Jupiter 80 eerste beelden + info

Ik weet niet of de volgende video al aan bod is geweest binnen deze thread:

Dat klinkt wel erg bruikbaar allemaal.
"Flagship" lijkt dan toch niet zo ver gegrepen...

Nu is de Jupiter80 ook wel meer dan enkel de synthengine.

Het klinkt inderdaad bruikbaar en degelijk. En dan kan je nog layeren en splitten ook, zowel met synthengine als met de akoestische engines. Instant Vangelissfeertjes lijken me dan niet ver weg.

Al bij al een heel degelijke livesynth voor zover ik zijn mogelijkheden ken. Met de D-beam "supernatural mixen" tussen 2 klanken geeft je (eindelijk eens) erg mooie mogelijkheden, zoals in een ander filmpje gedemonstreerd.

De JP-80 zit in mijn huis.Ok 3000 euro is veel,maar een oude JP-8 is tegenwoordig gemiddeld al 4000 euro waard en je hoort nog niet eens het verschil in klanken tussen de 80 en de 8 plus dat je met de 80 een wat duizend klanken in memory hebt.
Tuurlijk zal je zeggen dat je met een paar soft-synth's zo direct een paar duizend klanken hebt.
Maar een paar goede soft-synth's(ik zeg wel zeer goede soft-synth's,die de vergelijking kunnen doorstaan met de 80,kost ook bijna zoveel hoor).

cool! veel plezier ermee!

wel wat leuke sounds posten he :)

Heel veel plezier ermee sinew! En post inderdaad bij gelegenheid maar wat mooie voorbeelden.

Volgens mij weet jij de komende tijd wel wat doen, met zo'n hands-on bak met heel veel mogelijkheden en goede klank.

sinew1958 schreef:
en je hoort nog niet eens het verschil in klanken tussen de 80 en de 8
waarom, waarom toch? :erm: :doei:

Het is ook helemaal de bedoeling van de 80 niet om klankmatig zo dicht mogelijk bij de 8 te liggen. De bedoeling van beiden was om een zo goed mogelijke performance synth te maken, en dat betekent nu iets anders dan 25 jaar geleden. Al zal de 80 in zijn VA engine wel gelijkaardige en eveneens zeer goede resultaten kunnen maken.

Maar geniet van de juup80 als een juup80 en niet als een juup8. Net zoals destijds met de JP8000. Natuurlijk kan je met die VA engine -elke fatsoenlijke VA engine- gelijkaardige resultaten krijgen als een juup8, maar dat was uiteindelijk niet het hoofddoel of de meerwaarde van de JP8000. Die wordt nu ook net gewaardeerd voor zijn eigen karakter, niet voor zijn Juup8 imitatie. En zo zal het bij de Juup80 ook zijn. Die zal uiteindelijk gewaardeerd worden voor bv zijn layering van supernatural akoestisch met synth, niet omwille van een gelijkenis met deze of gene oude synth.

Dat gezegd zijnde is het financieel gezien natuurlijk wel zo dat je met een juup80 een groot deel van de juup8 in huis haalt, en dan nog een enorme bult nieuwe mogelijkheden. Dus als je maar geld hebt voor 1 van de 2 en de JP8 niet als een religie aanbidt, is het inderdaad interessanter om met een JP80 75% van een JP8 en nog een hele bult extra in huis te halen, ipv voor datzelfde geld (meer zelfs) enkel 100% JP8 te hebben.

Geniet ervan, leef je ermee uit, en deel wat mooie klanken! Daar gaat het om.

Ik heb vandaag even op de Jupiter 80 gespeeld. Mooie klanken en mogelijkheden.
Maar wat vind ik dat ding er lelijk uitzien zeg! Zo vreselijk jammer die kleurdoos......
Verder wel een mooi ding hoor!

Tja,

dat is ook een reden, dat het bij mij een Kronos geworden is.
Mijn vrouw en ik zelf overigens ook, vonden al die kleuren verschrikkelijk.

Toch luister ik regelmatig naar demo's van de Jupiter 80.
Er zit toch wel een heel mooi geluid in.

Maar ik ben al blij dat ik mijn Tyros 4 en Kronos in de huiskamer mag plaatsen. Een derde zit er helaas niet in.
Ach, een mens moet een keer gelukkig zijn, met wat ie heeft.... ;)

8>

Ik heb vandaag even op de Jupiter 80 gespeeld. Mooie klanken en mogelijkheden.
Maar wat vind ik dat ding er lelijk uitzien zeg! Zo vreselijk jammer die kleurdoos......
Verder wel een mooi ding hoor!

