2-Trance feat DJ P.H.F

sorry :-)

men reply was half on-topic hoor :)

zo heb het 'nummer' toch maar even gedownload... ja wat kan ik erover zeggen... het klinkt gewoon zoals elk ander trance nummer, en dat kan je zowel positief als negatief opvatten.

positief aangezien je dit gewoon dus in een discotheek kunt draaien en het zou totaal niet opvallen tussen producties van bekende producers.

negatief aangezien het gewoon erg cliché en uitgemolken is. mij doet het persoonlijk niets. heb dit soort dingen al echt te vaak gehoord en zoals ik reeds eerder zei, vind ik dat het al veel langer tijd is voor vernieuwing. trance heeft zijn beste tijd nu wel gehad. verzadigd vind ik het.

maar nogmaals, de kwaliteit van dit korte stukje is erg hoog. helaas kan er niet veel over het arrangement gezegd worden.

mzzl

Origineel geplaatst door Furious5
ik vind het een beetje flauw hoor om dit af te gaan zeiken.. Dit liedje klinkt tenminste professioneel... het klinkt naar mijn mening zoals veel andere platen qua sound.. dus als voor die andere platen een markt is dan is hier denk ik ook mee te scoren...

Dat vraag ik me toch een klein beetje af: het is namelijk niet eens de commerciele sound die nu in is, maar de commerciele sound van toch al weer een paar jaartjes geleden. En we zijn volgens mij nog niet toe aan een revival. En daarnaast kijkt een goede marketeer niet naar waar alle concurrente al zitten, maar jaja naar het GAT in de markt.

Dat het niet origineel maakt me niet zo veel uit. Het klinkt tenminste niet zo cheesy als die boozywoozy crap of andere ski-hut shit. Als je zo een plekje kan veroveren in platenlabelland kun je die later gebruiken om wat gedurfder werk uit te brengen.

Idd.

Mensen die per sé een eigen stijl willen neerzetten nemen meer risico om door te breken bij het grote publiek. Dat is dan gewoon waar je zelf voor kiest. Hardcore dudes zal het geen fuck uitmaken als ze geen moer verkopen als ze maar hun eigen ding kunnen doen. Nouja, als ze daar mee kunnen leven is er niks aan de hand.

Ik vind gewoon dat je commercieel en commercieel hebt. Het is niet per se slecht...

Ja en nee. De *echte* bijvertjes in muziekland zijn niet de Jamai's die klinken zoals iedereen, maar de artiesten die kunnen blijven vernieuwen en een eigen karakter hebben....een eigen sound.

Zelfs commerciele artiesten als Madonna en 2unlimited hadden een heel eigen geluid en deden (doen) continu verfrissende dingen. Je wilt niet degenen zijn die naaapt maar degene zijn die nageaapt worden.

Origineel geplaatst door bazziman
Dat vraag ik me toch een klein beetje af: het is namelijk niet eens de commerciele sound die nu in is, maar de commerciele sound van toch al weer een paar jaartjes geleden. En we zijn volgens mij nog niet toe aan een revival. En daarnaast kijkt een goede marketeer niet naar waar alle concurrente al zitten, maar jaja naar het GAT in de markt.

Idd.

Ja en nee. De *echte* bijvertjes in muziekland zijn niet de Jamai's die klinken zoals iedereen, maar de artiesten die kunnen blijven vernieuwen en een eigen karakter hebben....een eigen sound.

Zelfs commerciele artiesten als Madonna en 2unlimited hadden een heel eigen geluid en deden (doen) continu verfrissende dingen. Je wilt niet degenen zijn die naaapt maar degene zijn die nageaapt worden.

Mensen, dit wordt niet onze eerste single hor, :) maar dat wordt In My Dreams!
Binnenkort heb ik daar ook een preview van, ben erg benieuwd wat jullie daarvan vinden.

