toch iets pakkenders hebben, tenminste als ik met mijn beperkte kennis van commerciEe trance op mijn gehoor af ga. Dat synth geluidje komt me te bekend voor en hoor ik daar niet Robert Miles op de achtergrond mee pingelen?

De productie zit wel ok in elkaar, zij het dat het imho net ietsje minder dof mag. Zoals J-Run al zei ben ik wel benieuwd naar hoe en waarmee jullie het trackje in elkaar hebben gezet.

Succes in ieder geval en misschien zie ik jullie ooit nog wel verschijnen in de top 40. :)

Klinkt goed! Eigenlijk zoals het hoort te klinken.. Tja, en dat het niet orignineel is so what? Je hoeft niet per se vernieuwend te zijn vind ik. Als het maar goed klinkt... en dat is het geval bij dit stukje muziek.

Goed gedaan...

Het piano-melodietje is bijna hetzelfde als in 'Madelyne - Beautiful Child'.

Verder heb ik dit soort nummers al 100000 keer gehoord.

Tja, als je dit 6 jaar geleden ofzo uit had gebracht...of wat zeg ik 8 jaar geleden...heel strak geproduceerd, goed uitgebalanceerd, goed gemixt, maar levensloze, karakterloze shit...sorry, ik hoor dat jullie best muzieaal zijn, waarschijnlijk goed kunnen componeren en aarrangeren en een lekker geluid kunnen produceren, de tools zijn er en het talentwaarschijnlijk ook, maar dit stukje muzak ontbreekt het aan elk gevoel, elke originaliteit...standdaard drumloopje, standaard (nova?) arpje, standaard stingeluidjes en een miles pianootje...Gaan jullie wel 's naar feesten ofzo? Denk je echt dat mensen hier op uit hun dak kunnen gaan (tenzij er heeeeeel veel pep aan te pas komt)...

Misschien moet je ophouden met proberen te klinken zoals anderen (anderen een paar jaar terug) en je eigen geluid moeten proberen te ontwikkelen.

word er ook niet echt warm of koud van moet ik zeggen,vind het tot nutoe allemaal een beetje flauwtjes,zit niet echt een killermelody in hahhha nee grapje onder de forumleden:D

Het doet me ook niks dit nummertje! Ts al z'n uitgemolken concept dit onorginele samples, flauwe beat geen verassingen!! Comercieel hoeft niet perse van die chessy herrie te zijn, probeer eens wat stijlen te combineren maar dan met een commercieel tintje er aan! maar goed als je hier ook je geld mee kan / wil verdienen dan moet je dat natuurlijk zelf weten!!

good luck!!

Jammer dat jullie het nummer niet helemaal (willen? ) laten horen; Het is nu te gemakkelijk om het helemaal af te zeiken met de welbekende 13 in een dozijn, na-aperij en oncreatieve argumenten neer te sabelen.

Het arrangement, de opbouw en de (eventuele) vibe komen in dit fragmentje totaal niet aan bod.

Positief is de sound, de mix, die lijkt me prima in orde.

Maar voor de rest, kan ik helaas niet anders dan me bij mijn voorgangers aan te sluiten.

Origineel geplaatst door Oxy-Yan
Jammer dat jullie het nummer niet helemaal (willen? ) laten horen; Het is nu te gemakkelijk om het helemaal af te zeiken met de welbekende 13 in een dozijn, na-aperij en oncreatieve argumenten neer te sabelen.

Het arrangement, de opbouw en de (eventuele) vibe komen in dit fragmentje totaal niet aan bod.

Positief is de sound, de mix, die lijkt me prima in orde.

Maar voor de rest, kan ik helaas niet anders dan me bij mijn voorgangers aan te sluiten.

