Interessante rommel die weinig kost?

vindt ik er echt wel mooi uitzien

De TQ5 zie je vrij weinig maar is idd qua design iets beter gelukt.

Houdt er wel rekening mee dat met de meeste (oudere) edit programma's geen external midi-device kan ontvangen.. de Ysedit die onder de "Atari Steem" engine draait heeft die optie iig niet. Met de TX81z die onder diezelfde engine ook te editen valt moet je iedere keer met je muis naar het virtuele toetsenbord. Een merger is dan wel een optie maar toch...

De FB-01 is ook een cheap FM bakkie...
Hier een editor voor nop die wel werkt met extern toetstenbord.

Ik zat zelf ook vaak te denken aan een TX81z, je ziet ze zo af en toe nog tussen de 70 en 100 euro opduiken. Maar het is er bij mij toch nooit van gekomen..

+1 :okdan:
die van mij had ik ooit voor 5 tientjes. ik vind het nog steeds een zeer bruikbaar karaktervol ding,
en redelijk goed te programmeren ook.. de (sub)bassen vind ik mooier/dieper/ zwaarder dan menig analoge bak :okdan:

akai ax73/vx90

benk t ook mee eens de ax60 in module ,..goeie sound effe editor eraan en gaan 120.- eu soms
cem bak unison junos achtigh

en de ax73 is geen CEM bak maar heeft VCO's. Waarmee het toch niet meteen de klank heeft van een creamy Moog van het jaar kruik hoor. Maar wel een leuke synth als je wat plaats over hebt.

en de ax73 is geen CEM bak maar heeft VCO's. Waarmee het toch niet meteen de klank heeft van een creamy Moog van het jaar kruik hoor. Maar wel een leuke synth als je wat plaats over hebt.

De Ax 73 is een Ax 60 zonder sliders toch??? Heeft dezelfde Cems.. eat em daily :luv:

hollowsun.com schreef:
The AX73 was a simple analogue synthesiser based around the Curtis CEM 3394 chips that were used in several Sequential Circuits synthesisers at the time. These chips offered a single voltage controlled oscillator (VCO), a voltage controlled, resonant 24db/octave lowpass filter (VCF) and a voltage controlled amplifier (VCA) and six of these were employed to create the 6-voice AX73. Because all the circuitry used true voltage controlled circuitry, this gave a warmer sound that the digital synths (or the digitally controlled analogue synths) of the time.

http://www.hollowsun.com/gagnon/products/archive/ax73/index.html

ja, klopt het is een CEM synth. Wéér een CEM synth. Eenheidsworst. Nu kan worst natuurlijk erg lekker zijn. :)

Ik besef net dat ik ondanks een stevig lijstje synths nog nooit een CEM bak in huis heb gehad.

ja, klopt het is een CEM synth. Wéér een CEM synth. Eenheidsworst. Nu kan worst natuurlijk erg lekker zijn. :)

Ik besef net dat ik ondanks een stevig lijstje synths nog nooit een CEM bak in huis heb gehad.

Haha... eenheidsworst ja!! Maar best wel lekkere Cems in die AX73 hoor. Diezelfde Cems zitten ook in de Six-trak, Multi-trak en Max en kosten toch vaak veel meer... maar idd, zoals je al zegt, voor die AX73 moet je de ruimte hebben. Hier toevallig te koop.. http://link.marktplaats.nl/441709446

Echt typisch voor deze periode. Totaal 0,0 eigen opinie en creativiteit, alles wordt gekopieerd.
Voor degenen die denken dat vroeger alles beter was: in 2011 was het óók al kut.

Dan heb je de tabletopversie nog niet gezien.
Is een soort ouderwets antwoordapparaat.

Overigens best een leuke synth
Ook de B200 al eens bekeken, ook niet echt een schoonheid, een YS200 met speakers.

En dan is er ook nog een FB01, een FM synthmodule van Yamaha. Ook een paar keer gehad, net als de TQ5, YS100, YS200 en B200.

Er staat momenteel een Wavestate voor 275 op synthforum. Meer synth voor minder geld zal erg moeilijk worden. Het is dat ik er al eentje heb.

Back