:)

het is wel leuk om te lezen, iedereen heeft z'n eigen mening en dat is erg leuk!
wij hebben ook dome nep producers gehad die ons helemaal afzeikte, dat mensen het nog niet eens hadden gehoord
en al zeiden dat het tog wel bagger is, dat was op de clubcharts forum, ben daar nooit lid van geworden.

we vinden het hier veel gezelliger hier zitten tenminste de echte professionele muziek luisteraars en producers!

Echt super 8)

Het is absoluut niet mijn stijl, maar in de Top40 heb ik wel 100x goedkopere "trance" gehoord hoor! Ik bedoel, tegenwoordig wil de massa toch helemaal geen muziek meer? Nee het moet gangsta rnb zijn, mooie meiden en vooral geen vernieuwing. Dát is een hele andere discussie.

Het klinkt vooral professioneel, en de mix lijkt me wel heel erg voor de radio toegspits, want ik hoor maar bar weinig basslaag (is niet negatief bedoelt..).
Ook de andere stukjes op jullie site klinken niet heeel erg verkeerd, als je weet dat jullie toen nét 11 en 12 waren?
Het maakt me echt nieuwgierig wat jullie toen motiveerde... ( ik was in die tijd nog druk bezig met lego-ruimtevaartuigen te bouwen :) )
en hoe jullie, zeker in de tijd toen informatie tot produceren, anders dus dan nu, nog helemaal niet zo makkelijk beschikbaar was! En welke middelen hebben/hadden jullie?
:halleluja

PS: wie is die duitse producer, en hoeveel invloed heeft hij gehad?

Ik heb je track geluisterd, normaal doe ik dat niet, maar ik herkende je foto en naam ergens van...

Het zit allemaal technisch goed in elkaar, maar qua originaliteit krijg je geen credits van me, want dit is zooooo uitgemolken. Ik denk ook niet dat dit tegenwoordig nog aanslaat. Mischien als je er een vocal in gooit, dat t dan wel aanslaat op het top40 publiek. Kijk naar milk inc. en dat soort dingen...

veel succes ermee!

Origineel geplaatst door forcesupreme
Het zit allemaal technisch goed in elkaar, maar qua originaliteit krijg je geen credits van me, want dit is zooooo uitgemolken. Ik denk ook niet dat dit tegenwoordig nog aanslaat. Mischien als je er een vocal in gooit, dat t dan wel aanslaat op het top40 publiek. Kijk naar milk inc. en dat soort dingen...

veel succes ermee!

milk inc. kan ik na het horen altijd nog wel wat mee neurien of zingen (stel je hier niet iets al te letterlijk bij voor)
maar dit nr. was ik alweer vergeten voor het gedaan was.. :erm:

wel goed gemaakt.. :okdan: en het klintk ook goed..maar voor mij niks erin wat blijft hangen. :confused:

milk inc. kan ik na het horen altijd nog wel wat mee neurien of zingen (stel je hier niet iets al te letterlijk bij voor)

Ieder commercieel trance nummer kan je mee neurien of zingen als je het 10x per dag hoort. Als zoiets als dit uitgebracht wordt en een hit zou worden zou iedereen het kunnen neurien. Want als 1 iemand het gaat neurien dan begint de rest ook. Dit is een van de redenen waarom deze muziek makkelijk scoort, maar ik blijf erbij dat dit een beetje erg onorigineel is, maar jullie hebben wel talent. Doe er dus wat mee in de toekomst;)

Oja hier kun je lezen wat wij/dit forum vinden van trance: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=4158

Gefeliciteerd! ik vind het echt kanp dat jullie zulke slechte muziek kunnen maken en er dan ook nog veel geld mee verdienen. :okdan: :doei:

Origineel geplaatst door bounce
Gefeliciteerd! ik vind het echt kanp dat jullie zulke slechte muziek kunnen maken en er dan ook nog veel geld mee verdienen. :okdan: :doei:

Hahaha, ROFL :biertje:
Eigenlijk ben ik het ook wel met hem eens.
Ik hoor maar 2 akkoorden met wat piano gepingel die ook nog eens sterk lijkt op de track van Madelyne - Beautiful Child.
Wel een ontzettende hoop apparatuur hebben jullie zeg?
Toevallig rijke ouders of zelf een loterij gewonnen?
Ik kan alleen maar dromen van zo'n rij met apparatuur. =(

Origineel geplaatst door mindtwist
maar dit nr. was ik alweer vergeten voor het gedaan was.. :erm:

wel goed gemaakt.. :okdan: en het klintk ook goed..maar voor mij niks erin wat blijft hangen. :confused:

Een waarheid als een koe...elk goed nummer heeft iets vervrissends, iets pakkends, iets unieks nodig, een melodie of een geluidje waardoor dat nummer direkt opvalt en waardoor je het nummer elke keer direkt herkent.

Origineel geplaatst door 2-trance
wij hebben ook dome nep producers gehad die ons helemaal afzeikte, dat mensen het nog niet eens hadden gehoord
en al zeiden dat het tog wel bagger is, dat was op de clubcharts forum, ben daar nooit lid van geworden.

we vinden het hier veel gezelliger hier zitten tenminste de echte professionele muziek luisteraars en producers!

Echt super
Ik denk dat we hier meer respect hebben. Ik kom daar wel vaak, en daar zijn natuurlijk ook genoeg "echte professionele muziek luisteraars en producers".

k ben wel benieuw wat jullie met de rest van het nummer hebben gedaan. k zou em kopen als er nog iets anders gaat gebeuren. Als het bij deze twee akkoorden blijft en dit de klank voor de rest van de track is dan niet.

Origineel geplaatst door Fredd-E
het klinkt gewoon zoals elk ander trance nummer
mzzl

in een notendop...maargoed dat geldt voor 90 % van de geposte tracks hier...

Origineel geplaatst door 2-Trance
Mensen, dit wordt niet onze eerste single hor, :) maar dat wordt In My Dreams!
Binnenkort heb ik daar ook een preview van, ben erg benieuwd wat jullie daarvan vinden.

:)

het is wel leuk om te lezen, iedereen heeft z'n eigen mening en dat is erg leuk!

Echt super 8)

Ik zit ook bij dat forum, en ik heb nog nooit een probleem met iemand gehad daarzo! Hartstikke gezellig forum daar hoor!
Maar dat ze jullie afzeiken is idd niet netjes. hoe hebben ze dat gedaan dan? Je moet toch eerst lid zijn voordat je daar iets mag posten...

Origineel geplaatst door forcesupreme
Ik zit ook bij dat forum, en ik heb nog nooit een probleem met iemand gehad daarzo! Hartstikke gezellig forum daar hoor!
Maar dat ze jullie afzeiken is idd niet netjes. hoe hebben ze dat gedaan dan? Je moet toch eerst lid zijn voordat je daar iets mag posten...

:) nee kijk, toen wij op tv waren geweest had een jongen van 15 jaar, (jaloerze producer) daar een topic gemaakt dat het een lachtertje was enz!
en daardoor kwamen er heel veel reacties wel 100!! maar ze waren niet allemaal slecht hor maar een paar hadden wel hele jaloerze opmerkingen!

kijk ik vindt iedereen mag z'n mening geven, maar om bijvoorbeeld te zeggen ik hoef niet eens naar de muziek te luisteren het zal tog wel bagger zijn! vindt ik absoluut erg dom!

en om daarna ook nog is ons forum onder te kladden met die rotzooi en ons gastenboek vindt ik wel heel erg ver gaan hoor!

Wij zijn ook altijd normaal tegen andere producers!

en ik geloof graag dat clubbcharts een heel gezellig forum is, maar een paar daar gewoon jaloers!

en daarom vinden we het hier zo gezelliig hier kraken jullie ons niet gelijk af zoals daar! :)

Leuk!

Ach ja, als je jong bent kun je alleen maar groeien toch?

LOL hebben is ook belangrijk. En als je happy met je muziek bent dan is dat toch supertof?