Vind de sound zo ongelofelijk geil ook weer niet! maar mischien vind de rest van Nederland,duitsland dat wel niet,mischien slaat ie aan tussen 3 en 6 snachts op de box

Origineel geplaatst door justin
Vind de sound zo ongelofelijk geil ook weer niet! maar mischien vind de rest van Nederland,duitsland dat wel niet,mischien slaat ie aan tussen 3 en 6 snachts op de box

:confused: hee....je moet ook niet denken dat ik er een stijve van krijg hoor...zo geil nou ook weer niet:D

Origineel geplaatst door Oxy-Yan
:confused: hee....je moet ook niet denken dat ik er een stijve van krijg hoor...zo geil nou ook weer niet:D

nou zo te zien staat dat smurfje wel met zijn kontje naar ons toe,dat zegt genoeg hahhhha:D nee geintje,zoveel feedback met een paar leuke smurfegrapjes;)

ja het is commercieel , er is nog steeds markt voor dit soort
nummers en als je ervoor kiest om muziek te maken
en er ook geld mee wil verdienen is dat prima.
Er zijn echter nog veel meer mensen die muziek maken wat
ook interessant is maar misschien niet het geluk en net niet
de weg weten naar het grote plubliek.
Ik hoor soms hele mooie nummer maar weet dat het commercieel niet
interessant is om dit op CD te zetten dit is natuurlijk erg jammer,
zo heb je kans dat je toch andere muziek gaat maken wat dan minder
is maar commercieel wel interessanter is.
Het is net waar je voor kiest.

veel succes met jullie nummers en ik zal zeker een keer naar de clip kijken.

ik vind het een beetje flauw hoor om dit af te gaan zeiken.. Dit liedje klinkt tenminste professioneel... het klinkt naar mijn mening zoals veel andere platen qua sound.. dus als voor die andere platen een markt is dan is hier denk ik ook mee te scoren...

Dat het niet origineel maakt me niet zo veel uit. Het klinkt tenminste niet zo cheesy als die boozywoozy crap of andere ski-hut shit. Als je zo een plekje kan veroveren in platenlabelland kun je die later gebruiken om wat gedurfder werk uit te brengen.

Mensen die per sé een eigen stijl willen neerzetten nemen meer risico om door te breken bij het grote publiek. Dat is dan gewoon waar je zelf voor kiest. Hardcore dudes zal het geen fuck uitmaken als ze geen moer verkopen als ze maar hun eigen ding kunnen doen. Nouja, als ze daar mee kunnen leven is er niks aan de hand.

Ik vind gewoon dat je commercieel en commercieel hebt. Het is niet per se slecht...

Laten we dit even in perspectief plaatsen. De jongens die dit gemaakt hebben zijn 16 en 17 jaar jong, er zijn hier op dit forum mensen van dik in de 30 met 4 keer zoveel gear die dit niveau niet kunnen halen. Melodisch is het goed, de sound is behoorlijk professioneel, de geluiden zijn niet vernieuwend maar passen wel goed bij de melodie.
Ik denk als julie wat meer muziek leren kennen dan alleen top40(echte goeie techno en house), en je goed laat inspireren, kunnen julie het nog ver gaan schoppen.
Julie moeten wel wat meer gaan experimenteren met synths, en van de presets af blijven. Dat ene melodietje had je ook met een ander,, spannender geluidje kunnen spelen,, in dat geval had dit nummer veeeel meer indruk gemaakt.
Ook hier geldt weer,,, deze stijl van trance is een beetje aan het doodbloeden, zorg dat je to the point bent en er klaar voor bent om iets vernieuwends te brengen.

Maar dudes,,, ik heb er wel vertrouwen in

Oh en luister eens naar APhex Twin en Squarepusher, laat je inspireren door de manier waarop zei vernieuwende geluiden combineren met melodien.

2-Trance Proficiat! Knap hoor! Eigenlijk niks op aan te merken. Buiten dat het spijtig is dat ik het niet helemaal kan horen ;)

Kan ferm wat leren van jullie!

En dat het liedje origineel is? Speelt dat een rol? Tuurlijk niet! Het gaat om amusement, plezier, fun!

:okdan:

ik weiger dit nummer te luisteren want ik weet op voorhand al dat er toch niets positiefs zou uitkomen, ten eerste omdat ik trance kut vind en ten tweede omdat ik commercieele trance al helemaal kut vind...

maar ik lees hier dat deze producers best talent hebben dus vind ik dat ze zich maar eens moeten gaan bezig houden met vernieuwing... ik vind dat iedere producer zich daar mee moet bezighouden want anders bloedt de scene gewoon dood. en dat vind ik dat al heel lang bij trance gebeurd is. alles klinkt toch gewoon hetzelfde.. wel ik word er echt niet goed van. pure uitbuiting en uitmelking. time for a change!

Back