Ja,over kleuren en smaken...Ik vind dit voor mij mee van de mooiste synth's.Zoals Nicolas zei de JP-8 zien als een religie,en de 80 noemen als een JP,dan kan het niet anders dan deze 2 synth's van toen en nu er zowat een beetje gelijkaardig uitzien.

Ja,over kleuren en smaken...Ik vind dit voor mij mee van de mooiste synth's.Zoals Nicolas zei de JP-8 zien als een religie,en de 80 noemen als een JP,dan kan het niet anders dan deze 2 synth's van toen en nu er zowat een beetje gelijkaardig uitzien.

de wat???
verklaar je nader..

:mega:

ja, en mooie synths klinken altijd goed

Heb je al een (al dan niet mooie ;) ) klankdemo voor ons SineW? Dat brengt meer zoden aan de dijk dan over uiterlijk discussieren want zoals je zelf zegt: kleuren en smaken... De JD-800 vinden velen uiterlijk ook de lelijkste synth ooit, anderen de mooiste. :)

Wel heb de JP-80 eindelijk nu in de vakantie een beetje uitgetest.Geen tijd gehad ervoor.
Wat me opvalt is de klank,je houdt ervan of niet.Dat is duidelijk voor iedere synth-fan.
Ik hou niet van die synth.....en die synth.....en die softsynth......
Wel ben er nu een 2 dagen gedreven mee mee bezig geweest.Waar ik echt niet van hou zijn die preset klanken(op een aantal na tuurlijk).Ja je hoort een synth dat is alles.(Vraag me af wie ze eigenlijk aan die presets klanken hebben laten zitten werken bij Roland,en geldt voor de andere firma's ook).
Maar dan ben ik echt in de synth engine gaan verdiepen.(T'ja voor de meesten teveel gevraagd,maar even de handleiding erbij genomen).En dan ontdek je pas wat de JP voor je kan betekenen!
Wel echt verbaasd was ik hoe die synth ineens andere proporties heeft aangenomen voor me.
Zoveel mogelijkheden als klankmatig.Je kan van de grond af echt een heel nieuw sound programmeren dan dat je in de presets hoort,echt ik dacht dat ik een kat in een zak had gekocht.
In het (heel)kort,in het part balance level heb je een lower en up gedeelte,waar je bv in de up gedeelte vier parts hebt,in iedere part kan je vier tonen uitkiezen iedere met eigen synth engine,programma's en effect gedeelte,zo ook in de lower.Dan heb je de solo part en percussion gedeelte.
Je bouwt in geen tijd een heel nieuw klank bibliotheek op.Ok de basis is altijd de golfvorm die je mee krijgt.Je houdt ervan of niet.
Maar een ipad is beter als je aan het programmeren slaat,window van de JP is echt zoals de kronos,klein.

Maar dan ben ik echt in de synth engine gaan verdiepen.(T'ja voor de meesten teveel gevraagd,maar even de handleiding erbij genomen).En dan ontdek je pas wat de JP voor je kan betekenen!
Ik denk dat hier op het forum wel erg veel mensen zelf in staat zijn om hun sounds te maken. Maar heel goed, dat je zelf ook nu de weg naar synthese hebt ontdekt. :)

Wel echt verbaasd was ik hoe die synth ineens andere proporties heeft aangenomen voor me.
Zoveel mogelijkheden als klankmatig.Je kan van de grond af echt een heel nieuw sound programmeren dan dat je in de presets hoort,echt ik dacht dat ik een kat in een zak had gekocht.

klinkt goed, zeker als je normaal een preset user bent dan is het lastig om de uiteindelijke mogelijkheden van een synth te horen op basis van de presets voor als je zelf aan het programmeren slaat.

De jupiter 80 heeft leuke mogelijkheden in ieder geval om je eigen sounds te maken. Het is wat laagdrempeliger dan bijvoorbeeld een andromeda, kronos of omnisphere, maar zo kun je wel heel snel goeie resultaten boeken. Die filters klinken overigens fantastisch vind ik!

Leuk om te lezen!:okdan:
Temeer daar deze met stip hoog op ons verlanglijstje is komen te staan.

Back