Denk wel dat er een causaal verband tussen leeftijd en het kiezen van je eigen stijl zit hoor. Maar soms kan je eigen stijl teveel afwijken van de grote massa en dat werkt ook niet altijd.

Maar even over die mix. Volgens mij zijn er op dat vlak voor jullie nog leuke uitdagingen. Hij is absoluut goed daar niet van maar denk nog dat er meer mee kan. Ik weet niet wat die producer allemaal in petto had hoor. Qua diepte en dynamiek van geluiden kun je nog meer op het randje gaan zitten waardoor het net even wat meer leven in komt. De mix als deze is een beetje fluweelzacht en soms wil je misschien een katoenen doekje. (dit is uiteraard puur persoonlijk) ;)

Origineel geplaatst door 2-Trance
:) nee kijk, toen wij op tv waren geweest had een jongen van 15 jaar, (jaloerze producer) daar een topic gemaakt dat het een lachtertje was enz!
en daardoor kwamen er heel veel reacties wel 100!! maar ze waren niet allemaal slecht hor maar een paar hadden wel hele jaloerze opmerkingen!

kijk ik vindt iedereen mag z'n mening geven, maar om bijvoorbeeld te zeggen ik hoef niet eens naar de muziek te luisteren het zal tog wel bagger zijn! vindt ik absoluut erg dom!

en om daarna ook nog is ons forum onder te kladden met die rotzooi en ons gastenboek vindt ik wel heel erg ver gaan hoor!

Wij zijn ook altijd normaal tegen andere producers!

en ik geloof graag dat clubbcharts een heel gezellig forum is, maar een paar daar gewoon jaloers!

en daarom vinden we het hier zo gezelliig hier kraken jullie ons niet gelijk af zoals daar! :)

Oooow, op die fiets... Volgens mij heb ik die topic wel eens zien staan, op zulke topics reageer ik niet eens...
Is idd een beetje triest...

Origineel geplaatst door bounce

Was benieuwd wanneer iemand die smilie zou gebruiken. ( :doei: ) Je kon eigenlijk al op je vingers na tellen dat deze post op een dergelijke discussie zou uitlopen. Kijk, ik gun jullie echt alle succes en jullie heben zeker talent. Toen ik die leeftijd had maakte ik echt veel grovere baggermuziek, zij het ten dele door zeeeer beperkte middelen, maar anderzijds denk ik dat jullie zeker door moeten gaan. Zoals iemand al zei in dit topic, als je misschien wat meer naar goede feesten e.d. gaat dat je toch wel meer een idee krijgt wat mensen echt aanspreekt of wat er nu leeft in de muziek, ook als je enigszins de commerciele kant op wilt gaan, zij het alleen al om ideeen op te doen.
Wat betreft het clubcharts forum, ik geloof dat ik daar destijds iets van mee heb gemaakt. Tuurlijk, er zit een aantal gozers tussen die nogal moeilijk kunnen doen, maar iets wat me wel bijstaat is dat jullie misschien net iets te pretentieus overkwamen. Dat lokt dergelijke reacties wel uit denk ik.
Kijk, mijn mening over de snippet die jullie hebben gepost veranderd geenszins; ik heb het te vaak gehoord en 't doet me niks, maar ik probeer 't even in een wat breder perspectief te plaatsen.

Succes verder!

Het is ook niet mijn favoriete tak van de housemuziek, wat dat aan gaat sluit ik me bij de meeste aan, maar iedereen heeft het hier ook over het feit dat je plezier moet hebben in hetgeen je maakt, dat is voor iedereen verschillend, en als hun hier plezier in hebben....lekker doorgaan dan, want het klinkt op zich zeker wel oke. Maar aan de andere kant....het is wel duidelijk dat deze twee jongens voor de centen gaan en dan is dit geen lang leven beschoren denk ik....
Dus jongens: lekker muziek blijven maken maar durf eens iets anders aan te pakken!

Back